Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rautatien tasoristeyksen näkemät?  (Luettu 2548 kertaa)

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Meillä on lievää erimielisyyttä (Maaoikeuttakin on istuttu) yhdestä ylikäytävästä, jonka me kyläläisinä haluaisimme säilyttää, vaan Ratahallintokeskus poistaa.

Rataturvallisuusohjeissa on määräykset näkymistä tulevan junan havaitsemiseksi. Käytännössä radalle pitää nähdä 6x sallittu junan maksiminopeus. Ylikäytävä on kaarteessa, jolloin riittävän näkymän aikaansaamiseksi tarvitaan myös rata-alueen ulkopuolista näkyvyyttä. Johon ratahallinto ei lähde mukaan.

Kuitenkin allekirjoittaneella on epäilys, että jossain Suomenmaassa on vastaavia vartioimattomia tasoristeyksiä, jossa riittävä näkyvyys on riippuvainen rata-alueen ulkopuolisesta alueesta, esimerkiksi peltoa umpikuusikon sijaan.

JOS tiedät tällaisen paikan, niin ilmoittaisitko allekirjoittaneelle, joko näin tässä julkisesti, tai sitten yksityisviestillä?! Harkitsemme parhaillaan valitusluvan hakemista Korkeimmalta oikeudelta ja tässä voisi olla yksi keskeinen argumentti siinä sodassa.

Kiitoksia!

Petri

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Rautatien tasoristeyksen näkemät?


Rataturvallisuusohjeissa on määräykset näkymistä tulevan junan havaitsemiseksi. Käytännössä radalle pitää nähdä 6x sallittu junan maksiminopeus(6x140 km=840 km?). Ylikäytävä on kaarteessa, jolloin riittävän näkymän aikaansaamiseksi tarvitaan myös rata-alueen ulkopuolista näkyvyyttä. Johon ratahallinto ei lähde mukaan.

Tuan ohojeen mukkaa ei Suamesa pian oo montaa ylikäytävää! Vai onko tulukintakysymys?

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Rautatien tasoristeyksen näkemät?


Rataturvallisuusohjeissa on määräykset näkymistä tulevan junan havaitsemiseksi. Käytännössä radalle pitää nähdä 6x sallittu junan maksiminopeus(6x140 km=840 km?). Ylikäytävä on kaarteessa, jolloin riittävän näkymän aikaansaamiseksi tarvitaan myös rata-alueen ulkopuolista näkyvyyttä. Johon ratahallinto ei lähde mukaan.

Tuan ohojeen mukkaa ei Suamesa pian oo montaa ylikäytävää! Vai onko tulukintakysymys?


Oiskohan toi metreinä :)

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Rautatien tasoristeyksen näkemät?


Rataturvallisuusohjeissa on määräykset näkymistä tulevan junan havaitsemiseksi. Käytännössä radalle pitää nähdä 6x sallittu junan maksiminopeus(6x140 km=840 km?). Ylikäytävä on kaarteessa, jolloin riittävän näkymän aikaansaamiseksi tarvitaan myös rata-alueen ulkopuolista näkyvyyttä. Johon ratahallinto ei lähde mukaan.

Tuan ohojeen mukkaa ei Suamesa pian oo montaa ylikäytävää! Vai onko tulukintakysymys?


Oiskohan toi metreinä :)


Ainaki toivoo soppii! Eikä kilometrejä muuntaen! :P

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: Rautatien tasoristeyksen näkemät?
Joo, sori, ei mene ilman pieniä yksikkömuunnoksia. Eli jos juna saa ajaa satasta, niin 600 metriä pitää olla näkyvyyttä.

Petri

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Rautatien tasoristeyksen näkemät?
Meilä päin aikoinaan siirtivät ylikäytävän kaarteesta pois näkyvyyden takia.
Tekivät uuden suorempaan kohtaan. Sillä rata suoralla on 3 km matkalla 4 ylikäytävää.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."