Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe rehuleikkuri etukuormaajaan  (Luettu 32751 kertaa)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: rehuleikkuri etukuormaajaan
Mulla on kuvan kaltainen patu jouten, jos jotain kiinnostaa.
siististi leikkaa, eikä haittaa vaikka paali tai auman reuna "kovaa"

http://www.tori.fi/pohjois-karjala/Rehuleikkuri_11639357.htm?ca=9&w=1

Huh mikä hinta, ei taida nuffimasteri hakea ;D Mulla samanmoinen tuolla vanhan kuivaajan takana, romukuormassa joka viime viikolla tehtiin. Ehjä peli, sylinteri otettu muuhun käyttöön. Ihan susi kampe, saakelin hidas nimittäin :P
Romukuormassa? Katastrofi :( Meidän eka ja vika rehuleikkuri. Alkuperäisen käytön jälkeen otettiin kuokka irti ja siitä tuli suht. koht. hyvä paalipiikki. Käytetään vieläkin satunnaisesti erilaisissa kuljetushommissa. Sylinteri siirretty varaosahyllyyn odottamaan käyttötarvetta.

Olihan se rehuleikkurina aivan kauhea, varsinkin kuluneena ja epätasaisessa paikassa ei kuokka tahdo siirtyä seuraavaan loveen. Kyllä minä sitä aika paljon kirosin.

Mutta, että romukuormaan. Joku raja sentään antiikin tärväämisessä >:(

Näkisit mitä romuja säilötty, ihme kun vanha isäntäkin oli sitä mieltä että tuosta voi luopua. Jäi mulle kuitenkin vielä hyvä ja käytettävä rehupihti, vanha pska/rehutalikko väärillä sovitteilla ja talikon virkaa voi tuurata pari kivitalikoakin. Eli jouti tuon tuolta hävittää ja jäi vielä yksi projektitalikko, siksi romukuormaan kun noita ei kukaan enää tarvi ts. myyminen niin ja näin. Vaihdan pienellä romukuormalla todella järeät akselit renkaineen, voi sanoa että tuo talikko kyllä maksaa itsensä siinä kuormassa komeasti :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: rehuleikkuri etukuormaajaan
Mää hain tuommoisen näköisen http://www.nettikone.com/varmo/650/1311838 Merikarvialta vuonna 2007. Hemmetin moisessa sateessa tehtiin kuorma...oli ek sovitteet oli jotkut muut kuin eurot, jotka siihen sitten sovitin.

Meillä tuollainen oli lampolan pehkupohjan tyhjennyksessä. "Vähän" kovempaa tavaraa kuin säilörehu ja hyvin on toiminut. Nyt vaihtui saman valmistajan vähän matalampaan malliin, niin sisällä kärryyn tyhjentäessä jää pelivaraa vähän enemmän kuin 10 cm. Vaikka yltää sillä matalammallakin kattoon reiän tekemään, jos on tarvis. Kun traktori on vain noin neljä tonnia painava, niin tuollaisellakin saa ihan riittävästi, sille traktorille.

Petri

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: rehuleikkuri etukuormaajaan
Ny ois rehut aumassa ja tarttis varmaan löytää joku vehe jolla ne sais sieltä pois. Vanhasta varmon leikkurista hitsuuttelin kivitalikon jo vuosia sitte.
Mikä näistä museokoneista olis sitte paras. Varmo, Pomo, Runni mitä näitä ny on. Ei oo aikomustakaan kyseiseen laitteeseen sijoittaa kuin 500€ max.

Saa tarjota jos jollain löytyy ylimääränen. Semmonen varmo palan siirtäjällä ois kova sana, on pikkusen matala tuo mun rehuvarasto...

Mulla on käytännössä uus (Yksi ainoa auma leikattu...) Varmon laatikkoleikkuri ladossa, muistaakseni, ellen oo laittanut missään vaihtokaupassa. Käyn varmistamassa, sovitteet joutuu vaihtamaan kun siinä Bertan sovitteet kiinni...

Olihan se siellä, terän alareunasta ts. viistetystä osasta on maalit lähteny, piikkien nokissa näkyy jo pohjamaali ;D Vois sanoa uuden veroiseksi...

Uuden veronen kuussatanen varmo saapunut pihaan. Ja mahtu budjettiinki. Kiitokset ijasjalle!  :)

Aamulla tarttee kokeilla passaako ne sovitteet vaiko tuleeko hitsaushommia...

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: rehuleikkuri etukuormaajaan
Ny ois rehut aumassa ja tarttis varmaan löytää joku vehe jolla ne sais sieltä pois. Vanhasta varmon leikkurista hitsuuttelin kivitalikon jo vuosia sitte.
Mikä näistä museokoneista olis sitte paras. Varmo, Pomo, Runni mitä näitä ny on. Ei oo aikomustakaan kyseiseen laitteeseen sijoittaa kuin 500€ max.

Saa tarjota jos jollain löytyy ylimääränen. Semmonen varmo palan siirtäjällä ois kova sana, on pikkusen matala tuo mun rehuvarasto...

Mulla on käytännössä uus (Yksi ainoa auma leikattu...) Varmon laatikkoleikkuri ladossa, muistaakseni, ellen oo laittanut missään vaihtokaupassa. Käyn varmistamassa, sovitteet joutuu vaihtamaan kun siinä Bertan sovitteet kiinni...

