Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tukituottaja uhoaa  (Luettu 15843 kertaa)

Terminator

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Tukituottaja uhoaa
Kattos vaan, se koira älähtää kun kolahtaa ;D ;D ;D

Jos tukirossaa liikevaihdosta verrataan, niin pitää verrata saman tuotantosuunnan tiloja keskenään. Emolehmätuotanto on melkoisen tuettua toimintaa koko maassa ja Ceealueella tukien osuus on 20-40 prosenttiyksikköä vielä etelääkin suurempi.

Aloitukseni koski lähinnä hu*****neisuutta siihen kuinka Apilas puri ruokkivaa kättä ihan vaan yksinkertaisuuttaan..
Minulle sopii ihan koska hyvänsä kaiken kansallisen tuen poistaminen, sopiiko teille valitulle kansalle ;) ;D
Paljonkos tukitrossaajilla on suorat kansalliset tuet ja ihan euroina?
Mulla vajaa 3 prossaa liikevaihdosta :D

Niin näkyi älähtävän.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Paalinpyörittäjä

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ihan vastasin, kun nimimerkillä kysyttiin.

Terminator

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mites nyt noin kriittisiä kun emo-heikkihän tuossa totesi että on omaa tyhmyyttää jos ei osaa löysiä tukirahoja imuroida kotiin minkä ilmeisesti itse on onnistunut tekemään aika tehokkaasti. Ja kun pp sitten tekee saman niin se ei käykään? Koittakaa jo päättää. Mutta en sitten tiedä, jos tarkastelleen asiaa kuten kuuluu eli tuet euroa % liikevaihdosta niin sanoisinpa että jos täällä ppn omat ilmoitukset pitävät paikkansa niin bauer ja adam ja ucd jos olette c-maitotiloja niin tuskin pääsette samaan. Minä en osaa tuota lihapuolta ja luomua eli en osaa siitä sen enempää sanoa mutta kyllä kun lypsykarjatilalla tyypillisesti lähes koko tuotto tulee navetan kautta niin kyllä siinä väkisin aika korkeaksi tuo tuet % liikevaihdosta nousee, tyypillisesti luokkaa 30% liikevaihdosta?

No Emo-Heikki ei haukukkaan muitten tuki optimointia ja kehu omaansa samassa lauseessa.
Jos viittaat minuun, niin minä optimoin unionilta tulevia tukia(=vientituloon verrattavaa rahaa) ja emofeikki optimoi kansallisia, eläkeläisiltä ja yksinhuoltajilta riistettyjä tukia ;)

Eikös sinullakin ole peltoja c alueella?
Etkai vaan hae niille kansallisia tukia?
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

Paalinpyörittäjä

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mites nyt noin kriittisiä kun emo-heikkihän tuossa totesi että on omaa tyhmyyttää jos ei osaa löysiä tukirahoja imuroida kotiin minkä ilmeisesti itse on onnistunut tekemään aika tehokkaasti. Ja kun pp sitten tekee saman niin se ei käykään? Koittakaa jo päättää. Mutta en sitten tiedä, jos tarkastelleen asiaa kuten kuuluu eli tuet euroa % liikevaihdosta niin sanoisinpa että jos täällä ppn omat ilmoitukset pitävät paikkansa niin bauer ja adam ja ucd jos olette c-maitotiloja niin tuskin pääsette samaan. Minä en osaa tuota lihapuolta ja luomua eli en osaa siitä sen enempää sanoa mutta kyllä kun lypsykarjatilalla tyypillisesti lähes koko tuotto tulee navetan kautta niin kyllä siinä väkisin aika korkeaksi tuo tuet % liikevaihdosta nousee, tyypillisesti luokkaa 30% liikevaihdosta?

No Emo-Heikki ei haukukkaan muitten tuki optimointia ja kehu omaansa samassa lauseessa.
Jos viittaat minuun, niin minä optimoin unionilta tulevia tukia(=vientituloon verrattavaa rahaa) ja emofeikki optimoi kansallisia, eläkeläisiltä ja yksinhuoltajilta riistettyjä tukia ;)

Kyllä on ja suurimmalle osalle haen.
Lehmät on kuitenkin täällä etelässä joille niitä kansallisia ei sitten paljoa herukkaan..

Terminator

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Lehmät on kuitenkin täällä etelässä joille niitä kansallisia ei sitten paljoa herukkaan..

Eli harrasta samallaista kansallisten tukien optimointia kuin emo-heikki. ;D

Paalinpyörittäjä

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Eli harrasta samallaista kansallisten tukien optimointia kuin emo-heikki. ;D
Juu, mutta aika pikku tekijä, ku mulla täytyy olla 10 lehmää emofeikin yhtä vastaan..

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Minäkin voisin harrastaa tuota tukioptimointia jos raja kulkisi hiukan lähempänä. PP tuskin ainoa rajaseutulainen, joka käy pohjoisessa rosvoretkillä...

emo-heikki

• Vieras
Minäkin voisin harrastaa tuota tukioptimointia jos raja kulkisi hiukan lähempänä. PP tuskin ainoa rajaseutulainen, joka käy pohjoisessa rosvoretkillä...

