Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Voiko joku viljamies oikeesti olla kateellinen maidontuottajille??  (Luettu 12833 kertaa)

Veeti

• Vieras

No itse asiassa pohjoista tukea en saa euroakaan. Mulla koko ala heinällä ja kuminalla, ne ei ainakaan siihen oikeuta..
Pitiköhän sille olla joku öljykasvi tai jotain, en muista. Muutenkin yhtä tyhjän kanssa tuo pohjoinen tuki, etelässä saa yhdellä lisätoimenpiteellä jo enemmän.
Pohjoinen yleinen hehtaarituki, pohjoinen nuorten tuki, korkeampi LFA, korkeampi LFA-korotus..
Kannattaisi varmaan joskus lukea tukiopasta, niin ei ruksit unohdu hakemuksesta..
Tässäpä tukimäärät nurmihehtaarilta tältä vuodelta C2-alueella: tilatuki 152,67€, ymp. perusosa 93€, ymp. lisäosa (50% kasvipeit.) 11€, LFA 210€, LFA lisäosa 25€, nuoren vilj. tuki 36€, ja yleinen heht. tuki 35€. Yht. 562,67 €.
Kertookaa nyt A ja B-alueen kartanonherrat omanne ::)

Ja paljonkohan saat kotieläintukia noitten lisäksi?

JoHaRa

• Vieras
547€/ha B-alue. Ilman kikkailuita joita en voi laillisesti toteuttaa. Tuoss on mukana vielä joku ihme lisä joistain sonnipojista joita en ole ikinä nähnytkään. Minulla ei ole ollut viljelysopimuksia, joten esim. mallasohralla ei ole mallasohran tukea.Ei ole enäöä, MTK ehti senkin jo juntata pois. Semmoinenkin vissiin on olemassa, mutta koskee käytännössä vain isoja tiloja.

Ahaa. Nuo luvut olivat siis vuonna 2008 maksettuja tukia joten mukana olisi voinut olla tukea mallasohralle. Mutta tuossa taisi olla jotain vehnän tukea ja lisätoimenpiteitä. Siksi tuki oli noinkin iso.

Veeti

• Vieras
547€/ha B-alue. Ilman kikkailuita joita en voi laillisesti toteuttaa. Tuoss on mukana vielä joku ihme lisä joistain sonnipojista joita en ole ikinä nähnytkään. Minulla ei ole ollut viljelysopimuksia, joten esim. mallasohralla ei ole mallasohran tukea.Ei ole enää, MTK ehti senkin jo juntata pois. Semmoinenkin vissiin on olemassa, mutta koskee käytännössä vain isoja tiloja.

Ahaa. Nuo luvut olivat siis vuonna 2008 maksettuja tukia joten mukana olisi voinut olla tukea mallasohralle. Mutta tuossa taisi olla jotain vehnän tukea MTK junttasi jo vehnän tuen poisja lisätoimenpiteitä. Siksi tuki oli noinkin iso.

JoHaRa

• Vieras
Huh... Noin se muuten olikin, mutta oliko jo vuonna 2008? Muistan että tukipotti on pienentynyt viidessä vuodessa noin 50-60€/hehtaari, näistä se siis varmaan koostuu.

Ja aina on täysillä haettu kaikki tuet ja suurella ammattitaidolla rastit vedetty ruutuihin  ;D Toivottavasti tuo menettämäni 50-60 euroa/ha on ohjattu johonkin hyödyllisempään käyttöön, esim. vaikka johonkin perinnebiotooppiin jossakin Hevontuutin Saaren takarannalla. Vaan enpä ole katkera vaikka olisikin.

Pitäisikin liittyä MTK:on, josko ajaisivat asiaani parempaan tolaan  ??? Vai onko tässä vaan vika omassa älyssä  ???

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Miksei ny kukaan karjaporho sano kotieläinperusteisia tukiaan? Per eläinyksikkö.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Veeti

• Vieras
Miksei ny kukaan karjaporho sano kotieläinperusteisia tukiaan? Per eläinyksikkö.

maitu-marttila kokonaistuet 1400000 e  80 lehmää= 1750 e/ eläin

;D ;D ;D ;D

sorkkahessu

• Vieras

maitu-marttila kokonaistuet 1400000 e  80 lehmää= 1750 e/ eläin

;D ;D ;D ;D
Faktaa vai fiktiota . Tuossa on nimittäin peltotuet mukana ja pikkasen yläkanttiin laskettuna

sorkkahessu

• Vieras
Suurimmat maidontuottajien kadehtiat löytyy kokoomuksesta .

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Eipä pidä paikkaansa. ;)

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
547€/ha B-alue. Ilman kikkailuita joita en voi laillisesti toteuttaa. Tuoss on mukana vielä joku ihme lisä joistain sonnipojista joita en ole ikinä nähnytkään. Minulla ei ole ollut viljelysopimuksia, joten esim. mallasohralla ei ole mallasohran tukea.Ei ole enää, MTK ehti senkin jo juntata pois. Semmoinenkin vissiin on olemassa, mutta koskee käytännössä vain isoja tiloja.

Ahaa. Nuo luvut olivat siis vuonna 2008 maksettuja tukia joten mukana olisi voinut olla tukea mallasohralle. Mutta tuossa taisi olla jotain vehnän tukea MTK junttasi jo vehnän tuen poisja lisätoimenpiteitä. Siksi tuki oli noinkin iso.
Vai olisiko ollut niin, että näille tuille ei pystytty neuvottelemaan jatkossa maksatusoikeuksia EU:n kanssa. MTK:hon todellakin kannattaa liittyä, varsinkin viljamiesten, jotta saadaan meidänkin äänemme kuuluviin. ;)

Tapani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

On se MTK vaan mahtava, kun se tosta vaan poistaa tukia pois.

SomeBody77

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Totta. Minä ainakin.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

sorkkahessu

• Vieras
Eipä pidä paikkaansa. ;)
Hyvä et kehityskelpoisia puolueen jatkajia on  :D

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Totta. Minä ainakin.
No huh, tätä en olisi ikinä uskonut :o ::)

SomeBody77

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Totta. Minä ainakin.
No huh, tätä en olisi ikinä uskonut :o ::)
Juu, mää oon niin kateellinen, että teen oma navetan. Sit mä en kateellinen kuin tipilöille.  ::) :P
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille