Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe tuonti traktori...  (Luettu 18413 kertaa)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: tuonti traktori...
VAROITUKSEN SANA TRAKTORIEN VÄLITTÄJISTÄ !!!
itse kyselin myös traktoria viideltä eri välittäjältä että mihin hintaan löytyy traktoreita ja täytyy sanoa että hinta haitari oli todella suuri.
osa oli halpoja mutta osa oli kalliimpia kuin suomessa jos huomioi alvin vähennyksen suomikoneista jonka toki saa ulkomaan vehkeistä heti.
kun sitten ostin traktorin yhden välittäjän kautta,ilmoitin muille että olen koneen nyt saanut mutta palataan varmaan kaupoille myhemmin.
jälkeenpäin ilmeni että on välittäjiä jotka laskuttavat jo siinä vaiheessa jos tarjoavat sinulle jotain konetta vaikka eivät ilmoita missään kyseisestä laskutus tavasta sillä ainakin yhdeltä tuli kyseinen lasku ja kun soitin laskusta niin vastaus oli että on yleinen tapa  että laskutetaan jo siinä vaiheessa jos tarjotaan jotain tuotetta ja et sitä osta.
tarkistin vielä sähköpostimme ja missään ei ollut mainintaa että laskutus alkaa jo periaatteessa siinä vaiheessa kun otat yhteyttä välittäjään ja hän ilmoittaa millä hintaa voi koneen toimittaa.
yleensä käsittääkseni laskua tulee jos välittäjä löytää koneen jonka haluat ja ilmoitat että ruvetaan tekemään koneesta kaupat.
toki laitan asian kuluttaja asiamiehen käsiteltäväksi mutta tulipahan mieleen että onko muilla ollut vastaavia tapauksia?

Periaatessa välittäjähän on löytänyt jo koneen mitä tarjota. Osa varmaan laskuttaa % taksalla ja osa tuntivelotuksella.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Köyhä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: tuonti traktori...
Britit on siitä kuuluisia että siellä ei juuri koneita huolleta.Kaveri osti traktorin ja kun alkoi huoltamaan etunavoissa öljy aivan mustaa palanutta mönjää ,ikinä ei ollut vaihdettu ,samoin aski.Köyhän ei kannatta sieltä konetta hommatta !

Voi ku olstit kertonut tuon jo 2005 vuonna . Silloin koppinen toi ton reutsin kallein remontti tähän mennessä on ulosoton pakkojen ja maljan vaihto
Helppo se on eilinen sää ennustaa, mutta ennustappa huominen

eagless

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: tuonti traktori...
Mistäspäin tällainen välittäjä on :o  ??
yllätys kyllä ihan kotimainen välittäjä.

eagless

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: tuonti traktori...
VAROITUKSEN SANA TRAKTORIEN VÄLITTÄJISTÄ !!!
itse kyselin myös traktoria viideltä eri välittäjältä että mihin hintaan löytyy traktoreita ja täytyy sanoa että hinta haitari oli todella suuri.
osa oli halpoja mutta osa oli kalliimpia kuin suomessa jos huomioi alvin vähennyksen suomikoneista jonka toki saa ulkomaan vehkeistä heti.
kun sitten ostin traktorin yhden välittäjän kautta,ilmoitin muille että olen koneen nyt saanut mutta palataan varmaan kaupoille myhemmin.
jälkeenpäin ilmeni että on välittäjiä jotka laskuttavat jo siinä vaiheessa jos tarjoavat sinulle jotain konetta vaikka eivät ilmoita missään kyseisestä laskutus tavasta sillä ainakin yhdeltä tuli kyseinen lasku ja kun soitin laskusta niin vastaus oli että on yleinen tapa  että laskutetaan jo siinä vaiheessa jos tarjotaan jotain tuotetta ja et sitä osta.
tarkistin vielä sähköpostimme ja missään ei ollut mainintaa että laskutus alkaa jo periaatteessa siinä vaiheessa kun otat yhteyttä välittäjään ja hän ilmoittaa millä hintaa voi koneen toimittaa.
yleensä käsittääkseni laskua tulee jos välittäjä löytää koneen jonka haluat ja ilmoitat että ruvetaan tekemään koneesta kaupat.
toki laitan asian kuluttaja asiamiehen käsiteltäväksi mutta tulipahan mieleen että onko muilla ollut vastaavia tapauksia?

