Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vähän ajettu  (Luettu 8105 kertaa)

AimoMela

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Vähän ajettu
Viljanviljelijöille täällä paljon kyllä *****illaan, varsinkin tätä "kaks viikoa töitä vuodessa, mutta näyttäkää mulle oikeasti viljanviljelijä, joka tekee vain sen pari-kolme viikkoa töitä vuodessa, eikä sitten muuta, ette pysty näyttämään, koska tällaisia vilanviljelijöitä ei ole olemassakaan.
Mun kaveri on sellanen, sil on 50 hehtaarii peltoo ja varmaan ei tee kuukautta enempää viljelytöitä. Ja ei käy muualla töissä.

Ja kuten sanottu, nämä kaunat ovat vanhempaa perua kuin Agronetti?
Mä en oo kaunanen, en tälle kaverilleni ainakaan.

Muuten vaan kiroot että "perkele kun joka aamu pitää navettaan mennä lypsylle kun kaveri tekee vuodessa kuukauden töitä ja saa sillä koko vuoden ansiot"?

Tapani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Jos viidenkymmenen ha:n viljanviljelyssä menee kuukausi aikaa, niin tusikin palkkaa paljon (=vain ihan pikkuisen) jää viivan alle.
En ole kellokorttia käyttänyt ja  pitäähän harrastus olla. On sillä aika kivat metsäpinta-alat. Oikeesti hän eläisi sillä metsällä, mutta pysyypähän maisemat viljellyn näkösenä.

Tapani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Viljanviljelijöille täällä paljon kyllä *****illaan, varsinkin tätä "kaks viikoa töitä vuodessa, mutta näyttäkää mulle oikeasti viljanviljelijä, joka tekee vain sen pari-kolme viikkoa töitä vuodessa, eikä sitten muuta, ette pysty näyttämään, koska tällaisia vilanviljelijöitä ei ole olemassakaan.
Mun kaveri on sellanen, sil on 50 hehtaarii peltoo ja varmaan ei tee kuukautta enempää viljelytöitä. Ja ei käy muualla töissä.

Mä en oo kaunanen, en tälle kaverilleni ainakaan.

Muuten vaan kiroot että "perkele kun joka aamu pitää navettaan mennä lypsylle kun kaveri tekee vuodessa kuukauden töitä ja saa sillä koko vuoden ansiot"?

Mulla ei oo yhtään lehmää  ;D, eikä kyllä muitakaan eläimiä. Taitaa ne kateelliset olla ihan muualla.

Viimeksi muokattu: 06.11.09 - klo:22:03 kirjoittanut Tapani

AimoMela

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Jos viidenkymmenen ha:n viljanviljelyssä menee kuukausi aikaa, niin tusikin palkkaa paljon (=vain ihan pikkuisen) jää viivan alle.
En ole kellokorttia käyttänyt ja  pitäähän harrastus olla. On sillä aika kivat metsäpinta-alat. Oikeesti hän eläisi sillä metsällä, mutta pysyypähän maisemat viljellyn näkösenä.

No niin, tulihan se totuuskin sieltä... Meinaan tuo metsä. Sama juttu aina kun joku sanoo että "miksi ihmeessä laajennetaan kun 20 lehmällä pärjää ihan hyvin" niin minulla eka asia mikä tulee mieleen että "montako hehtaaria metsää" ja aika usein se on 100+. Että pärjää sillä 20 lehmällä juu...

AimoMela

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mulla ei oo yhtään lehmää  ;D eikä kyllä muitakaan eläimiä.

Anteeksi väärinkäsitys. Ettet vaan olekin itse se "kaverisi"?   ;D  ;D  ;D

Tapani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

En ole  ::)

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa
Veeti meni traktori kaupoille ja myyjä ihmetteli vaihtoon tarjotun vähäistä käyttöä , ikääkin traktolilla oli mutta tuntimittariin oli vähän tunteja kertynyt . Asia selvisi Veetin ilmoitettua : Olen sitä töissä käyttänyt

Jep! Pari viikkua per vuosi...     ;D

kyl vaa löytyy ja rengit tekee nekin työt ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

AimoMela

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
kyl vaa löytyy ja rengit tekee nekin työt ;D

Löytyy vanhempaa perua juu...

sorkkahessu

• Vieras
Maidonhinnan laskun jälkeen on monelta tilalta häipynyt harjoitteliat . Jaa että miksi , rahat tarvitaan ittellä .

Sepedeus

• Vieras
Maidonhinnan laskun jälkeen on monelta tilalta häipynyt harjoitteliat . Jaa että miksi , rahat tarvitaan ittellä .

Tervettä kehitystä. Jos ois hiukkakaan varaa ,niin toisilla net työt teettäisivät ;D

sorkkahessu

• Vieras

Tervettä kehitystä. Jos ois hiukkakaan varaa ,niin toisilla net työt teettäisivät ;D
Mitä pahaa palkkatyövoimassa on ? Ota jätkä marja-ämpäri ja mee mettään aamu viideltä ja tuu pois klo 23.00 . Tiedät sen jälkeen maidontuottajan työpäivän .  :P :P :P :P :P

Veeti

• Vieras

On. parikymmentä vuotta sitten yksi torniolainen maidontuottaja/MTK:n johtokunnan jäsen julisti oikein puhujapöntöstä, kuinka etelän viljanviljelijät tekevät töitä kaksi viikkoa keväällä ja kaksi viikkoa syksyllä.

Veeti

• Vieras

Tapsa on ämteekoon palkkalistoilla.

Eemeli

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Sellaiset vilja miehet eivät ole alkaneet sivutuloille, joilla kuusikymppiä lähempänä mittarissa tai ylikin, kalusto kasassa,ei lapsia tai lapset maailmalla ja tehneet selväksi etteivät ainakaan jatka.

Mutta jos aikoo edes kalustoa tai nurkkia päivittää, ei nykypäivänä viljatuloilla pärjää.

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa
hölöhölö
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?