Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Matkailu avartaa!  (Luettu 4858 kertaa)

Punikki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Matkailu avartaa!
Poimin tuolta toisesta viestiketjusta tämän osikon  :).
Eli kuinkas paljon tämän palstan lukijat matkustelee ja missä?
Millaisia ihmisä tapaatte matkoilla?
Mitä hauskoja kommeluksia on sattunut?

Minä rakastan matkustamista,  minulla on laaja ystäväpiiri ympäri Suomea,  Helsigistä Oulun seuduille asti niin ja sukuhan on tulla idässä  8).   Junan ravintolavaunut on hyviä paikkoja jututtaa ihmisä ja monenlaista tarinaa on tullut kuultua ja ihmisiä tavattua Hollanitlaisesta rekkakuskista Nokian insinööreihin.  Paras pöytäseurapongaus taisi olla vasemmistoliiton kansanedustaja  Outi Ojanen,  kovasti yritin sitäkin valistaa maanviljelystä, luomusta ja luonnonsuojelusta  ;D  ;D ;D.  Lapsenpana liftasin paljon ja silloin tuli myös kuultua monenlaista tarinaa.    Kirjoittelen tänne välillä aika räväkästikin Etelän viljelijöiden puolesta,  se ei tarkoita sitä ettenkö arvostaisi samaa työtä muuallakin tehtynä,  sillä yksittäiset ihmiset on viattomia järjettömiin poliittisiin päätöksiin,  mitä tässä maassa on tehty.  Sen olen oppinut,  että kaikilla ihmisillä on jotain sanottavaa ja kaikesta voi oppia jotain,  vaikka ei samaa mieltä oltaisikaan. 

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Matkailu avartaa!
Joo, mutta yhdistämällä voimansa yksittäiset ihmiset ovat mahdollistaneet vaikka kuinka pöljien päätösten syntymisen. Miettii vaikka presidentinvaaleja...

Eipä ole tullut matkusteltua kuin kotimaassa. Lähinnä omalla autolla maakuntia kierrellen ja maisemia katsellen. Näkee sitä siinäkin. Kuulee tosin hiukka vähemmän.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Matkailu avartaa!
Heinolla ei tarvihe matkustella, kun ehtimisseen lappaa akron ja parin muun keskustelupalstan porukkata lähtökahaviilla ;) Tae joo, Savimaan Touko on kuuvesti soettanu tännään, että pitäs kävvä käsipäevät sano ja puhhuo apulantaa tuolla alajuoksulla, vaen eistä ehi tännän ja sitte oesi kokkoomusajot viikon peästä merimaessa, että matkustelenhan minä sittennii... Ka, millonka se punikki ajeleepi meilläpäen, tiijjä vaekka känttykahavit... päevällä.
Elämä on parasta kometiijjaa

uppis

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: Matkailu avartaa!
Ei noita lähtökahvinjuojia vastukseen astikka ole poikkeillu, mut on sitä kierretty Suomea Hangosta Inariin kahvipaikkoja etsien  ;)
Kivoja ihmisiä tuntuu löytyvän aina matkan varrella roppakaupalla. :-*

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Matkailu avartaa!
Sen olen oppinut,  että kaikilla ihmisillä on jotain sanottavaa ja kaikesta voi oppia jotain,  vaikka ei samaa mieltä oltaisikaan. 

Tämä oli aivan loistavasti sanottu! Vielä kun kaikki muutkin sisäistäisivät saman. Minua ärsyttää suunnattomasti sellainen yksisilmäisyys ettei edes halua ymmärtää toisen mielipidettä jos hänellä on asiaan vähänkin erilainen kanta.

Mun mielestä on hauskaa matkustaa paikasta toiseen, määränpäällä ei ole niinkään väliä. Pyrin tekemään työ- ja huvimatkoja mahdollisuuksien mukaan junalla ja linja-autolla, sillä se on juuri sellaista rentoa reissaamista.

