Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tilatukien hinta?  (Luettu 6248 kertaa)

Liinakko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
Tilatukien hinta?
Paljonko on sopiva hinta tilatukioikeuksista? Sekä myydessä että vuokratessa?
Naapurilta tulossa vuokralle peltoa ja joko myisi oikeudet minulle tai sitten vuokraisi sopimuksen mukana, kumpi kannattavaisi?

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Tilatukien hinta?
Paljonko on sopiva hinta tilatukioikeuksista? Sekä myydessä että vuokratessa?
Naapurilta tulossa vuokralle peltoa ja joko myisi oikeudet minulle tai sitten vuokraisi sopimuksen mukana, kumpi kannattavaisi?
Osta pois ja hinnax kahden vuoden tilatuki!
Samalla sitoutat hieman vuokrasuhdettasi ;) ;D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tilatukien hinta?
246,60e/ha perushinta. 2013 vuoteen asti lasket sen ja puolitat summan.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Tilatukien hinta?
246,60e/ha perushinta. 2013 vuoteen asti lasket sen ja puolitat summan.

Tilatuen arvo riippuu tukialueesta. Täällä karulla B-alueella tilatuen arvo on luokkaa 197 €, Apilaksen esittämä 246 € vastaa A-alueen tilatuen arvoa. Mitään toimivaa markkinaahan näissä ei ole, mutta eipä ole mitään varmuutta koko järjestelmän jatkuvuudestakaan EU:n maatalouspolitikan uudelleen tarkastelun jälkeen. Itse en tarjoaisi yhden vuoden tukioikeuden arvoa enempää. Ja myyjällekin se yhden tukioikeuden arvo on enemmän kuin kuittaus valtiolle hintaan 0 €.
Slippin 'n sliding

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Tilatukien hinta?
Tukijärjestelmien sillisalaatin kanssa olisin aika varovainen, ellet ole alkuperäisten eu-asiakirjojen taitava tulkitsija. Itse olen kaikkien tukien kanssa lähtenyt siitä oletuksesta, ellei muuta täysin varmaa tietoa ole, että tukijärjestelmä voi olla vakaa seuraavat kolme vuotta. Sitä pitemmälle takasinmaksuajalle lähteminen on aina riskipeliä.