Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Suorakylvöön liityviä kuvia kotisivulla pari kipaletta.  (Luettu 5941 kertaa)

TRUBADUURI

Värkkäilin tollasen kotisivun Tapaninpäivän ratoksi. Pistin muutaman kuvan liittyen suorakylvöön. Ei tullut otettua kuvia paljoa, mutta jos ensi kesänä saisi aikaiseksi, mikäli asia joitakin kiinnostaa.
http://www.webbisivu.com/Timolahtinen.aspx
Ja on siellä tietysti vanhoja vehkeitä muutama kpl. , joita tilan lähes kaikki koneet tuppaavat olemaan.
Asioilla on tapana järjestyä.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12199
  • Virolaista kiitos!
Onko isokin raivaushomma tiedossa (kysymys liittyen kaivinkonekuvaan)?

Mitäpä olet mieltä suorakylvöstä ja novasta koneena?

TRUBADUURI

Raivaus tapahtui jo vuonna 2003. Noin 3ha tuli raivattua. Koneella on tullut tongittua myös muutama hehtaari suota ja kotinurkkia kuntoon.
Novaan olen erittäin tyytyväinen ainakin vielä. Tiedän että monet ei Tumesta tykkää, mutta minun kalustooni Nova sopii mainiosti mm. pienen veto traktorin takia.
Asioilla on tapana järjestyä.

peltihanhi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Miten paljon tarvitaan tehoa vetokoneessa, olen saanu sellasen käsityksen
et pitäsi olla ainakin 120hv.

TRUBADUURI

Miten paljon tarvitaan tehoa vetokoneessa, olen saanu sellasen käsityksen
et pitäsi olla ainakin 120hv.
Tossa 590 T:ssa on noin 90hv ja se riittää. Pikavaihde parantaa pienen vetotraktorin ominaisuuksia ja Nova antaa aisapainon taka akselille niin pitokin riittää.
On varmasti mukavampi ajaa 120 hv koneella, mutta kun kylvötunteja tulee vuodessa alle 40h, niin ei ole välttämättä kannattavaa isompaa vetokonetta varta vasten hankkia.
Asioilla on tapana järjestyä.

Teroman


Kestikö TUMEN VANTAAT

 ja Runko raiviolla ajoa ?? ??  ??

;;;;;;;;;;;å

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Tossa 590 T:ssa on noin 90hv ja se riittää. Pikavaihde parantaa pienen vetotraktorin ominaisuuksia ja Nova antaa aisapainon taka akselille niin pitokin riittää.

Tuontyylistä vetolaitetta mietin itsekin joskus. Saako tuohon enää vaihdettua tavallista koukkua takaisin vai onko tuo kiinteä viritys?

jcb

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Onko tuolla kylvökoneella muuta käyttöä kuin nuo 40 tuntia.

TRUBADUURI

Tumen vantaat ja runko on kestänyt mainiosti. ( tosin tällä käytöllä on syytäkin)
Vetolaitteen saa kiinnitettyä n. 5minuutissa.
Koneella kylvetään max. 40h vuodessa (60-100ha).
Tarkoitus olisi tehdä pikku parannuksia koneeseen nyt talvella, jos vain motivaatiota riittäisi.
Asioilla on tapana järjestyä.