Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kylvöt kellastuvat  (Luettu 22116 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kylvöt kellastuvat
Luomussa ei osteta väkilannoitteita ja myrkkyjä. Jonkinmoinen säästö.
Olet sää sellanen *****jäärä ton luomus kanssa et ei mitään rajaa..... ;D

       Katos ku aate, käytäntö ja ekonomia lyö kättä niin on helppo hymyillä :-)

--aivan,suurimalla osalla luomuilijoista tulee isot säästöt kun ei tartte myyrä mitään,ei tuu rahtilaskuja,eikä tartte kuluttaa tietsikkaa laskujen maksuun ;D
Noi landepaukun kaurakuvat ei ihan ole todellisia.... :D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: Kylvöt kellastuvat
Lämmintä ja kuivaa kaivattaisiin.

Täällä länsirajalla taas kaivattaisiin VETTÄ ja lämpöä. Tähänastinen kesäkuun sademäärä alle 10 mm, siitäkin puolet yhdestä raekuurosta. Ei ole kiire heinäntekoon, oraatkin kaipaisivat vettä, vihannesmaa kipeästi. Mutta ei vielä kellastu, ei.

Petri

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Kylvöt kellastuvat
Luomussa ei osteta väkilannoitteita ja myrkkyjä. Jonkinmoinen säästö.
Olet sää sellanen *****jäärä ton luomus kanssa et ei mitään rajaa..... ;D

       Katos ku aate, käytäntö ja ekonomia lyö kättä niin on helppo hymyillä :-)

--aivan,suurimalla osalla luomuilijoista tulee isot säästöt kun ei tartte myyrä mitään,ei tuu rahtilaskuja,eikä tartte kuluttaa tietsikkaa laskujen maksuun ;D

           Taas yksi kateellinen, joka ei saa talouttaan tasapainoon. ;D   
            Olen nähnyt niin paljon asiallisia kasvustoja luomuviljelijöillä 15 vuoden aikana, että epäilykset ovat kadonneet. Ne, jotka tuhraavat luomupeltojensa kanssa, ovat haluttomia tai kyvyttömiä. Sellaisia löytyy myös tavanomaisten piiristä yhä enemmän.

Lypsybotti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 896
Vs: Kylvöt kellastuvat
Luomussa ei osteta väkilannoitteita ja myrkkyjä. Jonkinmoinen säästö.
Olet sää sellanen *****jäärä ton luomus kanssa et ei mitään rajaa..... ;D

       Katos ku aate, käytäntö ja ekonomia lyö kättä niin on helppo hymyillä :-)

--aivan,suurimalla osalla luomuilijoista tulee isot säästöt kun ei tartte myyrä mitään,ei tuu rahtilaskuja,eikä tartte kuluttaa tietsikkaa laskujen maksuun ;D

           Taas yksi kateellinen, joka ei saa talouttaan tasapainoon. ;D   
            Olen nähnyt niin paljon asiallisia kasvustoja luomuviljelijöillä 15 vuoden aikana, että epäilykset ovat kadonneet. Ne, jotka tuhraavat luomupeltojensa kanssa, ovat haluttomia tai kyvyttömiä. Sellaisia löytyy myös tavanomaisten piiristä yhä enemmän.

Ja kun näiden tavanomaisten talous ei kestä, ne siirtyvät luomuun ???
Ja taas päästään "kehumaan" luomunäennäisviljelyä. Se onko se sitten luomun syy, onkin toinen asia.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Kylvöt kellastuvat
Luomussa ei osteta väkilannoitteita ja myrkkyjä. Jonkinmoinen säästö.
Olet sää sellanen *****jäärä ton luomus kanssa et ei mitään rajaa..... ;D

       Katos ku aate, käytäntö ja ekonomia lyö kättä niin on helppo hymyillä :-)

--aivan,suurimalla osalla luomuilijoista tulee isot säästöt kun ei tartte myyrä mitään,ei tuu rahtilaskuja,eikä tartte kuluttaa tietsikkaa laskujen maksuun ;D
akia

           Taas yksi kateellinen, joka ei saa talouttaan tasapainoon. ;D   
            Olen nähnyt niin paljon asiallisia kasvustoja luomuviljelijöillä 15 vuoden aikana, että epäilykset ovat kadonneet. Ne, jotka tuhraavat luomupeltojensa kanssa, ovat haluttomia tai kyvyttömiä. Sellaisia löytyy myös tavanomaisten piiristä yhä enemmän.

