Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Metaani varastot.....  (Luettu 4532 kertaa)

sorkkahessu

• Vieras
Metaani varastot.....
Mites on tappaako Siperiaan ja Grönlannin metaanivarastot ihmiskunnan jos ne alkaa purkautuun . Valaita on kuollut metaaninpurkauksiin Grönlannissa ja Siperian ikirouta jos sulaa purkautuu varastot sielläkin .  :-\

Astral

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Metaani varastot.....
Ei kuole, eiköhän venäliäläiset onnistu tonkin kaasun keräämään talteen ja myymään jonkun sodan jälkeen Eurooppaan.

Cynic

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kyllä ihmiskunta saa ihan itse itsensä hengiltä sodilla ja uskonnoilla joten ei meidän tartte kaasua ootella tuhansia vuosia.

Omat metaanit kyllä päästetään heti kun painetta kertyy  ;D

sorkkahessu

• Vieras
Kyllä ihmiskunta saa ihan itse itsensä hengiltä sodilla ja uskonnoilla joten ei meidän tartte kaasua ootella tuhansia vuosia.

Omat metaanit kyllä päästetään heti kun painetta kertyy  ;D

Auliksella ainakin kertyy , jos ei muuta niin hikeä .
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D

emo-heikki

• Vieras
Ei tapa, näitä lämpenemisiä ja metaanin vapautumisia on ollut kautta aikojen.
Tiedemiehillä on tapana hyvin vahvasti liioitella erillaisia uhkia, jotta saisivat tutkimusapurahoja mahdollisimman paljon ja se joka ei osaa lobata oman aatteensa puolesta jää aina ilman.

sorkkahessu

• Vieras
Ei tapa, näitä lämpenemisiä ja metaanin vapautumisia on ollut kautta aikojen.
Tiedemiehillä on tapana hyvin vahvasti liioitella erillaisia uhkia, jotta saisivat tutkimusapurahoja mahdollisimman paljon ja se joka ei osaa lobata oman aatteensa puolesta jää aina ilman.

Ilmasto on lämmennyt aikaisemminkin , totta , mutta nyt lämpeneminen tapahtuu nopeammin mitä ennen .

Astral

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kuinkahan tarkasti ilmastoasioita on tallennettu joitain kymmeniä tuhansia vuosia sitten. Ja voidaanko maaperätutkimuksista todella nähdä vuodenaikojen tarkkuudella lämpötilat, sademäärät ja ilmakehän kaasupitoisuudet?

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kuinkahan tarkasti ilmastoasioita on tallennettu joitain kymmeniä tuhansia vuosia sitten. Ja voidaanko maaperätutkimuksista todella nähdä vuodenaikojen tarkkuudella lämpötilat, sademäärät ja ilmakehän kaasupitoisuudet?

ei siitä pitkä aika ole kun gröölanti sai nimensä ja juuri sen vihreyden takia

vuosina 1000-1200 oli ennätyksellinen lämpökausi joka on havaittavissa
suomessakin kasvillisuuden jäänteinä soissa vieläkin

selassi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Mites on tappaako Siperiaan ja Grönlannin metaanivarastot ihmiskunnan jos ne alkaa purkautuun . Valaita on kuollut metaaninpurkauksiin Grönlannissa ja Siperian ikirouta jos sulaa purkautuu varastot sielläkin .  :-\

Siellä Sibiriassa tuntuu jo nyt olevan järviä , kun niiden jäähän tekee reiän ,niin avannosta purkautuvan kaasun voi sytyttää palamaan.

Metaani on kätevä polttoaine (biokaasut ovat etupäässä metaania).
Ikiroudassa oleva metaani taitaa purkautua niin monesta paikasta ,että sitä on vaikea saada talteen.Niinpä se hurahtaa ilmakehään vaaralliseksi kasvihuonekaasuksi .

Meren pohjassa olevalla metaanilla sama ongelma.

Anselmi

• Vieras
Maapallo on vaan 6000 vuotta vanha, Raamatun mukaan, kyllä minä ennemmin Raamattua uskon, kuin tiedemiehiä, joiden mittaukset on epäluotettavia.

sorkkahessu

• Vieras
Maapallo on vaan 6000 vuotta vanha, Raamatun mukaan, kyllä minä ennemmin Raamattua uskon, kuin tiedemiehiä, joiden mittaukset on epäluotettavia.

Hmmmm... . Raamattu kirjoitettiin paljon Jeesuksen jälkeen ja jos oikein muistan niin Roomassa , joku kokous oli Roomassa ainakin joten heittoja saattaa olla .
Jäästä ne päätelmät on tehty suurimmaksi osaksi . Jäähän on kertynyt paljon tieta ilmaston muutoksista . Meri on yksi paikka josta on huomattu Golfvirran pysähtyneen aiemminkin . Suomeen tulee kait Kanadan ilmasto .

Aulis Anttila

• Vieras
Osuma :-) :-) :-)

;D ;D ;D ;D

sorkkahessu

• Vieras
Vs: Osuma :-) :-) :-)

;D ;D ;D ;D

Jatkuva leveävirnistys on hulluuden merkki  :D

Sepedeus

• Vieras

Taidat olla humor miehii ;D

selassi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:

Taidat olla humor miehii ;D

Kyllä Sepeteus tietää .Sehän taitaa olla kohta kuuskymppiä.

Uusimpien tietojen mukaan mailmankaikkeuksia ja alkuräjähdyksiä lienee ollut useampia (niin tieto muuttuu).
Mahtaako Sepen ikä riittää ennenkuin asiasta tulee lopullinen selvä?