Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Puinnit 26  (Luettu 38942 kertaa)

bouli

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Puinnit 26
Kyl se liika vesi tappaa kuten mun herneelle kävi. Ei auttanut vaikka oli kynnetty maa. Juu muutenkin omassa hallinnassa olevista lohkoista paskimmat kunnoltaan.
Ainakin yksi paikallinen suurviljelijä sanoi et hänen herneensä vei liika vesi. Et ehkä sitä vettäkin voi olla liikaa..  ::
Herne on ihan pahuksen kranttu liialle vedelle. Ohraa pidetään yleisesti arkana mutta herne on jo kuollut moneen kertaan siinä missä ohra lykkää vaan lisää satoa.

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Kyl se liika vesi tappaa kuten mun herneelle kävi. Ei auttanut vaikka oli kynnetty maa. Juu muutenkin omassa hallinnassa olevista lohkoista paskimmat kunnoltaan.
Ainakin yksi paikallinen suurviljelijä sanoi et hänen herneensä vei liika vesi. Et ehkä sitä vettäkin voi olla liikaa..  ::
Herne on ihan pahuksen kranttu liialle vedelle. Ohraa pidetään yleisesti arkana mutta herne on jo kuollut moneen kertaan siinä missä ohra lykkää vaan lisää satoa.
Ja ohran jälkiversoa ei tapa edes meteoriitti. Sitkeys aivan omaa luokkaansa.

berkut

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
Ohrat puitu ja kuivattu, määrältään sato oli hyvä kokonaisuudessaan siellä 4,5-5t/ha. Harmittaa vaan kun esinäytteiden puolesta ei mene maltaaksi. Laijittelusta jäi kiinni. Outoja nuo hinnoittelutaulukot, kun vastaanottorajan alapuolelle on vielä alempia luokkia vähennyksellä. Mielellään maksaisin tuon 6/t vähennyksiä. Itsellä menee hieman hankalaksi jos pitää itse lajitella tuollainen määrä n.160m3...

Vehnän puinti alkoi ennen sadetta ja ensimmäinen kuivatus tullut kaapista ulos. päälisin puolin vaikuttaa hyvän näköiseltä isoa jyvää näyttää Linnea tuottavan. Puintikosteus 18-20%. Satoakin tuntuu tulevan ihan mukavasti. Huomenna esinäyte liikkeelle loppuviikosta varmaan tietää onko millaista tavaraa, annetusta typestä ei ainakaan jää kiinni, kolmella eri kerralla 150kg/ha joista viimeisenä 20kg tähkälle. On se perhana jos valkuaisesta jää kiinni.