Periaatessa välittäjähän on löytänyt jo koneen mitä tarjota. Osa varmaan laskuttaa % taksalla ja osa tuntivelotuksella.
käsittääkseni se laskutus periaate kyllä täytyy näkyä jossain jos voi jotain konetta tarjota sillä tässä tapauksessa vain ilmoitettiin että Hinnat ovat aina kotipihaan toimitettuna ja rekisteröitynä jos ei ole muuten so*****.
muuta laskutus käytäntöä ei ilmoitettu kuin vasta jälkeenpäin enkä ole kyllä sopinutkaan moisesta käytnnöstä.

eagless

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: tuonti traktori...
No kuluttaja-asiamies ei kyllä auta yhtään, nimittäin jos sulla on y-tunnus kuten tekstistä voi päätellä.
Itse en ole laskuttanut etsimisestä, mutta enpäs ole kovin halpoja/hankalia ottanutkaan sillä niistä ei yleensä tule mitään.
y-tunnus kyllä löytyy että saan koneen ulkomailta ilman paikallista alvia mutta kun tulee kotitalouskäyttöön niin lopullinen alvi pitää maksaa itse suomeen otin traktorin suomesta tai ulkomailta.
toki on tapauskohtainen eri maitten suhteen että kummassa maassa(myynti/ostomaa) on pienempi arvonlisävero.
näin on ainakin parikertaa jo käynyt noitten konehankintojen kanssa.

brotofobia

  • Vieras
Vs: tuonti traktori...
Itse jos tuontikonetta olisin ostamassa ja hintaluokka kuitenkin niissä on aina jonkinmoinen, niin kyllä aina lähtisin itse paikanpäälle totemaan sen koneen makso mitä maksi. Ryanairilla standstediin/frankfurttiin ja vuokra-auto alle... mitä siinä sen ihmeempää....pari päivää siinä menee hukkaan mutta elämä on...  ;D

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: tuonti traktori...
Itse jos tuontikonetta olisin ostamassa ja hintaluokka kuitenkin niissä on aina jonkinmoinen, niin kyllä aina lähtisin itse paikanpäälle totemaan sen koneen makso mitä maksi. Ryanairilla standstediin/frankfurttiin ja vuokra-auto alle... mitä siinä sen ihmeempää....pari päivää siinä menee hukkaan mutta elämä on...  ;D
  Täysin samaa mieltä, itse matkaan jos ei ole luotettavaa kaveria katsomaan. Muussa tapauksessa tyytykää koneisiin lähempänä.  Yhden koneen käynyt katsomassa ja ostanut.
FIXIT

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: tuonti traktori...
Britit on siitä kuuluisia että siellä ei juuri koneita huolleta.Kaveri osti traktorin ja kun alkoi huoltamaan etunavoissa öljy aivan mustaa palanutta mönjää ,ikinä ei ollut vaihdettu ,samoin aski.Köyhän ei kannatta sieltä konetta hommatta !
Hyvin on englannista tuodut kaivurit ja traktorit toimineet  8)  Ensimmäistä vastaan tullutta ei aina kannata ostaa...

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: tuonti traktori...
Ihan sama kuin suomesta ostais, pitkä on maa ja käyttäjiä ja pitäjiä monenlaisia.
Tietysti ilmasto hiukka vaikuttaa-> ruostuu
Nii se on...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: tuonti traktori...
VAROITUKSEN SANA TRAKTORIEN VÄLITTÄJISTÄ !!!
itse kyselin myös traktoria viideltä eri välittäjältä että mihin hintaan löytyy traktoreita ja täytyy sanoa että hinta haitari oli todella suuri.
osa oli halpoja mutta osa oli kalliimpia kuin suomessa jos huomioi alvin vähennyksen suomikoneista jonka toki saa ulkomaan vehkeistä heti.
kun sitten ostin traktorin yhden välittäjän kautta,ilmoitin muille että olen koneen nyt saanut mutta palataan varmaan kaupoille myhemmin.
jälkeenpäin ilmeni että on välittäjiä jotka laskuttavat jo siinä vaiheessa jos tarjoavat sinulle jotain konetta vaikka eivät ilmoita missään kyseisestä laskutus tavasta sillä ainakin yhdeltä tuli kyseinen lasku ja kun soitin laskusta niin vastaus oli että on yleinen tapa  että laskutetaan jo siinä vaiheessa jos tarjotaan jotain tuotetta ja et sitä osta.
tarkistin vielä sähköpostimme ja missään ei ollut mainintaa että laskutus alkaa jo periaatteessa siinä vaiheessa kun otat yhteyttä välittäjään ja hän ilmoittaa millä hintaa voi koneen toimittaa.
yleensä käsittääkseni laskua tulee jos välittäjä löytää koneen jonka haluat ja ilmoitat että ruvetaan tekemään koneesta kaupat.
toki laitan asian kuluttaja asiamiehen käsiteltäväksi mutta tulipahan mieleen että onko muilla ollut vastaavia tapauksia?