Ulkomailla ei harmikseni viimeaikoina pahemmin ole tullut käytyä, aikaa ei tunnu riittävän. Nuorempana tuli reissailtua enemmänkin.
Nothing is Something Worth Doing

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Matkailu avartaa!
Meinaakko että temaritki oesi ihimisie?
Elämä on parasta kometiijjaa

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Matkailu avartaa!
Meinaakko että temaritki oesi ihimisie?
Kyllä, ehdottomasti. Samoin korpikommunistit.

Status

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 373
Vs: Matkailu avartaa!
Meinaakko että temaritki oesi ihimisie?

Kyl ne ihmisii on mut outoo sorttii, välil tulee mielee noi kot eläme ku vaan ruakaa ja huvituksii halluuvatte, ja eivä toisinaa yhtää ajattele ruakkivaa kättä.
Kyll se siit lutviintuu suuntaa tai toisee

simmo 48

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 765
  • muori
Vs: Matkailu avartaa!
Olen matkustanut eläissäni niin paljon,että kaikkea en enää muista.Kauimmainen paikka on ollut Kiina,ukko on käynyt usassa ja kanadassakin. Nykyään matkustan kotimaan sisällä harrastusteni vuoksi,ettei enää tässä ulkomaille kerkiäkkään.Kyllä silti vielä voimme joskus matkustaa,kunhan lapsenlapset on isompia.
Kyllä matkustaminen kannattaa,osaa arvostaa omaa maataan sitten,kun kattelee vähä muitakin.
..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

Punikki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Matkailu avartaa!
Kommelluksiakin matkalla sattuu tässä esimerkki viime kesältä.

Hyppäsin launntai iltana Kuopiosta junaan ja ostin junasta lipun Vihtariin.  Kysyin viellä konnarilta,  että miltä raiteelta jatkoyhteys lähtee ja miten paljon on aikaa vaihtaa.  Konnari antoi tiedot ja vakuutti vielä,  että jos tämä juna on myöhässä seuraava kyllä odottaa.  Vaihtoaikaa oli aika niukasti,  joten minä juoksin rapput alas ja ylös ja olin raiteella ihan ajoissa.  No muuten hyvä,  mutta juna puuttui  :o.   Rupesin sitten lukemaan raiteen vieressä olevaa aikataulua ja siinäpä kerrottiin,  että juna ei kulje lauantaina  >:(.  No ei muuta kuin kännykkä taskusta ja soitin jokseenkin tulikivenkatkuisen puhelun VR:n asiakaspalveluun,  langan toisessa päässä oleva tyttönen sanoi hätäpäissään,  että ottakaa taksi VR-maksaa.   No minulla kun oli tuttu taksi tilattuna Vihtariin,  niin soitin sille,  että kelpaako pidempi kyyti,  että haetko Pieksämäeltä.   Mietti hetken ja otti kyydin.  Samaan junaan ja samaan suuntaan oli menossa yksi Helsinkiläinen aatehistorian dosentti,  joten sain matkalle ja odottelu ajaksi henkevää juttuseuraakin  ;D.   Kotiin palattuani tein sitten VR:lle laskun ja ne myös sen maksoivat.

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: Matkailu avartaa!
Kerran vuodessa täytyy päästä
ulkomaille

Punikki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Matkailu avartaa!
Kattelin tuossa lomalistaa ja hain tietoja Azoreista,  vaikuttaa matkakohteelta meikäläiseen makuun,  pitäsiköhän tempaista joulukuussa ja lähteä pitkästä aikaa ulkomaille.   Sittenhän tuo tulisi kokeiltua kuinka iloisesti 'piippaan' turvatarkastuksissa nykyään ja joudunko aina 'kopeloitavaksi'  ;).     

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Matkailu avartaa!
Jahah, nostetaanpas vanhin kirjoitus ylös  ::)