Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kun mikään ei riitä maidontuottajille!  (Luettu 15339 kertaa)

Veeti

  • Vieras
Vs: Kun mikään ei riitä maidontuottajille!
Ylös
Eipä ole tullut paljon vastaväitteitä, vaikeneminen on myöntymisen merkki, eli maidontuottajat siis myöntävät pohjattoman ahneutensa.
Hyvä !

Jutun nopean läpi lukemisen perusteella, mielestäni tuossa esityksessä pyrittiin kompensoimaan tuloeroja tukialuiden välillä. Ab-alue saisi lisää tuotantoon sidottua tukea, mikä on mielestäni järjellistä toimintaa. Rehuala sidonnaisuudesta en ole samaa mieltä, koska ab-alueen yksi ongelmista on ylihintainen pelto. Sitä voisi kiertää juurikin tuotantoon sidotulla tuella, jolloin rehutuotanto sopimusten tekeminen tulisi edullisemmaksi.

Maitovaliokunnan esityksessä pyritään antamaan terveystarkastuksen 57 milj e pääasiassa C-alueen maidolle... mm. kompensaationa kotoisen rehun käytöstä


Huittisten kokouksen jälkeen juttelin erään suuren sikalan pitäjän kanssa. Hän oli katsellut esityksessä esitettyjä lukuja ja verrannut yksimahais ja märehtijöiden tukieroja alueittain. Niiden jälkeen oli todennut, että pieniä ovat nämä yksimahaisten tukialue ongelmat vielä...

Tietysti pieniä ovat ongelmat jos vertaa ab-alueen naudanlihan ja maidontuotantoakin...

Anselmi

  • Vieras
Vs: Kun mikään ei riitä maidontuottajille!
Olin tänään Koskella ja kuulin miten pari viljanviljeliää vastustaa Valtiontien yksityistämistä , syynä kuulemma yksikkömaksut .

Ketkäs porukassa ahneita on .

eikös juuri viljamiehet ovat ahneita. vaativat muutaman päivän työstä koko vuoden palkkaa.

eikö se ole sama et jos menis vaikka johonkin tehtaaseen töihin, tekis päiväs neljä tuntia töitä ja vaatis kahdeksan tunnin palkkaa siitä?


Miksi maidontuotannolle pitää vielä erikseen maksaa tukea?

Maidontuottajat saavat kotieläintiloina suuremman hehtaarituen kuin viljatilat, he jalostavat pellon sadon maidoksi, ja saavat vielä erikseen maidolle tukea, miksi? Millä perusteella? heillehän pitäisi riittää se maidon myyntitulo, kun pellon sato jalostetaan maidoksi ja myydään. Ja sitten vielä saavat maisdolle litratukea, ja nyt vaaditaan lehmärahaa, tämähän  on täysin käsittämätöntä. 

timotej

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 977
Vs: Kun mikään ei riitä maidontuottajille!
Eikö näiden ketjun asiantuntijoiden kannattaisi ryhtyä maidontuottajiksi ja muuttaa tietonne rahaksi. Tällä palstalla teidän tietonne menevät täysin hukkaan.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Kun mikään ei riitä maidontuottajille!
Olin tänään Koskella ja kuulin miten pari viljanviljeliää vastustaa Valtiontien yksityistämistä , syynä kuulemma yksikkömaksut .

Ketkäs porukassa ahneita on .

eikös juuri viljamiehet ovat ahneita. vaativat muutaman päivän työstä koko vuoden palkkaa.

eikö se ole sama et jos menis vaikka johonkin tehtaaseen töihin, tekis päiväs neljä tuntia töitä ja vaatis kahdeksan tunnin palkkaa siitä?


Miksi maidontuotannolle pitää vielä erikseen maksaa tukea?

Maidontuottajat saavat kotieläintiloina suuremman hehtaarituen kuin viljatilat, he jalostavat pellon sadon maidoksi, ja saavat vielä erikseen maidolle tukea, miksi? Millä perusteella? heillehän pitäisi riittää se maidon myyntitulo, kun pellon sato jalostetaan maidoksi ja myydään. Ja sitten vielä saavat maisdolle litratukea, ja nyt vaaditaan lehmärahaa, tämähän  on täysin käsittämätöntä. 
Kun nyt toistaiseksi päätuotantosuunta on minulla viljanviljely, niin voin kääntää asian päälaelleen...

Miksi viljatila tarvitsee mitään tukea, kun se saa myyntituloja viljasta ja tekee töitä vain noin puolet vuodesta...?  ::)  :-\
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Kun mikään ei riitä maidontuottajille!
Olin tänään Koskella ja kuulin miten pari viljanviljeliää vastustaa Valtiontien yksityistämistä , syynä kuulemma yksikkömaksut .

Ketkäs porukassa ahneita on .

eikös juuri viljamiehet ovat ahneita. vaativat muutaman päivän työstä koko vuoden palkkaa.

eikö se ole sama et jos menis vaikka johonkin tehtaaseen töihin, tekis päiväs neljä tuntia töitä ja vaatis kahdeksan tunnin palkkaa siitä?


Miksi maidontuotannolle pitää vielä erikseen maksaa tukea?

