Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe viljan sekoitus siiloihin?  (Luettu 3456 kertaa)

epuli

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
viljan sekoitus siiloihin?
Mites teillä kioskiruokkijoilla on tapana tehdä viljasekoitus siiloihin, joista mylly sitten jauhaa ne etiäpäin? Tähän asti onnistunu hyvin, ku kuivurilla sekoittanu satsin ja se sitten lietsolla siiloon, mutta nyt joutuu varastoimaan kaurat kauemmaksi, ni tuntuu hölmöltä ajella ees taas viljaa hakemassa ja sitte vielä kuivurilla sekotus. Ladossa ois valmiina toinen siilo, jossa ennen ½tiiviste, johon sais kauran ja toisee ohran, mut jonkulainen systeemi pitäis kehittää siilojen välille, että sekoittuu hyvin. Onko tietoo/taitoo, kertokai viisaammat  ???

ukki88

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68
Vs: viljan sekoitus siiloihin?
Mites teillä kioskiruokkijoilla on tapana tehdä viljasekoitus siiloihin, joista mylly sitten jauhaa ne etiäpäin? Tähän asti onnistunu hyvin, ku kuivurilla sekoittanu satsin ja se sitten lietsolla siiloon, mutta nyt joutuu varastoimaan kaurat kauemmaksi, ni tuntuu hölmöltä ajella ees taas viljaa hakemassa ja sitte vielä kuivurilla sekotus. Ladossa ois valmiina toinen siilo, jossa ennen ½tiiviste, johon sais kauran ja toisee ohran, mut jonkulainen systeemi pitäis kehittää siilojen välille, että sekoittuu hyvin. Onko tietoo/taitoo, kertokai viisaammat  ???

Millanen mylly sulla on. Tuleeko siihen vilja spiralilla vai imemällä.

Juba

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 985
  • LOS KANTTURAS
Vs: viljan sekoitus siiloihin?
Asiat voi tehä myös heleposti!Kaura ja ohra osaa kasvaa myös samalla lohkolla ja seos on valamis kun pui! :) Jää ylivoimaisen turha puljaaminen vähemmälle. ::)
Lajikkeina Fiia kaura ja Barke ohra.
AkkuPENSASLEIKKURI😬

farmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 330
Vs: viljan sekoitus siiloihin?
Asiat voi tehä myös heleposti!Kaura ja ohra osaa kasvaa myös samalla lohkolla ja seos on valamis kun pui! :) Jää ylivoimaisen turha puljaaminen vähemmälle. ::)
Lajikkeina Fiia kaura ja Barke ohra.

Taitaa olla tässä vaiheessa myöhäistä...

agri_cola

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 187
Vs: viljan sekoitus siiloihin?
Pistä semmonen mylly joka imee molemmista siiloista.

MrMäkirinne

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 216
Vs: viljan sekoitus siiloihin?
Pistä semmonen mylly joka imee molemmista siiloista.

Joo, mulla on semmonen  mylly ylimääräisenä, pukkaa yv jos kiinnostaa
Muutakin parsinavetta kamaa olis ylimääräisenä.

mah

  • Vieras
Vs: viljan sekoitus siiloihin?
Yks vaihtoehto on jos siilot saa vierekkäin ja myllyn näiden alle niin, että molemmista valutus vielä onnistuu, pystyy sekoitussuhdetta sääteleen vaneriläpyskällä myllyn päällä.

AgriAllah

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 782
Vs: viljan sekoitus siiloihin?
Itse pohdiskelin aikoinaan samaa. Käytössä on kolmenviljanseos: Ohra-kaura- vehnä. 2,5*5*6m  siiloja 4 kpl vierkkäin viettävällä lattialla purkuaukkoon nähden. Poikkittais ruuvit vetää elevaattoriin josta myllyyn (murska 350 s). Elevaattori on Mepun 25tn/h tehoinen eikä uutena pahan kalliskaan sisältäen poikki ruuvit. Samalla värkillä toimii myös siilojen täyttö. Sulkuluukuilla voi sitten seosta säätää mieleisekseen.
Tranceforming the world

heksa100

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 258
Vs: viljan sekoitus siiloihin?
Asiat voi tehä myös heleposti!Kaura ja ohra osaa kasvaa myös samalla lohkolla ja seos on valamis kun pui! :) Jää ylivoimaisen turha puljaaminen vähemmälle. ::)
Lajikkeina Fiia kaura ja Barke ohra.

Oletko itse sekoittanut vai miten olet saanut "sekaisin" olevat siemenet.

CARINA2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 658
Vs: viljan sekoitus siiloihin?
Tuosta sevosvilijasta sevverran, että ite oon ostanu ohora-kaura-vehenä sevosta valamiiksi sekotettuna erräältä savolaiselta pakkaamolta..
Ja on tuosta sevosvilijasta kunnostanu lajittelu-urakoijja tos-siementä :)

Juba

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 985
  • LOS KANTTURAS
Vs: viljan sekoitus siiloihin?
Asiat voi tehä myös heleposti!Kaura ja ohra osaa kasvaa myös samalla lohkolla ja seos on valamis kun pui! :) Jää ylivoimaisen turha puljaaminen vähemmälle. ::)
Lajikkeina Fiia kaura ja Barke ohra.

Oletko itse sekoittanut vai miten olet saanut "sekaisin" olevat siemenet.
Ihan itte oon sekotellu sellaset noin 3 säkkiä kauraa ja 1 ohraa ja AVOT!
Vuoronperään kaatelen koneeseen,siellä ne sotkeentuu ihan mukavasti!
Nii eikä tuo 1/3 sotku mikää kirkossakuulutettu ole,jos tykkää laittaa ohraa enemmän nii siitä vaan.
AkkuPENSASLEIKKURI😬