Ilman tukia, maatalous käy aika vähiin Suomessa, siinä mielessä koko keskustelu on aika tekopyhää helinää ????
Jokainen tietenkin optimoi omat tukensa, sen mitä voi tuotantosuunnan mukaan.
Mulle on ihan sama, kulkeeko ne tuet perinnebiotooppien, riistapeltojen, energiakasvintuotannon kuten ruokohelpi, tilatukien vai eläintukien nimikkeiden alla, homma suunnataan siihen suuntaan mikä on helpointa hoitaa ????
Samaa suosittelen muillekkin ????

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Mua kyllä kiinnostaisi nähdä se tueton aika ja varsinkin se kuinka hommat sitten hoidetaan. Jotenkin vaan tuntuu siltä, että vaikka tukia ei olisi, niin silti täällä maata viljeltäisiin. Hassua, mutta niin mää vaan kuvittelen.

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa
Mua kyllä kiinnostaisi nähdä se tueton aika ja varsinkin se kuinka hommat sitten hoidetaan. Jotenkin vaan tuntuu siltä, että vaikka tukia ei olisi, niin silti täällä maata viljeltäisiin. Hassua, mutta niin mää vaan kuvittelen.

samoin silloon vaa ei pallinpyörittelijät enää trossaale ässä meseillä jolleivat käy mullinpaskalla tai häkäpöntöllä ;D suurin osa kolmannen maailman kansasta vaan viljelee ilman tukia heihin verrattuna pepen tukitrossausta voi vain seurata säälin sekaisin tuntein ;D ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

emo-heikki

• Vieras

Joo, ei se kokonaan lopu, mutta pienenee kyllä oleellisesti ????
Velattomat perhetilat jatkaisi varmaan vaikka tilit pienenisi, mutta suuremmat yksiköt joihin on otettu enempi velkaa olisi kyllä ensiksi vaikeuksissa.
Hinnathan nousisi jonkinverran, kun elintarvikkeista tulisi niukkuutta, jalostajat tarvitsee kumminkin jonkinverran kotimaista raaka-ainetta.

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Luulen, että tuottajahinnat nousisivat väkisin. En tiedä kuinka paljon, mutta jonkun verran ainakin. Se on jännä juttu, että investointien pitäisi parantaa maatalouden kannattavuutta, mutta käykin niin, että investoinut tila ei kestä minkäänlaisia vastoinkäymisiä, ei maailman muuttumista, ei yhtikäs mitään. Herää kysymys, että mitä hyötyä näistä investoinneista ylipäätänsä on. En tiedä olisiko se mitenkään paha jos tuotanto putoaisi, ainakin ylituotanto tilanteesta päästäisiin eroon. Saattaisi olla niinkin, että peltoa eli tuotantopanoksia olisi käytössä yllin kyllin. Pienemmät tulot, mutta myös pienemmät menot.

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa
Luulen, että tuottajahinnat nousisivat väkisin. En tiedä kuinka paljon, mutta jonkun verran ainakin. Se on jännä juttu, että investointien pitäisi parantaa maatalouden kannattavuutta, mutta käykin niin, että investoinut tila ei kestä minkäänlaisia vastoinkäymisiä, ei maailman muuttumista, ei yhtikäs mitään. Herää kysymys, että mitä hyötyä näistä investoinneista ylipäätänsä on. En tiedä olisiko se mitenkään paha jos tuotanto putoaisi, ainakin ylituotanto tilanteesta päästäisiin eroon. Saattaisi olla niinkin, että peltoa eli tuotantopanoksia olisi käytössä yllin kyllin. Pienemmät tulot, mutta myös pienemmät menot.

tolanne olisi myös uusi ja yllätyksellinen kuningas kuluttajalle ja keskusliikkeille joiden keskusvarastot ammottaisivat tyhjyyttään ;D 8)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Terminator

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Ilman tukia, maatalous käy aika vähiin Suomessa, siinä mielessä koko keskustelu on aika tekopyhää helinää ????
Jokainen tietenkin optimoi omat tukensa, sen mitä voi tuotantosuunnan mukaan.
Mulle on ihan sama, kulkeeko ne tuet perinnebiotooppien, riistapeltojen, energiakasvintuotannon kuten ruokohelpi, tilatukien vai eläintukien nimikkeiden alla, homma suunnataan siihen suuntaan mikä on helpointa hoitaa ????
Samaa suosittelen muillekkin ????

Taidankin olla ainoa joka yrittää optimoida virkamiestyön vähennystä. ;D

Paalinpyörittäjä

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Tueton tilanne kansallisten osalta, suomessa, unionissa vai koko maailmassa??
Mikä noista? Ratkaisee aika paljon, jos tuet poistuu vain kansallisten osalta, niin tilanne tervehtyy, jos suomesta, niin sammutetaan valot kaikki, jos unionista, niin tukiheikit ja apilakset lopettaa, jos koko maailmasta, niin hinnat vähä nousee ja AB tuottaa suomelle elintarvikkeet ja tukifeikit kumppaneineen itkee mattia takaisin mokaileen ;D