Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lasten uskonnon opetus.  (Luettu 17188 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Lasten uskonnon opetus.
Minä en oikein ymmärrä mikä vika on uskonnonopetuksessa.

***Se, että tuputetaan ajatukset lapsille eikä selitetä mihin ne perustuu.

***Hoetaan pikkulapsille esim. synnin tekemisestä. Eihän lapsi tajua mitä se tarkoittaa. Sillai kasvatetaan estoisia ihmisiä. Esim. nainen ei aikuisena uskalla antaa piparia muuta kuin saunan jälkeen lauantaina ja pimiässä peiton alla.
Kui mää ain olen paras?

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Lasten uskonnon opetus.
Minä en oikein ymmärrä mikä vika on uskonnonopetuksessa.

***Se, että tuputetaan ajatukset lapsille eikä selitetä mihin ne perustuu.

***Hoetaan pikkulapsille esim. synnin tekemisestä. Eihän lapsi tajua mitä se tarkoittaa. Sillai kasvatetaan estoisia ihmisiä. Esim. nainen ei aikuisena uskalla antaa piparia muuta kuin saunan jälkeen lauantaina ja pimiässä peiton alla.

Jooo, uskonnon opetuksella ja uskontojen opetuksella on ero, uskonnoista pitää lapsille kertoa, mutta pitääkö sille syöttää kaikki se bulshitti mitä siihen sisältyy, eikö vaan riittäisi että kerrottaisiin uskonnoista yleisesti, mitä niitä on ja kuinka paljon mihinkin lahkoon kuuluu, varsinainen uskominen ja sen opettaminen saisi jäädä sitten vanhemmille, jos katsovat sen tarpeelliseksi ????

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Lasten uskonnon opetus.
Ihan näin meidän kesken: Antaa ne muulloinkin.

Käydäänkö teillä keskusteluja miksi on hyödyllistä viedä roskat ulos ja mikä merkitys sillä on kodin viihtyisyyteen. Vai onko se vaan homma, joka on pakko tehdä, koska se kuuluu tehdä. Se, että kaikki pitäisi perustella riittävästi on tietysti ongelma. Ei tuohon varmaan löydy viisastenkiveä. Pakko on turhan usein mennä siitä mistä aita on matalin eli asia on näin ja sitten siirrytään sivulle kuusi.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Lasten uskonnon opetus.
Pakko on turhan usein mennä siitä mistä aita on matalin eli asia on näin ja sitten siirrytään sivulle kuusi.

***Lapsille saatetaan sanoa koulussa esim. jos teet syntiä niin Jumala rankaisee.

Tuossa sanonnassa on kaikki käsitteet sellaisia ettei lapsi niitä ymmärrä. Eikä näköjään aikuisetkaan...
Kui mää ain olen paras?

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Lasten uskonnon opetus.
Pakko on turhan usein mennä siitä mistä aita on matalin eli asia on näin ja sitten siirrytään sivulle kuusi.

***Lapsille saatetaan sanoa koulussa esim. jos teet syntiä niin Jumala rankaisee.

Tuossa sanonnassa on kaikki käsitteet sellaisia ettei lapsi niitä ymmärrä. Eikä näköjään aikuisetkaan...

No jokin tässä nyt mättää, eikös se jessekin lyöty ristille ja noussut sieltä takaisin, näiden meidän syntien tähden ????
Vai käsitinkö jonku asian rippikoulussa väärin, kun ne höpötti että kaikki on jo anteeksi annettu, myös ne synnit mitä en ole vielä tehenytkään ????

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Lasten uskonnon opetus.
Uskonto oli koulu aikaan mukava aine sainkin siitä päästötodistukseen
aivan kelvollisen numeron 10  samoin laskento oli mukavaa siitäkin tuli 10 samoin yhteiskuntaoppi siitä kanssa 10 ja niin edelleen.Eli koulu meni aivan mukavasti. Kannattaa muistaa että opetuksessa on tarkoitus antaa ihmiselle YLEISSIVITYS joka aineessa eikä antaa aivopesua niin kuin nyt joku luulee.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Lasten uskonnon opetus.
Pakko on turhan usein mennä siitä mistä aita on matalin eli asia on näin ja sitten siirrytään sivulle kuusi.

