Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe joko tehty uusia sopimuksia lso:n kanssa  (Luettu 7113 kertaa)

tvu-9550

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 103
Että joko on lso verenimijät käynyt tiloilla tekemässä uudet sopimukset!Mitenkä hinnoittelu käytännössä menee ilmeisesti paskempi sopimus mitä ennen, muutenhan ei siinä olis mitään osuuskunta meininkiä ;D Paljonko tehokkuuslisä ens vuodelle ja onko se kiertonopeus oltava 3.25 mitä kesällä lupaili asia miehet.Ja minkälaiset ne logistiset lisät on?Sama kuin toi kuljetuslisä 2c vai?Kesällä asiamies lupaili ettei enään ole mitään pärstä kertoimia, hieman epäilen, oli nimittäin sitä mieltä, että hinta tulee myytyjen mukaan esim. 3000kpl/vuosi.Ja mitkä ne on ne kilometrirajat että saa rahaa possuista, siis eikös tilan täydy olla tietyllä säteellä forssasta.Kai se km raja menee siinä missä kauimmaisen hallituksen jäsenen tila sijaitsee! ;D ;D

Vilja-Antti

  • Vieras
Vs: joko tehty uusia sopimuksia lso:n kanssa
Itse lopetin viime kesänä. Tuskin saat paljonkaan vastauksia,  koska isoista lihasian tuottajista pidetään niin hyvä huoli, että heillä ei ole mitään valittamisen aihetta, pieniä tuottajia taas  kohdellaan kuin  alinta paarialuokkaa, he ovat tärkeitä ainoastaan sen aikaa, kun on porsasruuhkaa, muutoin heitä kohdellaan kuin ilmaa, pyrkivätkin  saamaan heidät lopettamaan tuotanto *****maisen hinnoittelun ja  muiden kommervenkkien avulla.

Viimeksi muokattu: 17.11.09 - klo:19:20 kirjoittanut Vilja-Antti

tvu-9550

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 103
Vs: joko tehty uusia sopimuksia lso:n kanssa
No no itse ainakin olen hyvinkin tärkeä tuottaja lso:lle tuleehan niitä possuja myytyä jopa 600kpl vuodessa.Kyllä ne mua kuuntelee ja arvostaa.Samoin kun noitten sika asiamiesten kanssa ollaan aika hyviä tuttuja ellei jopa ystäviä.Mehän nähdäänkin melkein joka toinen vuosi ja haalaritki oon saanu kerran muuten ne on ollu loppu tai teurastamolla vähän tiukkaa.Kyllähän se mulla parempaa hintaa antas, mutta kun on niin tiukka aika ja mähän kuitenkin saan jo aika hyvin, mistä ei paljon saa huudella ettei muut suutu.Ja muutenkin sian hinta paranee puolen vuoden päästä.Ja olenhan mää mukana osuuskunnassa ja sehän ajaa tasapuolisesti pienten ja suurten etua mikä on tosi hyvä, että ei esim hallituksen porukka hoida vaan ittelleen parempia hintoja.Koitetaan nyt vaan kaikki tsempata ja tehostaa ja laajentaa niin saadaan parempaa hintaa toivotaan vaan , että saadaan noi investointi tuet avattua, ettei vaan tuu alituotantoa,saattaa muuten sianlihan hinta romahtaa.Onneksi olen LSO:lainen tuskin oli vilja-antti kun tollai huutelee tainnu olla jonku muun firman koukussa kun lso:n tuottaja taivaassa.

Vilja-Antti

  • Vieras
Vs: joko tehty uusia sopimuksia lso:n kanssa
LSO:lle nimenomaan tuotin. :o

gonemies

  • Vieras
Vs: joko tehty uusia sopimuksia lso:n kanssa
>>>Kesällä asiamies lupaili ettei enään ole mitään pärstä kertoimia

Ai ettei ole enää? Kyselin 2000-luvun alussa noista pistehinnoiteluisita.Ei niitä kuulemma ollut.Taisin ymmärtää väärin;..niitä ei ollut MINULLE.

tvu-9550

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 103
Vs: joko tehty uusia sopimuksia lso:n kanssa
>>>Kesällä asiamies lupaili ettei enään ole mitään pärstä kertoimia

Ai ettei ole enää? Kyselin 2000-luvun alussa noista pistehinnoiteluisita.Ei niitä kuulemma ollut.Taisin ymmärtää väärin;..niitä ei ollut MINULLE.
Tarkoitti tässä tulevassa sopimuksessa!Juu eipä ole juu!Eipä niitä kolmetonnisia synny ilman pistehinnoittelua.

