se huono puoli kun kepu ujutti sen lauseen että eu voi myöntää luvan maksaa 141 tukea kun muut tuet ml.142 on maksettu kokonaisuudessaan. Sitten 142 sidottiin 94 vuoden määriin, ja iskettiin viä se asutustiheysperuste. Ja lopuksi laitettiin kansa sinetöimään se äänestyksellä lupaamalla demareille halpaa muonaa. Että paikkamaaminen on todellakin vain pientä rääpimistä. Itse näen Timo Soinin ainoana reittinä merkittävään muutokseen.
Eihän 141:n maksaminen ole kai kiinni 142:sta. Kummassakin on muut tukimuodot käytettävä ensin ja sitten, jos perusteet ovat, voi maksaa noiden perusteella lisää. Saatan olla väärässäkin?
mtv3.fi/taustat:
Mikä ihmeen 141?
141-tuki on saanut nimensä siitä, että tuesta sovittiin Suomen ja EU:n liittymissopimuksen artiklassa 141. (Pohjoiselle Suomelle sovittiin omasta kansallisesta tuestaan artiklassa 142.) Artiklassa 141 todetaan näin:
"Jos liittymisestä aiheutuu vakavia vaikeuksia, jotka ovat yhä olemassa sen jälkeen kun 138, 139, 140 ja 142 artiklan määräyksiä on sovellettu täysimittaisesti ja yhteisössä voimassa oleviin sääntöihin perustuvia muita toimenpiteitä, komissio voi antaa Suomelle luvan myöntää tuottajille kansallisia tukia, joiden tarkoituksena on helpottaa näiden täysimääräistä yhdentymistä yhteiseen maatalouspolitiikkaan."
Tarkoittaa suomeksi sitä että jos jotakin 142 osaa leikataan, niin se lisätään johonkin toisaalle 142 pakettiin. Oikeaoppinen tilkkutäkki siis.
ja lopuksi vielä kepu junttasi asukastiheysperusteen 142 alueelle
http://www.europarl.europa.eu/sides/getAllAnswers.do?reference=E-2008-6987&language=FItuossakin suomi joutui anoa lupaa siirtää 142 tukea sikasektorilta nautasektorille