Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kirjanpitäjä  (Luettu 12627 kertaa)

katastroofi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: Kirjanpitäjä
Katastrofi, voitko kertoa jotain hinnoitteluperiaatteista?

Sori, oli nuita harrasteita ettei ehtinyt käymään täällä.
Periaatteessa 1,10/tosite max 5 tilivientiä. Lisätään alvi 22%. ( 250 tositteeseen asti. siitä eteenpäin pitää vähän keksustella.)
Tilinpäätös laajuudesta ja sorvaanisen ja keskustelun määrästä riippuen 35- 100 eetua. Lisätään taas alvi.

lehtis

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 382
Vs: Kirjanpitäjä
Turpakukkulalla (kärsämäjellä) oesi yks joka on nuissa asioissa utimus, vaen liekkö liijan kaukana?

Onks toi se kievarin isäntä, räväkkä persoona mutta osaa hommansa !

Kyllä tilinpäätöksestä kannattaa maksaa jos ite ei vihti perehtyä, saa kyllä omansa pois !

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Kirjanpitäjä
Sehän se justiisa. Osovaa hommasa, meijjänkylälläki tekkee 5 veroilimotusta kaheksasta.
Elämä on parasta kometiijjaa

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Kirjanpitäjä
Yksinkertainen kirjanpitäjä kahdenkertainen kirjanpito, ja kolminkertainen verotus. ::)
Mystinen kesälaatumies

katastroofi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: Kirjanpitäjä
Jep, ja korjaaminen vasta kallista on kun se sattuu olemaan tuntitöitä  :o

Reginan vanki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Kirjanpitäjä
Mistähän löytäisi kirjapitäjän, joka hallitsee sekä maatalouden että siihen osittain liittyvän yritystoiminnan. Kyseessä on osakeyhtiö. Kiitos vihjeistä ja omakohtaisista kokemuksista.

ProAgria tarjoaa seuraavia hintoja:
-0,60 eur/vienti
-JOS 300 KUITTIA : 200 eur/tilinpäätös, tulosteet ja analysointi ( keskimäärin 1,5 vientiä/kuitti ), tekee tilinpäätöksen kanssa 470 eur alv 0 %, ja 573 sis.alv 22 %.




Kirjanpito-ohjelma maksaa nopeasti itsensä takaisin ja samat virheet voi tehdä itsekkin, koska itse kuitenkin vastaa lapuista, mitkä on allekirjoittanut. ;D
Köyhän kans on niin raskas jutella.

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: Kirjanpitäjä
Arveluttaisi kyllä ottaa "Katastroofi" nimistä kaveria kirjanpitäjäksi... ;D
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

katastroofi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: Kirjanpitäjä
Niin-in, mutta minä sentäs tunnustan.  ;D
katastrofi on enemmän tämän agrokulttuurin puolella, senpä takia noita pitää tehdä.

supermajor

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 72
Vs: Kirjanpitäjä
Katastrofi, voitko kertoa jotain hinnoitteluperiaatteista?

Sori, oli nuita harrasteita ettei ehtinyt käymään täällä.
Periaatteessa 1,10/tosite max 5 tilivientiä. Lisätään alvi 22%. ( 250 tositteeseen asti. siitä eteenpäin pitää vähän keksustella.)
Tilinpäätös laajuudesta ja sorvaanisen ja keskustelun määrästä riippuen 35- 100 eetua. Lisätään taas alvi.
Juurikin nuita harrasteita omaavat eivät ole käytettävissä 07-17 välillä, vaan yleensä kun ehtii tai viittii. Pysykää kaukana!

katastroofi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: Kirjanpitäjä
Kännykkään vastaan aina, harrasteet sattuvat liittymään koulutukseen ko. aiheesta. Vaikka olis kuinka helvetin viisas, niin joku voi aina jotakin näppärää tietää.
Ja kyllä se kotiolot voittaa.
Jos jolla kulla on niin kiirus, että asia pitä  hoitaa kello 7, niin asia on ryssitty jo hetkestä sitten (muutama vuosi ja pari kanarian reissua sitten).
Yksi sellainen asiakas oli, mutta se riitti.

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Kirjanpitäjä
Aika yleisesti kuulee noita tilitoimistojen tekemiä mokia maatalousverotuksen piirissä.Ensin maksat ittes kipeeks tilitoimistolle ja sitten verottajalle.Meillä verotus tehdään helmikuun aikana,kun ei oo tarvetta tilinpäätösostoille.Muutaman kerran asiantuntijoiden kanssa käyty ilmotus läpi,eikä noita parannusehdotuksia ole löytynyt,niin eipähän tarvi muita syytellä mokista,ja voihan niitä vielä vuosia oikasta ;)
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

KT

  • Vieras
Vs: Kirjanpitäjä
Mistähän löytäisi kirjapitäjän, joka hallitsee sekä maatalouden että siihen osittain liittyvän yritystoiminnan. Kyseessä on osakeyhtiö. Kiitos vihjeistä ja omakohtaisista kokemuksista.