--emmää ole kenellekään kateellinen.On sitten jokin asia tasapainossa tai ei niin luomuviljely vaatii onnistuakseen kovaa ammattitaitoa,kaikki kunnia niille jotka aiheen hallitsevat!
--turha mulle on v-tuilla siitä,että aika moni on valinnut luomun jäähdyttelyn tai muun näennäisviljelysyyn takia

--on ihan selvää,että myös tehopuolella on kaikenlaista suoritusta,enkä suinkaan väitä itse onnistuvani aina edes keskinkertaisesti.Mulla ainakin on maalajien ja lohkojen puolesta melko huonotkin lähtökohdat.Olen kuitenkin yrittänyt kanansemmoisen ym.konstien kanssa parannella peltojen kasvukuntoa ja päästä jollain tasolle viljelyn laadussa.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Kylvöt kellastuvat
--emmää ole kenellekään kateellinen.On sitten jokin asia tasapainossa tai ei niin luomuviljely vaatii onnistuakseen kovaa ammattitaitoa,kaikki kunnia niille jotka aiheen hallitsevat!
--turha mulle on v-tuilla siitä,että aika moni on valinnut luomun jäähdyttelyn tai muun näennäisviljelysyyn takia

--on ihan selvää,että myös tehopuolella on kaikenlaista suoritusta,enkä suinkaan väitä itse onnistuvani aina edes keskinkertaisesti.Mulla ainakin on maalajien ja lohkojen puolesta melko huonotkin lähtökohdat.Olen kuitenkin yrittänyt kanansemmoisen ym.konstien kanssa parannella peltojen kasvukuntoa ja päästä jollain tasolle viljelyn laadussa.

        **Luomuviljely ei missän tapauksessa ole näennäisviljelyä silloin kun se otetaan tosissaan. Se on varsin haasteellinen sekä onnistumisiin johtava viljelymuoto. Laiskat ja jäähdyttelijät siinä ei pärjää taloudellisestikaan. Luonnon antamat mahdollisuudet kannattaa käyttää aina hyväksi ja varsinkin silloin kun apulannan ja muiden keinotuotantopanosten hinnat karkaavat tuotteiden antaman tuloksen ohi. Oikea suhtautuminen luomuviljelyn mahdollisuuksiin motivoi yrittämiseen ja yrittäjyysajatteluun. Sadon hyvä määrä on tavoite.  Siihen vaikuttaa eniten  sääolot. Yrittäjä voi kuitenkin vaikuttaa monin keinoin satotasoon. Hyvät siemenvalinnat, biologinen typensidonta, ovela rikkatorjunta, oikein ajastetut viljelytoimenpiteet eivät paljon lisää viljelykustannuksia ja ajankäyttöä, mutta pitävät viljelijän huomiokyvyn  pirteänä.  Toimeliaisuus on luomuviljelijän laatustatus.

Viimeksi muokattu: 21.06.09 - klo:21:11 kirjoittanut landehande

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kylvöt kellastuvat
Maanviljelyssä maat ratkaisee aika paljon. Joutuu pelaamaan niillä korteilla mitä on.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Kylvöt kellastuvat
Maanviljelyssä maat ratkaisee aika paljon. Joutuu pelaamaan niillä korteilla mitä on.


        Se on totta. Mulla on käytössä kaikki mahdolliset maalajit. Pahimpia ovat köyhät hiekkakankaat. Parhaita mutamaat. Hiesua, turvetta, jäykkää savea yms löytyy. Niin ja kivien noukkimistakin riittää.