Periaatessa välittäjähän on löytänyt jo koneen mitä tarjota. Osa varmaan laskuttaa % taksalla ja osa tuntivelotuksella.
käsittääkseni se laskutus periaate kyllä täytyy näkyä jossain jos voi jotain konetta tarjota sillä tässä tapauksessa vain ilmoitettiin että Hinnat ovat aina kotipihaan toimitettuna ja rekisteröitynä jos ei ole muuten so*****.
muuta laskutus käytäntöä ei ilmoitettu kuin vasta jälkeenpäin enkä ole kyllä sopinutkaan moisesta käytnnöstä.

Tässä % pohjaisessa laksutuksessa on ongelmana se mitä Tamminen joskus sanoi. Etsit koneen, laitat siitä asiakkaalle kuvia ja tietoja. Asiakas ostaakin sen suoraan ohi välittäjän. Olet saattanut tehdä tuntisotalla jo töitä tietokoneen ääressä löytääksesi sopivan koneen.

Se vaan on jälkikäteen helppo sanoa kummalla kaavalla laskuttaa tunnista vaiko mahdolisen kaupan%+kuluista.

Ps. en ole kone diileri. ;D
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Greenpwr

  • Vieras
Vs: tuonti traktori...
Britit on siitä kuuluisia että siellä ei juuri koneita huolleta.Kaveri osti traktorin ja kun alkoi huoltamaan etunavoissa öljy aivan mustaa palanutta mönjää ,ikinä ei ollut vaihdettu ,samoin aski.Köyhän ei kannatta sieltä konetta hommatta !
Hyvin on englannista tuodut kaivurit ja traktorit toimineet  8)  Ensimmäistä vastaan tullutta ei aina kannata ostaa...

 Ja öljynvaihdon lisäksi tuliko muita kuluja? J Pasi laskuttaa tehdyistä töistä ja vaivoista, osti tai ei, selkee peli ja muutamia kummallisuuksia on ammattilaisen avulla vältetty...

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: tuonti traktori...
>Kaveri osti traktorin ja kun alkoi huoltamaan etunavoissa öljy aivan mustaa palanutta mönjää ,ikinä ei ollut vaihdettu ,samoin aski.Köyhän ei kannatta sieltä konetta hommatta

Köyhänä joutui tuolta hommaan kun happi loppui agimarketin hintoja katellessa ja öljyt oli hyvät perässä ja etuakselissa.Moottoriöljyt nyt ei ollut just vaihdettu.Toiminnassa ei mitään moitittavaa.

Tuossa "huoltamattomuudessa" sekin etu,että eipä ollut mitään virityksiäkään tehty.

Ei ne saksan koneet ny niin halpoja olleet suhteessa kun punta oli halpaa.

Ja mitä jos tulee kuusankoski-laatua niin kampeaa sen sitten agrimarkettin vaihdossa...se on ihan oikea paikka kun itekin kusetuksen hanskaavat.

En jaksais lähtee maailman äärin jotain raktorin kummia potkimaan tulee sitten mitä on tullakseen.Yhden ratkorin myyjiltä nyt kumminkaan kannataisi mitään kaiketi ostella.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: tuonti traktori...
Täytyy kyllä sanoa että ei täällä suomessakaan koko aikaa ole mielessä sellainen pikkuseikka että kone kestäisi pitkään :(   Ja järkevääkin voi olla huoltoja lykätä jos kone on menossa kiertoon, vielä järkevämpää on saamansa koneen öljyt vaihtaa ja nivelet tervata ennen kuin lähtee koeponnistamaan 8)

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: tuonti traktori...
>saamansa koneen öljyt vaihtaa

Mulla oli selkeästi nuo peräöljyt aivan uudet niin oli kirkkaat

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: tuonti traktori...
>saamansa koneen öljyt vaihtaa

Mulla oli selkeästi nuo peräöljyt aivan uudet niin oli kirkkaat
Kaada kattilaan silti ne nelikuutospaskat  ;D    Jos et sitten tiedä niitten ominaisuuksista, jos märkäjarrut hyvin toimii niin ei kai siinä sitten mitään ole :-\