Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuukausittainen alavi  (Luettu 4235 kertaa)

sirkussonni

  • Vieras
Kuukausittainen alavi
Sellaista tuossa sain kuultavakseni, että ensi vuoden alusta kaikki joilla liikevaihto ylittää 50ke siirtyy kuukausittaiseen alvimenettelyyn. Onko tästä muuta tietoa?
Sopiikohan se nyt sitten hyvin vai huonosti keskiverto maatilalle? Investoivalle tilalle hyvä juttu, mutta sitten kun on jo investoinnit tehty?

MLK

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 582
  • Agronjetin ryhityskehmä
Vs: Kuukausittainen alavi
Toivottavasti ei tule,jos on epäsäännölliset tulot niin kassa kuivaa etenkin kädestä suuhun elävillä tiloilla ja velkaisilla tiloilla joilla raskaat lyhennykset.Jos tilalla on suht säännölliset tulot ei vaikuta,mutta mitä hitaammin raha kiertää(tarvikkeiden osto,käyttö,tuotteen myynti+mahdolliset varastoinnit) sitä harvemmin alvia pitäisi tasata.
"Jos seipään molemmissa päissä on pässinpää,kumman osa on onnekkaampi?"
  Bisquit

{o|o}

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 801
Vs: Kuukausittainen alavi
En allekirjoita MLK:n näkemystä.  Rutiineja se tosin muuttaa - monia parempaan suuntaan.  Kirjanpito ainakin tulee tehtäväksi joka kuukausi, joka on erittäin suuri parannus monille.  Suunnitelmallisuus lisääntyy.  

Tuethan ovat alvittomia, joten vain noin puolet liikevaihdosta sisältää tilitettävää veroa, mutta käytännössä kaikki menot sisältävät vähennettävää alvia.  Ja palautustahan voi hakea joka kuukausi.

Kuukausialvin kanssa elävät kaikki muutkin yrittäjät, mikseivät maanviljelijät.

MLK

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 582
  • Agronjetin ryhityskehmä
Vs: Kuukausittainen alavi
[quot

Tuethan ovat alvittomia, joten vain noin puolet liikevaihdosta sisältää tilitettävää veroa, mutta käytännössä kaikki menot sisältävät vähennettävää alvia.  Ja palautustahan voi hakea joka kuukausi.

Kuukausialvin kanssa elävät kaikki muutkin yrittäjät, mikseivät maanviljelijät.
[/quote]

Tulevaisuudessa tukien osuus tilan tuloista laskee,eri tukialueilla ja eri tuotantosuunnilla vaihtelevasti,ainakin etelä-suomen alueella.Palkat(myös oma palkka) ,eläkemaksut ja vakuutukset ei sis.väh.alv:ia,oma käyttö tuloutuu eikä muistaakseni vuokrissakaan ei ole alvia.Hiljattain tehty sikala tai kanala A-alueella,jossa oman väen lisäksi palkollisia on jatkossa paljon heikommalla kuin samanlainen C-aluelainen.

Moni starttirahan turvin aloittanut yritys lopettaa toimintansa kannattamattomana silloin kun tuen maksatus loppuu.Mitä olen yrittjäkoulutuksissa ollut,on puhuttu liian suurista alennuksista ja ostojen/myynnin onnistumisesta(on tarpeeksi myytävää silloin kun kauppa käy),aina korostetaan että alv on läpikulkuerä joka ei vaikuta tulokseen,paskapuhetta.Jos yrityksen toiminnassa muodostuu +alvia enemmän kuin -alvia erotus maksetaan omasta pussista.Alvi on maksettava ajallaan,verottaja on siinäkohdin varsin ehdoton,sen vuoksi kuukausittainen alv ei sovi hidaskiertoisille sesonkituotteille kuten vilja.
"Jos seipään molemmissa päissä on pässinpää,kumman osa on onnekkaampi?"
  Bisquit

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Kuukausittainen alavi
Sellaista tuossa sain kuultavakseni, että ensi vuoden alusta kaikki joilla liikevaihto ylittää 50ke siirtyy kuukausittaiseen alvimenettelyyn. Onko tästä muuta tietoa?
Sopiikohan se nyt sitten hyvin vai huonosti keskiverto maatilalle? Investoivalle tilalle hyvä juttu, mutta sitten kun on jo investoinnit tehty?
Muutamalla asiakkaalla on kuukausittainen alvi . Osa on tyytyväisiä osa ei . Kirjanpidon säännöllisyyttä se kaipaa .

