Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tehomaatalous  (Luettu 10832 kertaa)

jeep

  • Vieras

Guarter

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1882
Vs: Tehomaatalous
Tehomaatalous, mitä se on? Mielestäni tuotantoa joka muuttaa ja järkyttää luonnontasapainoa pysyvästi tai erittäin pitkäksi aikaa. Jos yksi kaksi tai kolme sukupolvea viljelee ajattelemattomasti, entä sitten? Luonnontasapainoon kuuluvat AINA myös rikkakasvit, bakteerit, virukset jne. kaikki totaali tuhoaminen johtaa vain kilpavarusteluun luonnon kanssa. So what, joku hierakka tai keltakukka rehunseassa? Keskimäärin taidolla (ojitus, pellon tiivistyminen jne.) viljelty rehu on AINA laadukasta ja tiedättehän on myös hyödyllisiä yrttikasveja eläinten rehuksi.

Rutiininomaiset kasvienruiskutukset samoin kuin eläinten antibioottikuurit ja lääkinnät ovat sama asia, kemikaalit vain poikkeustilanteissa tai olemme pääsemättömissä resitenssiongelman kanssa. Perunaruttokin on jo kehittynyt niin vahvaksi, ettei "lääkettä" tahdo löytyä.

Hyvin sanottu, jos menet samaan suuntaan kuin muutkin, pääset sinne minne muutkin, jos se ei miellytä, vaihda suuntaa!

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: Tehomaatalous
kun puhutaan teho luomutuotannosta se tarkoittaa että peltoa väh.100ha ja elukat minimiiin. rehu ala maksimiin joka on tietysti kannattavin/helpoin tukien saanti muoto vaikka siellä ei kasva mitään:) Ja tärkeää myös että rehua ei tehdä kuin yksi sato. Luulen myös että paras kannattavuus kerroin saadaan tän mukaisella viljelyllä ;D

Olen periaatteessa täysin samaa mieltä. Paljon peltoa, hiukan elukoita paskan ja heinän takia sekä hyvä viljelykierto = hyvä sato = hyvä tulos.

Mutta sitten mä heräsin. Ei 100 ha, ei kurmuja = ei luomua.  :D

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Tehomaatalous
kun puhutaan teho luomutuotannosta se tarkoittaa että peltoa väh.100ha ja elukat minimiiin. rehu ala maksimiin joka on tietysti kannattavin/helpoin tukien saanti muoto vaikka siellä ei kasva mitään:) Ja tärkeää myös että rehua ei tehdä kuin yksi sato. Luulen myös että paras kannattavuus kerroin saadaan tän mukaisella viljelyllä ;D

Olen periaatteessa täysin samaa mieltä. Paljon peltoa, hiukan elukoita paskan ja heinän takia sekä hyvä viljelykierto = hyvä sato = hyvä tulos.

Mutta sitten mä heräsin. Ei 100 ha, ei kurmuja = ei luomua.  :D
Yhdyn edellisiin puhujiin. Peltoa +200luomuna, pääosin nurmena ja pääosin yksi sato, karjaa minimi/maksimi 0,5 ey/ha luomuna, niin tulos aika optimaalinen eikä maatalouskauppakaan pääse herkuttelemaan mun rahoilla, verottaja ainoastaan..

jeep

  • Vieras

Viimeksi muokattu: 29.06.09 - klo:11:31 kirjoittanut jeep

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Tehomaatalous
kun puhutaan teho luomutuotannosta se tarkoittaa että peltoa väh.100ha ja elukat minimiiin. rehu ala maksimiin joka on tietysti kannattavin/helpoin tukien saanti muoto vaikka siellä ei kasva mitään:) Ja tärkeää myös että rehua ei tehdä kuin yksi sato. Luulen myös että paras kannattavuus kerroin saadaan tän mukaisella viljelyllä ;D

Olen periaatteessa täysin samaa mieltä. Paljon peltoa, hiukan elukoita paskan ja heinän takia sekä hyvä viljelykierto = hyvä sato = hyvä tulos.

Mutta sitten mä heräsin. Ei 100 ha, ei kurmuja = ei luomua.  :D
Yhdyn edellisiin puhujiin. Peltoa +200luomuna, pääosin nurmena ja pääosin yksi sato, karjaa minimi/maksimi 0,5 ey/ha luomuna, niin tulos aika optimaalinen eikä maatalouskauppakaan pääse herkuttelemaan mun rahoilla, verottaja ainoastaan..
Mä olen kuitenki parempi AXEa kainalos,luomuna haisee hiki ;D ;D ;D