En tiedä missä umpiossa sinä elät, mutta tosiasia on, ettei hinnalla ole mitään tekemistä ostokäyttäytymisen kanssa
?
Niin. En sitten tiedä elänkö umpiossa vai en. Onhan tämä Satakunta vähän sellaista sisäänpäin lämpiävää mutta liikun kyllä sen ulkopuolellakin.
Mutta tuossa
http://www.talouselama.fi/uutiset/article256290.ece?s=l&wtm=talouselama/-18032009http://uutiset.ruokatieto.fi/WebRoot/1043198/X_Arkistoitu_uutinen_tai_tiedote.aspx?id=1094008&NewsItem=2157http://www.tns-gallup.fi/doc/uutiset/Lehdistotiedote_-_Elintarvikkeiden_hinnat_6-2009.pdfensi alkuun kolme sellaista linkkiä joiden kaikkien mukaan hinta vaikuttaa ostokäyttätymiseen ja pari lainausta.
"S-market kasvatti myyntiä, mutta vielä paremmin kasvoivat S-ryhmän Prisma-hypermarketit. Yksi Prisman vauhdittaja on taantuma. Ruoan hinta nousi viime vuonna lähes historiallisen paljon, ja kansa haki halpaa ruokaa. Ja hakee edelleen. Samasta syystä juhlii halpakauppa Lidl. Saksalaisketjun markkinaosuus kasvoi Nielsenin arvion mukaan 5,1 prosenttiin."
"Elintarvikkeiden kallistuminen vaikuttaa jo ostokäyttäytymiseen "
"Tutkimuksessa löydettiin kolme toisistaan eroavaa kuluttajaryhmää: ne, joille hinta on tärkeää, ne, joille laatu on tärkeää sekä ne, joille taloudellinen tila on tärkeää, ja joita se myös huolestuttaa. Ryhmät poikkesivat toisistaan paljon ostokäyttäytymisen osalta. Ryhmien erilaiset tarpeet ja arvostukset sekä reagointitaipumukset kiristyneessä taloudellisessa tilanteessa onkin syytä ottaa huomioon kaupan näkökulmasta. Erittäin tärkeä nouseva kuluttajaryhmä ovat 18-24-vuotiaat. He ovat hintatietoisia, ja heille suomalainen ruoka tai suomalainen valmistajan merkki ei välttämättä merkitse samaa kuin vanhemmille kuluttajaryhmille. Miten he siis vaikuttavat tulevaisuuden kauppaan? Tämän ryhmän ostotottumukset ovat muovautumassa, ja heidän tapansa ja arvostuksensa on tärkeä tuntea."
Mutta että sanoisin että
tuo lausumasi on lähinnä HTTn uutisista, kun muusta uutisoinnista ja tutkimuksista etsitään todellista tietoa niin kyllä hinta vaikuttaa merkittävästi ostokäyttäytymiseen. Mutta ennestään tiedän jo että vaikka olisitkin väärässä ja kaikki muut oikeassa niin hommahan menee niin että kaikki muut ovat väärässä ja tutkimukset ja muut yhtä tyhjän kanssa, vain sinun mielipiteesi ratkaisee ja on oikea.