Veeti

  • Vieras
Vs: Kuukausittainen alavi
En allekirjoita MLK:n näkemystä.  Rutiineja se tosin muuttaa - monia parempaan suuntaan.  Kirjanpito ainakin tulee tehtäväksi joka kuukausi, joka on erittäin suuri parannus monille.  Suunnitelmallisuus lisääntyy.  

Tuethan ovat alvittomia, joten vain noin puolet liikevaihdosta sisältää tilitettävää veroa, mutta käytännössä kaikki menot sisältävät vähennettävää alvia.  Ja palautustahan voi hakea joka kuukausi.

Kuukausialvin kanssa elävät kaikki muutkin yrittäjät, mikseivät maanviljelijät.

Kuukausialvi lisäisi syyttäsuotta byrokratiaa...ja voihan siihen jokainen siirtyä, joka haluaa. Ainakin viljatilalle toisi ongelmia. Perseestä, jos muutos tulee.

Lisää ennenkaikkea verottajan työtä.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Kuukausittainen alavi
En allekirjoita MLK:n näkemystä.  Rutiineja se tosin muuttaa - monia parempaan suuntaan.  Kirjanpito ainakin tulee tehtäväksi joka kuukausi, joka on erittäin suuri parannus monille.  Suunnitelmallisuus lisääntyy.  

Tuethan ovat alvittomia, joten vain noin puolet liikevaihdosta sisältää tilitettävää veroa, mutta käytännössä kaikki menot sisältävät vähennettävää alvia.  Ja palautustahan voi hakea joka kuukausi.

Kuukausialvin kanssa elävät kaikki muutkin yrittäjät, mikseivät maanviljelijät.

Kuukausialvi lisäisi syyttäsuotta byrokratiaa...ja voihan siihen jokainen siirtyä, joka haluaa. Ainakin viljatilalle toisi ongelmia. Perseestä, jos muutos tulee.

Lisää ennenkaikkea verottajan työtä.

   Yritykset ovat saaneet syksyn mittaan postia verottajalta. Palautelapussa on vaihtoedot kuinka haluaa maksaa. Nyt pienet yritykset hyväksytään vuosi-ilmoittajiksi. Ennen sitä mahdollisuutta ei ollut. Siis luulen ,että verottaja mieluummin purkaa pyrokratiaa kuin lisää.

   Alle 25000€ liikevaihdolla vuosittain. 25000-50000€ liikevaihdolla neljännesvuosittain.  Entinen kk ilmoitus käy kaikissa tapauksissa. Verokarhu ei oo enää kuin korkeintaan veronalle ;D

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Kuukausittainen alavi
Mä oon ollu aina kuukausalvissa.Se johtuu siitä että olin alvi-velvollinen jo ennen maajussiksi ryhtymistäni.Eipä ole hirveästi aiheuttanu tuskia.Kirjanpitäjä tekee alvi-ilmoitukset kun vaan muistaa viedä laput ja liput sille joka kuukaus.Pysyy ainakin kirjanpito kuosissa ja tietää vähän suuntaa missä mennään.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Kuukausittainen alavi
En allekirjoita MLK:n näkemystä.  Rutiineja se tosin muuttaa - monia parempaan suuntaan.  Kirjanpito ainakin tulee tehtäväksi joka kuukausi, joka on erittäin suuri parannus monille.  Suunnitelmallisuus lisääntyy.  

Tuethan ovat alvittomia, joten vain noin puolet liikevaihdosta sisältää tilitettävää veroa, mutta käytännössä kaikki menot sisältävät vähennettävää alvia.  Ja palautustahan voi hakea joka kuukausi.

Kuukausialvin kanssa elävät kaikki muutkin yrittäjät, mikseivät maanviljelijät.

Tyvi palvelun kautta kun laittaa vielä alv ilmoituksen niin homma on todella helppoa ja Alv.a maksaa mielellään sillä se tietää että rahaa saa enemmän kuin tuhlaa homman pyörittämiseen.

