Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lihottavaa maitua  (Luettu 8456 kertaa)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Valtaisa muutos...
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/allistyttava-tutkimustulos-rasvaton-maito-tekee-lapsista-lihavia/160689
Kouluruokailussa on siirrytty vähärasvaiseen maituun. Ei siis ihme, jos asepalvelukseen tulevat pojat ovat nykyään läskiperseitä.
Nii... ne jotka sinne ylipäätään suostuu menemään ja/tai kelpuutetaan - ikäluokasta yli 20% keskeyttää palveluksensa jo heti kättelyssä, parin ekan viikon aikana - miten tätä maata jumalauta enää puolustetaan ku porukka on tommosia velliperseitä  :o :o :o :o >:( >:( >:(
erittäin samaa mieltä! Kerrankin  :D

Siitä ajasta ku mä oon ollu Hyrylässä intissä - sillo sata vuotta sitte - on tapahtunu todella valtaisa asennemuutos... eikä yhtään hyvään suuntaan  :o :o >:( >:(

eipä ole omena kauaksi puusta pudonnut ko sosialistiluuseritollonaulikin kirjoituksia lukee ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Aulis Anttila

  • Vieras
Pääs kii...
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/allistyttava-tutkimustulos-rasvaton-maito-tekee-lapsista-lihavia/160689
Kouluruokailussa on siirrytty vähärasvaiseen maituun. Ei siis ihme, jos asepalvelukseen tulevat pojat ovat nykyään läskiperseitä.
Nii... ne jotka sinne ylipäätään suostuu menemään ja/tai kelpuutetaan - ikäluokasta yli 20% keskeyttää palveluksensa jo heti kättelyssä, parin ekan viikon aikana - miten tätä maata jumalauta enää puolustetaan ku porukka on tommosia velliperseitä  :o :o :o :o >:( >:( >:(
erittäin samaa mieltä! Kerrankin  :D
Siitä ajasta ku mä oon ollu Hyrylässä intissä - sillo sata vuotta sitte - on tapahtunu todella valtaisa asennemuutos... eikä yhtään hyvään suuntaan  :o :o >:( >:(
eipä ole omena kauaksi puusta pudonnut ko sosialistiluuseritollonaulikin kirjoituksia lukee ;D

Pääs kii kepukommari.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Rynkky...
Kyl siellä tohotettiin Pystykorvalla  :P :P :P

Mikäs vuosi oli kyseessä?? Eikös ne pystykorvat korvattu jo 1960-luvun alussa ensin Venäläisellä Kalashnikovilla ja sitten Suomalaisella rynnäkkökiväärillä??

Movado

  • Vieras
Ketju
Kauas on ketju menny alakuperääsestä jutusta  :D :D

Tulee mieleen kun meillä oli tarkootus koukata sysimustas yös vihulaasien selekäpuolelle, niin kapu laitoo meno paluu viestin mieheltä miehelle - kuiskaamalla " viimeisen miehen etunimi " Vs " kyllä "  ;D ;D

Aulis Anttila

  • Vieras
Vuosiluku...
Kyl siellä tohotettiin Pystykorvalla  :P :P :P
Mikäs vuosi oli kyseessä?? Eikös ne pystykorvat korvattu jo 1960-luvun alussa ensin Venäläisellä Kalashnikovilla ja sitten Suomalaisella rynnäkkökiväärillä??

Mä olin Hyrylässä v.70-71... saatiin kerran kokeilla rynkyillä - esim. luokka-ammunnat ammuttiin kaikki henk.koht. asella eli Pystykorvalla.

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: Osuma!
Veeti ja  AuA ikänsä puolesta ja läskiperseet muuten vaan
Kerrankin osuma VeetEemeliltä...  ;)

sielloon vissiin oltu tykistössä

soppatykin ääressä ruikuttamassa lissää soppaa :o

Voemakolomikko soppatykistössä...  ;)  ;D
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Lihottavaa maitua
Pystykorvalla ammuttiin vielä -89 kokeeksi 300 metrin matkalta. Jos tulisi kunnon kähinät, niin pystykorvat ja Suomi-konepistoolit otettaisiin edelleen käyttöön. Tai sitten ne Kiinalaiset Kalashnikov-jäljitelmät vai mitä paskaa ne tänne roudasivat Itä-Saksasta joskus 10-15 vuotta sitten.

Paljonko niitä kotimaisia rynkkyjä varastossa onkaan? Ei tosiaankaan koko Suomen teoreettiselle 500 000 miehen valloitusarmeijalle.

MUTTA on se kyllä kumma kun jokainen viestiketju muuttuu täydelliseksi soopaksi.

Rasvainen maito ei lihoita ellei sitä vedä ämpärillistä päivässä. Tämä asia on tutkittu useammin kuin kerran ja se on aivan totta. Maito on myöskin parempi palautumisjuoma kuin kaupassa myytävät Gatoradet yms. roinat. Tämäkin on tutkittu. Maidon Ca, Na ja K -pitoisuudet ovat optimaaliset ihmisen palautumisjuomaksi. Ken väittää tähän vastaan niin ei tiedä tästäkään mitään.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Lihottavaa maitua
Pystykorvalla ammuttiin vielä -89 kokeeksi 300 metrin matkalta. Jos tulisi kunnon kähinät, niin pystykorvat ja Suomi-konepistoolit otettaisiin edelleen käyttöön. Tai sitten ne Kiinalaiset Kalashnikov-jäljitelmät vai mitä paskaa ne tänne roudasivat Itä-Saksasta joskus 10-15 vuotta sitten.

Paljonko niitä kotimaisia rynkkyjä varastossa onkaan? Ei tosiaankaan koko Suomen teoreettiselle 500 000 miehen valloitusarmeijalle.

