Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lupiinin viljely  (Luettu 7617 kertaa)

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Lupiinin viljely
Onko kenelläkään kokemusta Lupiinin viljelystä?
Joskus yli 10 vuotta sitten olin aikeissa kokeilla, mutta silloin edes Anisewskin avulla ei löytynyt sopivaa siementä.
Kiinnostaisi kokeilla, esikasviarvo lienee hyvä, ja nautarehuna härkäpapaua parempi.
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Lupiinin viljely
Minulla on. 90-luvulla taisin kylvää/olin mukana kylvämässä sitä puoli hehtaaria koeruutuihin. Kyllä ne maasta ylös nousivat. Muuta en hommasta muista, kun että lajikkeita oli kahta linjaa. Toinen linja kävi rehuksi ja toinen ei koska se oli maultaan kitkerää ja vissiin myrkyllistä. Makeat luppiiinit kuolivat jo maan alla.

Näistä tiedoista ei ole Sinulle kerrassaan mitään hyötyä  ;D

cosmic_cowboy

  • Vieras
Freddy are you ready?
Onko kenelläkään kokemusta Lupiinin viljelystä?
Joskus yli 10 vuotta sitten olin aikeissa kokeilla, mutta silloin edes Anisewskin avulla ei löytynyt sopivaa siementä.
Kiinnostaisi kokeilla, esikasviarvo lienee hyvä, ja nautarehuna härkäpapaua parempi.
http://www.helsinki.fi/ajankohtaista/uutisarkisto/7-2009/30-11-39-06

Mustiala, Jokioinen, Viikki, tutkijat voi keritä jutulle näin kasvukauden ulkopuolella.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Lupiinin viljely
Piikkiön tutkimusasemalta oli joku kertoilemassa kokeista heidän kkokeistaan. Tutkimus käsitteli muistaakseeni fosforiluokkien alentamista fosforia paljon käyttävien kasvien avulla. Keltalupiini oli muistaakseeni siinä yhtenä. Seoksena heinäkasvin ja toisessa maissin kanssa. Jotain osiota linkitin tänne joskus maissinviljely aiheen alle. Ihan mielenkiintoinen kasvi, tosin maittavuudesta ei tietoa, mutta sitä löytyy JoHaRalta.

Eipä ollut niissä prujuissa sitä lupiinia, mutta Antti Laine oli tämä tutkija...

Viimeksi muokattu: 09.11.09 - klo:20:56 kirjoittanut SomeBody77

Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

AimoMela

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1172
Vs: Lupiinin viljely
Onko kenelläkään kokemusta Lupiinin viljelystä? Joskus yli 10 vuotta sitten olin aikeissa kokeilla, mutta silloin edes Anisewskin avulla ei löytynyt sopivaa siementä. Kiinnostaisi kokeilla, esikasviarvo lienee hyvä, ja nautarehuna härkäpapaua parempi.

Mitäs Tadeus hommailee nykyisin? En ole nähnyt vuosikausiin. Ja se oli muuten Aniszewski.

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Lupiinin viljely
Onko kenelläkään kokemusta Lupiinin viljelystä? Joskus yli 10 vuotta sitten olin aikeissa kokeilla, mutta silloin edes Anisewskin avulla ei löytynyt sopivaa siementä. Kiinnostaisi kokeilla, esikasviarvo lienee hyvä, ja nautarehuna härkäpapaua parempi.

Mitäs Tadeus hommailee nykyisin? En ole nähnyt vuosikausiin. Ja se oli muuten Aniszewski.

Yrittää ostaa vokaaleja, eikä Strodtrtrrr... piru myy.

AimoMela

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1172
Vs: Lupiinin viljely
Onko kenelläkään kokemusta Lupiinin viljelystä? Joskus yli 10 vuotta sitten olin aikeissa kokeilla, mutta silloin edes Anisewskin avulla ei löytynyt sopivaa siementä. Kiinnostaisi kokeilla, esikasviarvo lienee hyvä, ja nautarehuna härkäpapaua parempi.

Mitäs Tadeus hommailee nykyisin? En ole nähnyt vuosikausiin. Ja se oli muuten Aniszewski.

Yrittää ostaa vokaaleja, eikä Strodtrtrrr... piru myy.

Ai, sää huomasit... Se oli meinaan Tadeusz... Perkule että aina toi vokaali jää tosta lopusta...

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5280
Vs: Lupiinin viljely
Mitäs Tadeus hommailee nykyisin? En ole nähnyt vuosikausiin. Ja se oli muuten Aniszewski.

Joensuun yliopisto, yhä vaan:

http://www.joensuu.fi/biologia/ta/ta.html

Petri

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Lupiinin viljely
Onko kenelläkään kokemusta Lupiinin viljelystä?
Joskus yli 10 vuotta sitten olin aikeissa kokeilla, mutta silloin edes Anisewskin avulla ei löytynyt sopivaa siementä.
Kiinnostaisi kokeilla, esikasviarvo lienee hyvä, ja nautarehuna härkäpapaua parempi.

Tuas viimme vai liäkö jo erellisenä kevväänä kyselin kokoviljaSr kaveriksi usialtaki siämenkauppiaalta Suamesta ja ulukoo. Kotimaaset ehrootteli piäntä exkursioo tiänpiantareelle. Siämeneks vilijeltäviä oliis löytynny Euroopan rokareilta. Ja yks sano tiätävänsä, notta on kaks lajiketta jokka soppii hommaan.
MUTTA lajikepuhtautta ei voinu taata ja sano että tappavaa yhristelmää HÄN ei myy. Om vissii Lapualaisen jäläkeen tehokkaammasta päästä tappajia!????????

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Lupiinin viljely
No pentele, torstaina Sarka museolle Loimaalle, siellä kun on tua valkuaisjuttu, siellä joku alustaa Lupiinin viljelemisestä, ja siementä kuulemma saa keväällä Elomestarilta.
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!