Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kyrsii tämä peruspalkan saanti/jako  (Luettu 4560 kertaa)

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Kyrsii tämä peruspalkan saanti/jako
Se on niin äärettömän helppoa moittia työttömiä pankolla makailijoiksi, jos itsellä on edes jonkinlainen palkkatulo tai muu turvattu.

Koko työttömyysturvasysteemi pitää muuttaa. Ansiosidonnaiseen jonkinlainen leikkuri ja kattokorvaus, joka turvaa välttämättömän mutta ei enempää. Itse maksettavaksi kohtuullista minimiturvaa suurempi korvaus kuten vakuutuksissakin on. Ammattiliittokytkentä pois.

Jooo, tosin itse en pidä tätä mitenkään kovin suurena yhteiskunnallisena ongelmana, enkä oikein tajua sellaista logiikkaa, jossa tarkoitus on ainoastaan jonkun ryhmän asemaa heikentää ilman taloudellista tulosta, ehkä en ole niin kokoomuslainen etten kertakaikkiaan näe toiminnan järkevyyttä.
Ansiosidonnaista, ehkä sitä voisi lyhentää tai siihen voisi laittaa jonkinlaisen leikkurin, eli korvaus olisi portaittain laskeva, mutta silloin pitäisi kyllä lähtösummaa nostaa lähemmäs alkuperäistä palkkaa.
Nykymuodossa järjestelmä on passivoiva, jos siihen halutaan muutoksia, niin tuo ehkä olisi se mikä pitäisi tehdä, tosin nyt on lama päällä ja ajankohta siinä mielessä väärä, se antaisi aivan väärän signaalin.
Tälläiset muutokset pitäisi aina ajoittaa nousukauteen, jolloin niitä korvaavia työpaikkoja on olemassa.

Aulis Anttila

  • Vieras
Kiertokoulu...
Se on niin äärettömän helppoa moittia työttömiä pankolla makailijoiksi, jos itsellä on edes jonkinlainen palkkatulo tai muu turvattu.

Koko työttömyysturvasysteemi pitää muuttaa. Ansiosidonnaiseen jonkinlainen leikkuri ja kattokorvaus, joka turvaa välttämättömän mutta ei enempää. Itse maksettavaksi kohtuullista minimiturvaa suurempi korvaus kuten vakuutuksissakin on. Ammattiliittokytkentä pois.

Koko hommahan menee jo nyt juuri noin... eikö siellä perkeleen kepukunnan kiertokouluissa opeteta - vai eikö siellä opita - yhtään mitään... tai hällä ja väliä  :o :o :o :o :o :o

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Kiertokoulu...
Se on niin äärettömän helppoa moittia työttömiä pankolla makailijoiksi, jos itsellä on edes jonkinlainen palkkatulo tai muu turvattu.

Koko työttömyysturvasysteemi pitää muuttaa. Ansiosidonnaiseen jonkinlainen leikkuri ja kattokorvaus, joka turvaa välttämättömän mutta ei enempää. Itse maksettavaksi kohtuullista minimiturvaa suurempi korvaus kuten vakuutuksissakin on. Ammattiliittokytkentä pois.

Koko hommahan menee jo nyt juuri noin... eikö siellä perkeleen kepukunnan kiertokouluissa opeteta - vai eikö siellä opita - yhtään mitään... tai hällä ja väliä  :o :o :o :o :o :o

Se on enempi noiden viljamiesten hommia, olla kortistossa ja tehdä maatöitä, ei se onnistu näillä kepu-eläintiloilla tälläinen keplottelu ....

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Kiertokoulu...
Se on niin äärettömän helppoa moittia työttömiä pankolla makailijoiksi, jos itsellä on edes jonkinlainen palkkatulo tai muu turvattu.

Koko työttömyysturvasysteemi pitää muuttaa. Ansiosidonnaiseen jonkinlainen leikkuri ja kattokorvaus, joka turvaa välttämättömän mutta ei enempää. Itse maksettavaksi kohtuullista minimiturvaa suurempi korvaus kuten vakuutuksissakin on. Ammattiliittokytkentä pois.

Koko hommahan menee jo nyt juuri noin... eikö siellä perkeleen kepukunnan kiertokouluissa opeteta - vai eikö siellä opita - yhtään mitään... tai hällä ja väliä  :o :o :o :o :o :o

ÖÖöö..


Demarit taitaa olla suurin ryhmä.

Nykyturvaa en todellakaan yksityiskohtaisesti tunne. Onneksi ei ole tarvinnut tutustua. Pitänee googlailla.