MUTTA on se kyllä kumma kun jokainen viestiketju muuttuu täydelliseksi soopaksi.

Rasvainen maito ei lihoita ellei sitä vedä ämpärillistä päivässä. Tämä asia on tutkittu useammin kuin kerran ja se on aivan totta. Maito on myöskin parempi palautumisjuoma kuin kaupassa myytävät Gatoradet yms. roinat. Tämäkin on tutkittu. Maidon Ca, Na ja K -pitoisuudet ovat optimaaliset ihmisen palautumisjuomaksi. Ken väittää tähän vastaan niin ei tiedä tästäkään mitään.



Suomessa on aseistus ja käyttöönotettavan reservin vahvuus 350 000 miehelle ja se riittää ihan hyvin, jos aseistus ja kalusto on muuten kunnossa, talvisotakin käytiin noin 240-280 000 miehellä, laskentahetkestä riippuen.
Eikä ollut mitään hätää ????

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Lihottavaa maitua
Joo. Mutta rynkkyjä ei ole kaikille. Mutta täytyykö edes olla. Suomen ainoa toivo olisi kuitenkin sissisota. Hyökkäyksen alkaessa hallitus tekisi kuitenkin antautumispäätöksen päivässä.

Veeti

  • Vieras
Vs: Rynkky...
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/allistyttava-tutkimustulos-rasvaton-maito-tekee-lapsista-lihavia/160689
Kouluruokailussa on siirrytty vähärasvaiseen maituun. Ei siis ihme, jos asepalvelukseen tulevat pojat ovat nykyään läskiperseitä.
Nii... ne jotka sinne ylipäätään suostuu menemään ja/tai kelpuutetaan - ikäluokasta yli 20% keskeyttää palveluksensa jo heti kättelyssä, parin ekan viikon aikana - miten tätä maata jumalauta enää puolustetaan ku porukka on tommosia velliperseitä  :o :o :o :o >:( >:( >:(
erittäin samaa mieltä! Kerrankin  :D
Siitä ajasta ku mä oon ollu Hyrylässä intissä - sillo sata vuotta sitte - on tapahtunu todella valtaisa asennemuutos... eikä yhtään hyvään suuntaan  :o :o >:( >:(
No juu, mutta silloinkin oli rivissä "miehiä", jotka eivät tienneet mikä on oikea ja mikä vasen eikä mihinpäin rynkyn piippu piti suunnata...ei itseensä päin. 


Kyl siellä tohotettiin Pystykorvalla  :P :P :P

Veetillä oli aseena kotimainen rynkky, ritsamies.

AuA:n pääase oli ilmatorjuntatykki (?) jolloin toissijainen ase oli vanha pystykorva. Näin se meni noihin aikoihin.

Nykypojille ei uskalla antaa muuta kuin puolen metrin ratakiskon pätkän, pienemmän hukkaavat ja suuremman vääntävät mutkalle.  ;D ;D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65734
Vs: Lihottavaa maitua
ei taida nykytytöt kääntää tuota ylimetristä edes mutkalla mutta olis hauska nählä miten nykysuomessa tuo parikympin tytöt oikein vastais jos yk: iskis, taitais otilla olla asiakkaita!    olen itten taivaallisia ohiampujia mutta olenpa käyttäny jopa pystykorviakii ja vuotella 1979 !!!!

Aulis Anttila

  • Vieras
Antautumispäätös...
Joo. Mutta rynkkyjä ei ole kaikille. Mutta täytyykö edes olla. Suomen ainoa toivo olisi kuitenkin sissisota. Hyökkäyksen alkaessa hallitus tekisi kuitenkin antautumispäätöksen päivässä.

Ei seuraavien presidentin- ja eduskuntavaalien jälkeen  :P :P ::) ::) ;D ;D :D :)

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Lihottavaa maitua
Joo. Mutta rynkkyjä ei ole kaikille. Mutta täytyykö edes olla. Suomen ainoa toivo olisi kuitenkin sissisota. Hyökkäyksen alkaessa hallitus tekisi kuitenkin antautumispäätöksen päivässä.

Minä olen kyllä sitä mieltä, että jos homma jätetään sissisodan varaan, niin se on jo lähtökohtaisesti hävitty juttu, koska sissisotaahan käydään vihollista vastaan, joka on jo vallannut maan ????

Aulis Anttila

  • Vieras
Vs: Rynkky...
AuA:n pääase oli ilmatorjuntatykki (?) jolloin toissijainen ase oli vanha pystykorva. Näin se meni noihin aikoihin.

Joo... sveitsiläinen Oerlikonin automaattipatteri... jonka suomalaiset automatisoivat omaan käyttöönsä niin, että varusmiehiä ei päästetty 50 metriä lähemmäs koko rammaria... tykki-insinöörit paineli nappeja ja masiina ampu - oliha se ilmakiväärillä räksiä ammuskeelle "ihmehommaa"  ::) ::) ;D ;D

Viimeksi muokattu: 06.11.09 - klo:19:00 kirjoittanut Aulis Anttila

Aulis Anttila

  • Vieras
Olemme - taas - samaa mieltä...
Joo. Mutta rynkkyjä ei ole kaikille. Mutta täytyykö edes olla. Suomen ainoa toivo olisi kuitenkin sissisota. Hyökkäyksen alkaessa hallitus tekisi kuitenkin antautumispäätöksen päivässä.
Minä olen kyllä sitä mieltä, että jos homma jätetään sissisodan varaan, niin se on jo lähtökohtaisesti hävitty juttu, koska sissisotaahan käydään vihollista vastaan, joka on jo vallannut maan ????

Joo... moinen on jopa ajatuksellisestikin täysin älytön strategia - ja itseäni toistaen "pienen maan ainoa ase voittaa sota on kuulakärkikynä".