Minä en oikein ymmärrä mikä vika on uskonnonopetuksessa. Minusta tämä evankelisluterilainen uskonto on kuitenkin aika turvallinen ja suvaitseva uskonto. Se mitä muistan omilta kouluajoilta, niin opetettiinhan uskonnon tunneilla myös muista uskonnoista perusjuttuja. Sitten pohdittiin sellaisia asioita kuin moraali ja etiikka, jotka on ihan hyödyllisiä asioita tiedostaa. Ei siinä mun mielestäni ole mitään pahaa, että muksuille opetetaan tätä juttua. Jos sitten myöhemmin syntyy joku oivallus siitä, että vaikkapa Kabbala onkin se mun juttu, niin siirtyköön sitten sen harrastajaksi. Semmoinen tilanne, että tenavilla ei oikein ole mitään uskontoa, voi johtaa siihen, että joku hihhulilahko hyökkää apajille ja värvää suodatuskyvyttömiä riveihinsä. Tää nyt voi olla vähän kaukaa haettu mutta mahdollista.
Jotenkin tämän päivän, oman ikäluokkani vanhemmat on niin tiedostavia, että. On hirmuisen tärkeää, ettei meidän veetille missään nimessä nyt ainakaan mitään uskontoa opeteta. Ollaan niin varmoja kaiken johdonmukaisuudesta yms. Ei voi toisaalta oikein ymmärtää...