Olihan se siellä, terän alareunasta ts. viistetystä osasta on maalit lähteny, piikkien nokissa näkyy jo pohjamaali ;D Vois sanoa uuden veroiseksi...

Uuden veronen kuussatanen varmo saapunut pihaan. Ja mahtu budjettiinki. Kiitokset ijasjalle!  :)

Aamulla tarttee kokeilla passaako ne sovitteet vaiko tuleeko hitsaushommia...

Nonii, näise homma etenee! Passasko?
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: rehuleikkuri etukuormaajaan
Ny ois rehut aumassa ja tarttis varmaan löytää joku vehe jolla ne sais sieltä pois. Vanhasta varmon leikkurista hitsuuttelin kivitalikon jo vuosia sitte.
Mikä näistä museokoneista olis sitte paras. Varmo, Pomo, Runni mitä näitä ny on. Ei oo aikomustakaan kyseiseen laitteeseen sijoittaa kuin 500€ max.

Saa tarjota jos jollain löytyy ylimääränen. Semmonen varmo palan siirtäjällä ois kova sana, on pikkusen matala tuo mun rehuvarasto...

Mulla on käytännössä uus (Yksi ainoa auma leikattu...) Varmon laatikkoleikkuri ladossa, muistaakseni, ellen oo laittanut missään vaihtokaupassa. Käyn varmistamassa, sovitteet joutuu vaihtamaan kun siinä Bertan sovitteet kiinni...

Olihan se siellä, terän alareunasta ts. viistetystä osasta on maalit lähteny, piikkien nokissa näkyy jo pohjamaali ;D Vois sanoa uuden veroiseksi...

Uuden veronen kuussatanen varmo saapunut pihaan. Ja mahtu budjettiinki. Kiitokset ijasjalle!  :)

Aamulla tarttee kokeilla passaako ne sovitteet vaiko tuleeko hitsaushommia...


TDK, moommalan ikioma nuffimasteri. ;D
It ain't over till the fat lady sings

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: rehuleikkuri etukuormaajaan
Ny ois rehut aumassa ja tarttis varmaan löytää joku vehe jolla ne sais sieltä pois. Vanhasta varmon leikkurista hitsuuttelin kivitalikon jo vuosia sitte.
Mikä näistä museokoneista olis sitte paras. Varmo, Pomo, Runni mitä näitä ny on. Ei oo aikomustakaan kyseiseen laitteeseen sijoittaa kuin 500€ max.

Saa tarjota jos jollain löytyy ylimääränen. Semmonen varmo palan siirtäjällä ois kova sana, on pikkusen matala tuo mun rehuvarasto...

Mulla on käytännössä uus (Yksi ainoa auma leikattu...) Varmon laatikkoleikkuri ladossa, muistaakseni, ellen oo laittanut missään vaihtokaupassa. Käyn varmistamassa, sovitteet joutuu vaihtamaan kun siinä Bertan sovitteet kiinni...

Olihan se siellä, terän alareunasta ts. viistetystä osasta on maalit lähteny, piikkien nokissa näkyy jo pohjamaali ;D Vois sanoa uuden veroiseksi...

Uuden veronen kuussatanen varmo saapunut pihaan. Ja mahtu budjettiinki. Kiitokset ijasjalle!  :)

Aamulla tarttee kokeilla passaako ne sovitteet vaiko tuleeko hitsaushommia...

Nonii, näise homma etenee! Passasko?
Kyllä! Eli voimme todeta että bertan sovitteet on samat ku vilan. Tehdastekoset sovitteet sopi ku isä äitiin ;D

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: rehuleikkuri etukuormaajaan
TDK, moommalan ikioma nuffimasteri. ;D
No siltähän tuo alkaa näyttää. Romuja mutta maksettuja. Ihan oon tyytyväinen kyllä tähän hommaan, viime talvena aloin keräillä raatoja aumarehuntekoon. Nyt ois kasassa kaikki koneet karholta ruokintapöydälle. Jf900 tarkkis, 3xrehulaidat kärryihin, rehupihti, rehuleikkuri ja rehunjakovaunu. Rahaa palo alle 3000€ ;D

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: rehuleikkuri etukuormaajaan
TDK, moommalan ikioma nuffimasteri. ;D
No siltähän tuo alkaa näyttää. Romuja mutta maksettuja. Ihan oon tyytyväinen kyllä tähän hommaan, viime talvena aloin keräillä raatoja aumarehuntekoon. Nyt ois kasassa kaikki koneet karholta ruokintapöydälle. Jf900 tarkkis, 3xrehulaidat kärryihin, rehupihti, rehuleikkuri ja rehunjakovaunu. Rahaa palo alle 3000€ ;D
Muistan naapurikylän jo eläköityneen viljelijän, joka viimeisinä vuosinaan teki muille säilörehua jollain kaksoissilppuriketjulla. Oli silloin joskus 80-luvulla kuulemma ajateltu noin 60 ha korjuualalle. Jos se oma korjuuala jää tuohon, niin tätä 80-90 -luvun tekniikkaa saa hyvinkin tuohon TDK:n ehdottamaan budjettiin, jos keräilyyn varaa vuoden ja sitten on vielä ylimääräinen tonni tai pari laittaa tien päälle kuljetuksiin. Hyvin suunniteltuna tuollainen ketju on ihan kohtuu tehokaskin, kaiken lisäksi. Itse olen keräillyt paalausketjun pystystä ruokintapöydälle noin yksikköpaalaimen hinnalla, vähän samalla periaatteella...

Petri