***Lapsille saatetaan sanoa koulussa esim. jos teet syntiä niin Jumala rankaisee.

Tuossa sanonnassa on kaikki käsitteet sellaisia ettei lapsi niitä ymmärrä. Eikä näköjään aikuisetkaan...
Joo-o. Pitäisi tietää vähän enemmän siitä opettajankin opetustyylistä. Kenties vois olla parempiakin ::)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Lasten uskonnon opetus.
Uskonto oli koulu aikaan mukava aine sainkin siitä päästötodistukseen
aivan kelvollisen numeron 10

Mullakin oli uskonto 10 :)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Lasten uskonnon opetus.
Uskonto oli koulu aikaan mukava aine sainkin siitä päästötodistukseen
aivan kelvollisen numeron 10

***Loistavaa täppäriainesta!
Kui mää ain olen paras?

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Lasten uskonnon opetus.
Uskonto oli koulu aikaan mukava aine sainkin siitä päästötodistukseen
aivan kelvollisen numeron 10

***Loistavaa täppäriainesta!

Uskonto kymppi, laskento nelonen ????

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Lasten uskonnon opetus.
Uskonto oli koulu aikaan mukava aine sainkin siitä päästötodistukseen
aivan kelvollisen numeron 10

Mullakin oli uskonto 10 :)

Mitä se tarkoittaa? On osannut hyvin ulkoluvun, on hyvä ihminen, on hyvä uskovainen vaiko mitä?

Pääseekö taivaaseen jos on uskonnossa 10 vaiko siitä huolimatta?


Vai onko tehnyt syntiä kun  on ulkoa lukenut läksyt vaikka ei niitä asioita ymmärrä?
Kui mää ain olen paras?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Lasten uskonnon opetus.
Mua kiinnosti tuo aine varmaankin historiallisesta näkökulmasta, koska historia ja kaikki siihen liittyvä on aina kiinnostanut. Sitten oli hyvä opettaja, joka osasi jutella noista asioista kiinnostavasti. Kokeissa oli ehkä tuuria, että sattui muistamaan jotain oikein jne.

En osaa lähteä kaivamaan esille tuosta mitään sen syvällisempää. En käy sunnuntaisin kirkossa jne.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Lasten uskonnon opetus.
Mua kiinnosti tuo aine varmaankin historiallisesta näkökulmasta, koska historia ja kaikki siihen liittyvä on aina kiinnostanut. Sitten oli hyvä opettaja, joka osasi jutella noista asioista kiinnostavasti. Kokeissa oli ehkä tuuria, että sattui muistamaan jotain oikein jne.

En osaa lähteä kaivamaan esille tuosta mitään sen syvällisempää. En käy sunnuntaisin kirkossa jne.



Nehän on semmosia satutunteja, nuo uskonnon tunnit, joten aika lepposta meininkiä, ehkä vaan pidät saduista ????
Kysäseppä vaimoltasi, kertoisiko se sulle vaikka iltasadun, jonkun seksifantasiansa ehkä ????

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Lasten uskonnon opetus.
Mua kiinnosti tuo aine varmaankin historiallisesta näkökulmasta, koska historia ja kaikki siihen liittyvä on aina kiinnostanut. Sitten oli hyvä opettaja, joka osasi jutella noista asioista kiinnostavasti. Kokeissa oli ehkä tuuria, että sattui muistamaan jotain oikein jne.

***Eihän tuolla ole uskonnon kanssa mitään tekemistä. Paremminkin historian tuntia ollut.
Kui mää ain olen paras?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Lasten uskonnon opetus.
Totta hemmetissä pidän saduista, en kai mää muuten viettäisi niin paljon aikaa täällä :D