aiemmin oli sac 70-luvun alusta olevat laitteet joilla lypsettiin 30 kantturaa. Solut oli aina keskiarvoltaan 40-100. Nyt laajennuksen jälkeen käytössä on lavalin koneet milkmastereilla ja solut eivät ole laskeneet alle 150:een ollenkaan. Hylsyjä ja kumeja on vaihdettu erilaisiin ja kaikenlaista kokeiltu, mutta näyttää olevan että uudemmilla koneilla on täysi työ pitää maito e-luokassa. Ennen toisin lypsytyö oli "hieman" raskaanpaa kun ei ollut kiskoja eikä irrottimia.muuten ollaan kyllä oltu tyytyväisiä nykyisiin lavaleihn.
saattaa olla vikaa vaikka missä. tuotantoneuvojakin pyydettiin käymään lypsyllä, eikä hän ainakaan löytänyt itse lypsytyöstä mitään vikaa. Solut olleet aina ennen alle 100 nyt ka huitelee tosiaan 150-220. Myöskään vuokranavettassa lehmillä ei ollut soluongelmaa siellä lypsettiin lavalin duo-vaceilla. alipainetasot on samat, kuivitus tai ruokintakaan ei ole muuttunut. Itse uskon että jokin noissa koneissa mättää ja sitä vikaa on etsitty mutta ei vielä ainakaan löydetty. Aluksi oli vielä kaikenlisäksi bakteeriongelma mutta siihen löytyi ratkaisu. Tyhjöpuolelle pääsi vettä joka jäi sinne seisomaan ja pääsi jossain tilanteessa maito puolella. Bakteerit loppui kun tyhjöpuolelle asennettin automaattinen tyhjennysventtiili.
Lainaus käyttäjältä: realisti - 26.09.09 - klo:10:23saattaa olla vikaa vaikka missä. tuotantoneuvojakin pyydettiin käymään lypsyllä, eikä hän ainakaan löytänyt itse lypsytyöstä mitään vikaa. Solut olleet aina ennen alle 100 nyt ka huitelee tosiaan 150-220. Myöskään vuokranavettassa lehmillä ei ollut soluongelmaa siellä lypsettiin lavalin duo-vaceilla. alipainetasot on samat, kuivitus tai ruokintakaan ei ole muuttunut. Itse uskon että jokin noissa koneissa mättää ja sitä vikaa on etsitty mutta ei vielä ainakaan löydetty. Aluksi oli vielä kaikenlisäksi bakteeriongelma mutta siihen löytyi ratkaisu. Tyhjöpuolelle pääsi vettä joka jäi sinne seisomaan ja pääsi jossain tilanteessa maito puolella. Bakteerit loppui kun tyhjöpuolelle asennettin automaattinen tyhjennysventtiili.Minkä kokonen maitoputki kulkee navetassa?
Lainaus käyttäjältä: Terminator - 26.09.09 - klo:12:04Lainaus käyttäjältä: realisti - 26.09.09 - klo:10:23saattaa olla vikaa vaikka missä. tuotantoneuvojakin pyydettiin käymään lypsyllä, eikä hän ainakaan löytänyt itse lypsytyöstä mitään vikaa. Solut olleet aina ennen alle 100 nyt ka huitelee tosiaan 150-220. Myöskään vuokranavettassa lehmillä ei ollut soluongelmaa siellä lypsettiin lavalin duo-vaceilla. alipainetasot on samat, kuivitus tai ruokintakaan ei ole muuttunut. Itse uskon että jokin noissa koneissa mättää ja sitä vikaa on etsitty mutta ei vielä ainakaan löydetty. Aluksi oli vielä kaikenlisäksi bakteeriongelma mutta siihen löytyi ratkaisu. Tyhjöpuolelle pääsi vettä joka jäi sinne seisomaan ja pääsi jossain tilanteessa maito puolella. Bakteerit loppui kun tyhjöpuolelle asennettin automaattinen tyhjennysventtiili.Minkä kokonen maitoputki kulkee navetassa?52mm rosteriputki muoviliittimillä.