Maidontuottajat saavat kotieläintiloina suuremman hehtaarituen kuin viljatilat, he jalostavat pellon sadon maidoksi, ja saavat vielä erikseen maidolle tukea, miksi? Millä perusteella? heillehän pitäisi riittää se maidon myyntitulo, kun pellon sato jalostetaan maidoksi ja myydään. Ja sitten vielä saavat maisdolle litratukea, ja nyt vaaditaan lehmärahaa, tämähän  on täysin käsittämätöntä. 
Kun nyt toistaiseksi päätuotantosuunta on minulla viljanviljely, niin voin kääntää asian päälaelleen...

Miksi viljatila tarvitsee mitään tukea, kun se saa myyntituloja viljasta ja tekee töitä vain noin puolet vuodesta...?  ::)  :-\

Tukea pitää maksaa koska siitä puolen vuoden työstä ei saa edes kuluja pois saati sitten palkkaa. Viime vuonna jäi verotettavaa 200€ minulle ja emännälle jaettavaksi. En ymmärrä miksi maitotiloille maksetaan omaksi rehuksi käytettävälle viljalle tukea kun maidon hinta ei edes EU:n myötä alentunut. Joku kertoo vehnäkilon/maitokilon tuottajahinnan -94 vs. -08!
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

dexta super

  • Vieras
Vs: Kun mikään ei riitä maidontuottajille!

Tukea pitää maksaa koska siitä puolen vuoden työstä ei saa edes kuluja pois saati sitten palkkaa. Viime vuonna jäi verotettavaa 200€ minulle ja emännälle jaettavaksi. En ymmärrä miksi maitotiloille maksetaan omaksi rehuksi käytettävälle viljalle tukea kun maidon hinta ei edes EU:n myötä alentunut. Joku kertoo vehnäkilon/maitokilon tuottajahinnan -94 vs. -08!

Vehnän ja maidon hintasuhteista en tiedä. Mutta sen muistan hyvin selvästi -80 luvun lopulta kun 3,5 ha:n syysrukiin antamalla katteella sai tuliterän 2,5m Jukon kylvölannoittimen. 8)
Miten nykyään? :-\

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Kun mikään ei riitä maidontuottajille!


Euroopan korkein maidon tuottajahinta, oikein kunnon suomi-lisä hinnassa ja sitten älyttömät kotimaiset litratuet ja kiintiöjärjestelmä! ja silti amatööri- räpeltäjä tissinkoittajat eivät muka pärjää.... tai siis valittavat ja ruikuttavat kokoajan lisää. MUU! MUU! MUU! MULLE! MULLE! MULLE! ;D ;D ;D

Ei muuta kuin tekijät vaihtoon, kun homma ei kerran näillä eväillä pelitä!

:D :D :D :D
[/quote]

syväkurkku on ilmeisesti ensimmäinen vapaaehtoinen maidontuottajaksi.

mutta se taitaa kaatua siihen kun joutuu oikein töitä tekemään palkkansa eteen. ;D ;D

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Kun mikään ei riitä maidontuottajille!


Euroopan korkein maidon tuottajahinta, oikein kunnon suomi-lisä hinnassa ja sitten älyttömät kotimaiset litratuet ja kiintiöjärjestelmä! ja silti amatööri- räpeltäjä tissinkoittajat eivät muka pärjää.... tai siis valittavat ja ruikuttavat kokoajan lisää. MUU! MUU! MUU! MULLE! MULLE! MULLE! ;D ;D ;D

Ei muuta kuin tekijät vaihtoon, kun homma ei kerran näillä eväillä pelitä!

:D :D :D :D

syväkurkku on ilmeisesti ensimmäinen vapaaehtoinen maidontuottajaksi.

mutta se taitaa kaatua siihen kun joutuu oikein töitä tekemään palkkansa eteen. ;D ;D
[/quote]

syvikseltä jää jatkos vasut saamatta niin joutuu etsimään ressukka itselleen oikeita töitä ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Kun mikään ei riitä maidontuottajille!
Maidontuoytanto tarvii lisätukea koska muuallakin maidontuotantoa tuetaan .

Veeti

  • Vieras
Vs: Kun mikään ei riitä maidontuottajille!
Maidontuoytanto tarvii lisätukea koska muuallakin maidontuotantoa tuetaan .

...mutta ei näin törkeillä määrillä

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Kun mikään ei riitä maidontuottajille!
Maidontuoytanto tarvii lisätukea koska muuallakin maidontuotantoa tuetaan .

...mutta ei näin törkeillä määrillä

Aivan liian pieni on maidontuki , lisää jotta raksamiehet saa töitä navettatyömailta

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22240
Vs: Kun mikään ei riitä maidontuottajille!
Ja lomittajat.
Jonkunhan ne työ on tehtävä.

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Kun mikään ei riitä maidontuottajille!
Ja lomittajat.
Jonkunhan ne työ on tehtävä.
Paraskin asiantuntija, et tiedä maidontuotannosta mitään, olisin sinuna hyvin hissun kissun. Sekö sua vi..ttaa, kun sun pitää ite tehä ne parin viikon hommat kesässä ihan ite. Ota lääkettä, niin helpottaa.

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: Kun mikään ei riitä maidontuottajille!
suurimmat valittajat on muita ku maijontuottajia ;D

kahtokkaapa etes tämä ketju :D
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

dexta super

  • Vieras
Vs: Kun mikään ei riitä maidontuottajille!
suurimmat valittajat on muita ku maijontuottajia ;D

kahtokkaapa etes tämä ketju :D

Emmää ainaskaan ookkun pikkusen päälle metriseittemänkymmentä. Eppäilen enimmänosan olevan suurempia. ;)