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: Kuukausittainen alavi
Mä oon ollu aina kuukausalvissa.Se johtuu siitä että olin alvi-velvollinen jo ennen maajussiksi ryhtymistäni.Eipä ole hirveästi aiheuttanu tuskia.Kirjanpitäjä tekee alvi-ilmoitukset kun vaan muistaa viedä laput ja liput sille joka kuukaus.Pysyy ainakin kirjanpito kuosissa ja tietää vähän suuntaa missä mennään.
eikö suunnan tiijä kun rahapussija kahtoo
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Kuukausittainen alavi
Mä oon ollu aina kuukausalvissa.Se johtuu siitä että olin alvi-velvollinen jo ennen maajussiksi ryhtymistäni.Eipä ole hirveästi aiheuttanu tuskia.Kirjanpitäjä tekee alvi-ilmoitukset kun vaan muistaa viedä laput ja liput sille joka kuukaus.Pysyy ainakin kirjanpito kuosissa ja tietää vähän suuntaa missä mennään.
eikö suunnan tiijä kun rahapussija kahtoo
Niinpä! Kyselin tossa kaverilta tilinumeroa missä olis tilaa kun piti maksaa yks juttu.No, kaveri laitto viestin jossa oli tilinumero ja ohessa teksti:tonne pitäis sopia mutta jos pankissa ilmoittaa että ei sovi niin annan muijalle kortin pariks päiväks niin kyl sitten pitäis sopia  ;D  ;D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Kuukausittainen alavi
Kuukausialvi lisäisi syyttäsuotta byrokratiaa...ja voihan siihen jokainen siirtyä, joka haluaa. Ainakin viljatilalle toisi ongelmia. Perseestä, jos muutos tulee.

Lisää ennenkaikkea verottajan työtä.

Kissanviikset. MLK ja veeti on aika mettässä. Hidaskiertoiselle kk-alvi on hyödyllinen, voi hakea tuotantopanosten alvin takaisin verottajalta kassaan seuraavan kuukauden aikana. Vuosimenettelyssä sen alvin pöljä käyttää maksuvalmiuden paikkaamiseen ja sitten onkin pakko myydä tammikuussa viljaa, että saa alvit maksuun. Korkovaikutus alkaa tuntua vasta kymmenien tuhansien alvimaksuissa/palautuksissa.

Jonkinlainen vuosisuunnitelma pitää olla joka virmassa, jotta tietää milloin sitä rahaa tulee ja milloin menee. Enterin rahapussikirjanpito on sitä ysäritäppärin selittelyä ;D ;D

Viimeksi muokattu: 09.10.09 - klo:18:14 kirjoittanut Adam Smith

                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Veeti

  • Vieras
Vs: Kuukausittainen alavi
Kuukausialvi lisäisi syyttäsuotta byrokratiaa...ja voihan siihen jokainen siirtyä, joka haluaa. Ainakin viljatilalle toisi ongelmia. Perseestä, jos muutos tulee.

Lisää ennenkaikkea verottajan työtä.

Kissanviikset. MLK ja veeti on aika mettässä. Hidaskiertoiselle kk-alvi on hyödyllinen, voi hakea tuotantopanosten alvin takaisin verottajalta kassaan seuraavan kuukauden aikana.

Aatami on itse pihalla: nykyjärjestelmässä jokainen saa valita itselleen parhaan ALV-systeemin. Aatami katselee asioita ahtaasti navetan sontaluukusta

Vuosimenettelyssä sen alvin pöljä käyttää maksuvalmiuden paikkaamiseen ja sitten onkin pakko myydä tammikuussa viljaa, että saa alvit maksuun. Korkovaikutus alkaa tuntua vasta kymmenien tuhansien alvimaksuissa/palautuksissa.

Jonkinlainen vuosisuunnitelma pitää olla joka virmassa, jotta tietää milloin sitä rahaa tulee ja milloin menee. Enterin rahapussikirjanpito on sitä ysäritäppärin selittelyä ;D ;D

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Kuukausittainen alavi

Aatami on itse pihalla: nykyjärjestelmässä jokainen saa valita itselleen parhaan ALV-systeemin. Aatami katselee asioita ahtaasti navetan sontaluukusta

Eipä näy kaikki tietävän omaa parastansa.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Kuukausittainen alavi

Aatami on itse pihalla: nykyjärjestelmässä jokainen saa valita itselleen parhaan ALV-systeemin. Aatami katselee asioita ahtaasti navetan sontaluukusta

Eipä näy kaikki tietävän omaa parastansa.

no se on selvinnyt kaikille muille paitti veetille ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?