PigBoss

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 168
  • Aina on oksan ottajia, kun on kuusen kaatajia
Vs: joko tehty uusia sopimuksia lso:n kanssa
Nyt kun sopimukset on katkolla, on aika tarkastella olisiko ruoho vihreämpää aidan toisella puolen. Se tosiasia ei tule muuttumaan, että taksat katsotaan tapauskohtaisesti, sanoo asiamiehet mitä tahansa....
Aika menee arvellessa, päivät päätä käännellessä.

tvu-9550

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 103
Vs: joko tehty uusia sopimuksia lso:n kanssa
Joo kyllä ne tapauskohtaisesti todellakin katsotaan.Ja on tossa tullu hintoja muiltakin kysyttyä ja erot ovat hurjia.Tarkoitan että ei niiltä muilta enempää saa mitä noi laajentaneet suursikafarmarit saa lso:lta mutta 10c paremmin mitä minä lso:lta. ??? suo siellä vetelä täällä.

PigBoss

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 168
  • Aina on oksan ottajia, kun on kuusen kaatajia
Vs: joko tehty uusia sopimuksia lso:n kanssa
Eipä niissä isoja eroja ole hinnoissa, toimintakulttuureissa kyllä. Meikäläinen on ainakin kupattu tyhjiin eli meni syteen tai saveen niin soromnoo...
Aika menee arvellessa, päivät päätä käännellessä.

tvu-9550

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 103
Vs: joko tehty uusia sopimuksia lso:n kanssa
Joo ei niissä hinnoissa eroja ole, mutta ehkä toiset kyykyttää enemmän kuin toiset! ;DMutta onko jo uusia sopimuksia tehty! ???

Pigman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2912
Vs: joko tehty uusia sopimuksia lso:n kanssa
Toi väite, että tehokkuuslisässä pitäisi olla kierto 3,25 ei pidä paikkansa, kyllä se edelleen on 3/vuosi. Tuolla oli myös joillakin menneet sekaisin määrälisät ja pistehinnottelu jotka ovat kaksi täysin eri asiaa. Se että kun myyt vaikka 3000/v saat hieman paremmat lisät kuin sellanen joka myy 1000/v, ei ole pistehinnottelua vaan normaalia toimintaa. Mutta jos kaksi samankokoista sikalaa saa eri hinnan niin silloin on kyse pistehinnottelusta.

tvu-9550

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 103
Vs: joko tehty uusia sopimuksia lso:n kanssa
kesällä asiamiehet puhui 3.25 ilmeisesti on toi 3 tehny tarpeeksi tiukkaa ja liika paljon olisi jättänyt sen sopimuksen tekemättä´, ja se ei olisi palvellut lso etua saada sikapaikat käyttöön.

Pigman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2912
Vs: joko tehty uusia sopimuksia lso:n kanssa
Noinhan se on, kyllä 3,25 on liian tiukka tahti välitysporsastuotannossa, ainakin jos meinataan sikala pestä satsien välillä.

Kokkare Kalle

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 101
Vs: joko tehty uusia sopimuksia lso:n kanssa
Mitä kummaa 3,25 kierrossa on ? Jos ei siihen pääse, niin vika on päiväkasvuissa ts. ammattitaidossa. Se on sitten eri asia halutaanko niihin tällä hinnoittelulla edes päästä.

Pigman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2912
Vs: joko tehty uusia sopimuksia lso:n kanssa
En tiedä mikä se päiväkasvu pitäisi olla, mutta tollasella 950-1000g mikä minulla on niin kyllä 3,25 on liian tiukka kierto.