ProAgria tarjoaa seuraavia hintoja:
-0,60 eur/vienti
-JOS 300 KUITTIA : 200 eur/tilinpäätös, tulosteet ja analysointi ( keskimäärin 1,5 vientiä/kuitti ), tekee tilinpäätöksen kanssa 470 eur alv 0 %, ja 573 sis.alv 22 %.




Kirjanpito-ohjelma maksaa nopeasti itsensä takaisin ja samat virheet voi tehdä itsekkin, koska itse kuitenkin vastaa lapuista, mitkä on allekirjoittanut. ;D
Ethän aliarvioi toisten työtä, kyllä täällä päin löytyy (en tarkoita itseäni) ProAgriasta semmonen osaaminen, että oksat pois. Itse kirjanpito-ohjelma ei maksa paljon, mutta se kuittien näpyttelyyn käytetty aika, jos on vähänkin näppistyöskentely heikkoa. Ja siksi toisekseen, vastuuvakuutukset on olemassa, itse jos teet ja teet virheen, niin etpä mistään saa korvausta. Kärsit omissas nahoissa.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Kirjanpitäjä
Ethän aliarvioi toisten työtä, kyllä täällä päin löytyy (en tarkoita itseäni) ProAgriasta semmonen osaaminen, että oksat pois. Itse kirjanpito-ohjelma ei maksa paljon, mutta se kuittien näpyttelyyn käytetty aika, jos on vähänkin näppistyöskentely heikkoa.

Voihan asian tehdä myös niin kuin minäkin, että itse syötän kuitit koneelle ja ammattilainen käy sitten katsomassa veroilmoituksen valmiiksi. Reilu 500 tositetta näpyttelee parissa illassa, ellei ole saanut aikaan syöttää niitä pitkin vuotta. Jälkimmäinen olisi tietysti parempi vaihtoehto, niin saisi välitilinpäätöksiä pitkin vuotta.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

KT

  • Vieras
Vs: Kirjanpitäjä
Ethän aliarvioi toisten työtä, kyllä täällä päin löytyy (en tarkoita itseäni) ProAgriasta semmonen osaaminen, että oksat pois. Itse kirjanpito-ohjelma ei maksa paljon, mutta se kuittien näpyttelyyn käytetty aika, jos on vähänkin näppistyöskentely heikkoa.

Voihan asian tehdä myös niin kuin minäkin, että itse syötän kuitit koneelle ja ammattilainen käy sitten katsomassa veroilmoituksen valmiiksi. Reilu 500 tositetta näpyttelee parissa illassa, ellei ole saanut aikaan syöttää niitä pitkin vuotta. Jälkimmäinen olisi tietysti parempi vaihtoehto, niin saisi välitilinpäätöksiä pitkin vuotta.
Kyllä minä pyrin asikkaiden tiedot tallentamaan kolmen kuukauden välein, helpottaa paineita helmikuulla. Ja tuo oma tallentaminen on ihan hyvä vaihtoehto, kun on vaan aikaa. Moni asiakas on sanonu, että mieluummin hän käyttää senkin ajan itselleen/perheelleen kuin alkaa niiden kuittien kanssa vehdata. Ja verrattuna hintaa täällä päin tekeviin tilitoimistoihin, niin ei tuo "meidän" hinta ole kuule korkeimmasta päästä.

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: Kirjanpitäjä
1.)  Kirjanpito-ohjelma ei tee veroilmoituksen tekijää, perusteet täytyy tietää. Ja ohjelmaan 
      tutustuminen ja kouluttautuminen vie aikansa.

2.)  Monen tilitoimiston asiakaskunta koostuu enimmäkseen muista yrittäjistä, ei viljelijöistä.
      Osa tekee jopa käsin kirjanpidon ja verolomakkeet viljelijäasiakkaiden vähyyden takia. Eivät
      hanki maataloudenkirjanpito-ohjelmia vähäisen tarpeen vuoksi. Lisäksi viimeisistä veromuutoksista
      ei välttämättä ole tietoa, tai ei panosteta tiedon hankintaan. Ja kun paperit ovat valmiina,
      etenkään jos ei tunne maatalousverotuksen perusteita, on täysin kirjanpitäjän "armoilla" ja
      aikaa eri vaihtoehtojen käsittelyyn ei paljoa välttämättä uhrata, joten nimet melkein heti alle.
      Tässä suhteessa ProAgria on mielestäni vahvoilla, onhan neuvojillla kokonaiskäsitystä maa-
      ja metsätaloudesta.Ja hinta on vielä edullinen, esimerkin mukaisesta olen nähnyt kuitin yksityi-
      seltä kirjanpitäjältä yhdeksän vuoden takaa, hintaa oli vaille 6000 mk veroineen...

3. )  Itellä kuluu takuulla enemmän rahaa kuin ProAgrialla teetettynä, tietokone, tulostin, ohjelma,
       päivitys ja MaatilaverotusCD:n päivitys. Ja tottakai aikaa. Mutta jotenkin on kiinnostusta tehdä
       ite.