Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viljasiilon tiivistäminen?  (Luettu 3675 kertaa)

koivikko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 49
Viljasiilon tiivistäminen?
Hyvät neuvot olis nyt tarpeen.
Ostin käytetyn siilon ja nyt ei meinaa pysyä vesi sen ulkopuolella. Ei oo minkäänlaista ohjetta sen tiivistämiseen.
Valu on tasainen minkä päälle laskin siilon. Sen ulkopuolelle oon tehnyt kaatovalun mikä nousee n. 15cm pytyn reunan yläpuolelle. Pytyn sisäpuolelle oon laittanut elastista rakennuskittiä saumaan semmoisen hyvän mällin, mutta vielä tulee vettä sisäpuolelle valun ja pytyn välistä.

Kannattaisko pytyn sisäpuolelle vielä tehdä valu?(hajooko se pakkasella?)
Miten pytyn ulkopuoli tiivistetään hyvin?
Piki. Eikös se hapristus auringossa?
Pikinauha. Toimiiko se?
Sikamassa, rakennuskitti. Eiks sekin ota nokkiinsa auringosta?
Jotain muuta....?   

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Viljasiilon tiivistäminen?
Ittellä kuumapiki ulkopuolella jälkivalun päällä.Sika pellin ja pien saumas.Ainaki vielä pitäny.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Viljasiilon tiivistäminen?
Ajattelin laittaa uusiin siiloihin hitsattavaa kattohuopaa, eli sellasta missä on se liima. Sitä siis silleen vaikka kymmenen senttiä pellille ja siitä sitten sen valun päälle ja yli kulman...
Pitäis ens viikolla varmaan kokeilla, eilen valettiin se jälkivalu, sisälle tehtiin jo pohjan valuvaiheessa sellanen viiden sentin pykälä, sitten siihen pellin väliin pieni juotosvalu, ei pitäis ainakaan veden juosta sisään suoraan.

isanta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 281
Vs: Viljasiilon tiivistäminen?

Mulla on valu vain sisäpuolella+piki ja pihan puoli on "anturakorossa". Näin on säästynyt ongelmilta ainakin vielä, tämähän rakenne sallii lämpölaajenemisen ulospäin ilman halkeilua.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Viljasiilon tiivistäminen?
Mastic-massaa. Se on elastinen massa, joka ei periaatteessa kuivu koskaan täysin, vaan elää lämpötilojen muutoksissa. Sitä käytetään mm ilmatiiviiden siilojen tiivisteeenä, myös "juuressa" eli levun betonin rajassa. Pirun kallista, mutta toimii.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille