Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe persuporvarin kämpän hinta laski 4% tänä vuonna  (Luettu 602 kertaa)

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan
näin taisi käydä myös eemelin torpalle, kiitos  oikeistohallituksen. Sepen lukaalin hinta nousi.

ei vissiin auta kuin märkää pahvia pakkaseen ja sieltä lätsän alle :o :o :o :o

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/783e7fb2-8736-4fcb-865c-0f9577554853

Viimeksi muokattu: 27.08.25 - klo:10:52 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Syyllinen

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Never Trust a Hippy
Harmi, kun vanhoissa asunnoissa ei ole samaa hintailmiötä kuin esim. autoissa. Tietyn iän ohitettuaan autojen arvo alkaa nousemaan.

Asunnoissa on toisin. Klassista tyylisuuntaa edustavia 70-luvun tasakatto-omakotitaloja ei oikein arvosteta. ;D ;D
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

Perussuomalainen porvari

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
näin taisi käydä myös eemelin torpalle, kiitos  oikeistohallituksen. Sepen lukaalin hinta nousi.

Toisen omistamani omakotitalon ( sijaitsee Turussa) hinta nousi, toisen (sijaitsee maaseudulla) pysyi ennallaan.

Sinällään aivan sama mikä niiden rahallinen arvo on, koska en ole kumpaakaan myymässä, en nyt enkä lähitulevaisuudessakaan.

Kolmannenkin voisi ostaa, jonkin puolivalmiiksi rakennetun jonka sitten aikansa kuluksi naputtelisi kuntoon ja myisi taas kovalla voitolla pois.👍😉😎

Eläkelläisviljelijä

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Toisen omistamani omakotitalon ( sijaitsee Turussa) hinta nousi, toisen (sijaitsee maaseudulla) pysyi ennallaan.

Sinällään aivan sama mikä niiden rahallinen arvo on, koska en ole kumpaakaan myymässä, en nyt enkä lähitulevaisuudessakaan.

Kolmannenkin voisi ostaa, jonkin puolivalmiiksi rakennetun jonka sitten aikansa kuluksi naputtelisi kuntoon ja myisi taas kovalla voitolla pois.👍😉😎

Nyt tuli taas paskaa. Ensin valehtelet olevasi kapteeni. Sit sijoitukset New Yorkin pörssissä. Nyt tuli oikeen kuningas vale. Meinaat omakotitaloja rakentamalla rikastuvasi. Se aika meni jo. Silloin kun inflaatio oli yli 10% siis Kekkosen aikaan.
Veloista tuli saatavia.
  Jos omakotitaloja rakentamalla rikastuisi, niin talotehtaat ostaisivat tontteja ja tekisivät talon ja sit myyntiin. Ei mee noin. Eikä kuulukkaan mennä. Asuminen ei saisi olla bisnestä. Siitä tulee aina katastrofi. Niin Amerikassa ja myös Suomessa.
  Että elä ala selittää. Laita vain niitä  YouTube videoita niin voin jatkaa tutkimuksia.

Eläkelläisviljelijä

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Harmi, kun vanhoissa asunnoissa ei ole samaa hintailmiötä kuin esim. autoissa. Tietyn iän ohitettuaan autojen arvo alkaa nousemaan.

Asunnoissa on toisin. Klassista tyylisuuntaa edustavia 70-luvun tasakatto-omakotitaloja ei oikein arvosteta. ;D ;D

Keskieuroopassa on vanhoja asuntoja joiden arvo nousee. Suomessa vain Hesan ydinkeskustassa. Toisaalta pikkasen järjetön ajatus, että Suomi on rikas, kun suurin omaisuuserä on asunto. Asunto on välttämätön paha ellei tykkää asua kadulla. Asunto ei periaatteessa tuota mitään. Sitä vaan halutaan verottaa. Luultavasti Purra taas verottaa lisää. Meikäläiselläkin suurin asumiskustannus tällä hetkellä kiinteistövero.

iiro v

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Ku kämppä Turus Varissuolla, ni ei ihme et alkaa persuuntua.

Perussuomalainen porvari

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Nyt tuli taas paskaa. Ensin valehtelet olevasi kapteeni. Sit sijoitukset New Yorkin pörssissä. Nyt tuli oikeen kuningas vale. Meinaat omakotitaloja rakentamalla rikastuvasi. Se aika meni jo. Silloin kun inflaatio oli yli 10% siis Kekkosen aikaan.
Veloista tuli saatavia.
  Jos omakotitaloja rakentamalla rikastuisi, niin talotehtaat ostaisivat tontteja ja tekisivät talon ja sit myyntiin. Ei mee noin. Eikä kuulukkaan mennä. Asuminen ei saisi olla bisnestä. Siitä tulee aina katastrofi. Niin Amerikassa ja myös Suomessa.
  Että elä ala selittää. Laita vain niitä  YouTube videoita niin voin jatkaa tutkimuksia.

Seppo, ota vähän happea.

Voi olla vaarallista vanhukselle kiivastua noin.😁😎

1) Olen reservin kapteeni, voin kertoa sinulle lisää asiasta. Mitä haluat kuulla? Nykyisestä sijoituksestani Puolustusvoimien organisaatiossa? Tehtävästäni siinä? Vai haluatko kuulla RUK/ kokelasmuistojani? Kerro, mitä haluat tietää.😎

2)Seppo, kerro, milloin olen kirjoittanut, että minulla on sijoituksia " New Yorkin pörssissä" 😁😁😁 Nyt menee papparaisella asiat kovasti sekaisin 😁😁😁 Sijoitukseni Pohjois-Amerikan osakemarkkinoille sekä vähäisempi sijoitukseni Pohkois-Amerikan listautumattomiin yrityksiin ovat tehty sekä OP: n että Nordean ja jonkin verran myös Nordnetin kautta. Pohjois- Amerikka on maailman talouden veturi.  Olen harjoittanut sijoitustoimintaa 18- vuotiaasta lähtien, jolloin sain vanhemmiltani ylioppilaslahjaksi ensimmäiset rahastosijoituspääomani. Olen tutkinut alaa, opiskellut sitä, pyrkinyt joka kuukausi sijoittamaan lisää. Olen tehnyt sijoituksistani sekä huteja että täysosumia. Huteihin voisin laskea senkin, että Bitcoineihin en tajunnut lähteä ihan ensimmäisten joukossa. Pyrin hajauttamaan sijoituksia mahdollisimman laajalle, kotimaassa sekä ulkomailla. Onneksi en Venäjälle sijoittanut koskaan, siihen oli syynä syvä inhoni ja vihani ryssiä kohtaan, jonka olen verenperintönä saanut ( suurkiitos tästä, isä ja äiti!)👍👍

Seppo, sinulle taitaa olla tuntematon ns.korkoa korolle- efekti? No, katsopas vaikka tästä, miten vaikkapa 200 euron kuukausittainen säästäminen kasvattaa pääomaa vaikkapa vaatimattomalla 6% vuosituotolla, kun tuotto sijoitetaan uudelleen ja sijoitusaika on 40 vuotta?
Sijoittamasi kokonaissumma on 96 000, mutta korkoa korolle- efekti on kasvattanut pääomasi 383 000 euroon.😁😁😁

Leiki Seppo numeroilla, ja mieti, miten tyhmä oletkaan ollut. Otin tuon 200 euron summan esimerkkinä siksi, että sen verran pystyy tahtoessaan kyllä lähes jokainen keskivertopalkansaaja kuukaudessa säästämään. Jos ei pysty, sitten on pelannut korttinsa huonosti ja syyllinen löytyy sieltä kylmän makuuhuoneen peilistä.😁😁😁

https://danskebank.fi/sinulle/tyokalut/saastolaskuri

3) Seppo,nähtävästi sen lisäksi, ettet osaa kirjoittaa niin sinä et osaa myöskään lukeakaan.😎😎😎😁😁😁
 Kiihkossasi et  nähnyt, etten kertonut omakotitalojen rakentamisesta, vaan sellaisten talojen ostamisesta, jotka ovat rakennettu
" lähesvalmiiksi" tai puolivalmiiksi. Tällaisia onnistuu saamaan tänäkin päivänä sopuhintaan rakennuttajan rahojen loputtua ja kun itse omaan kaikki talonrakennukseen tarvittavat taidot, talon lopulliseen kuntoonsaattamiseen ei tarvita paljoakaan pääomaa oman työn lisäksi, joten itse asunnon arvonnousu on näin toimien todella hyvä. Jos talolle ei löydä nopeasti ostajaa, sen voi vaikka vuokrata.😎😎😎

Kateutesi määrä menestyneitä kohtaan jaksaa aina vain hämmästyttää. Mitä itse luulet, Seppo, onko syynä umpivasemmistolainen maailmankuvasi vai pelkkä savolaisuuteen kuuluva mielentilassa? Vaiko molemmat yhdessä?

😉😉😉

Viimeksi muokattu: 27.08.25 - klo:21:02 kirjoittanut Perussuomalainen porvari

Perussuomalainen porvari

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ku kämppä Turus Varissuolla, ni ei ihme et alkaa persuuntua.

Sorry , poika. Ihan kävelymatkan päässä Turun torilta eli 3 km.😎😎😎

Perussuomalainen porvari

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Niin...😁😁😁 Ja vielä pikku vinkki, jos joukossamme sattuu olemaan
" pelimiehiä" jotka sietävät korkeamman riskipitoisuuden sijoituksessaan:

Nimittäin kansainvälisen  SWIFT - järjestelmän kilpailijaksi ollaan luomassa vastaavanlaista järjestelmää, johon useat valtiot ovat jo osoittaneet kiinnostusta.

Mikä se on ja miten päästä siihen mukaan?

No, ota itse selvää, ei tämä ole mitään vauvanhoitoa. 😎😎😎Jos osaat onkia oikean tiedon asiasta, älä sijoita siihenkään yhtään enempää, minkä pystyt häviämään.😉

Mutta ihan aloittelijoille suosittelen oman pankkisi passiivisia indeksirahastoja tai ETF: iä. Niillä on hyvä aloittaa.👍👍👍

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan

Veloista tuli saatavia.

Seppo, ota vähän happea.

Voi olla vaarallista vanhukselle kiivastua noin.😁😎

1) Olen reservin kapteeni, voin kertoa sinulle lisää asiasta. Mitä haluat kuulla? Nykyisestä sijoituksestani Puolustusvoimien organisaatiossa? Tehtävästäni siinä? Vai haluatko kuulla RUK/ kokelasmuistojani? Kerro, mitä haluat tietää.😎

2)Seppo, kerro, milloin olen kirjoittanut, että minulla on sijoituksia " New Yorkin pörssissä" 😁😁😁 Nyt menee papparaisella asiat kovasti sekaisin 😁😁😁 Sijoitukseni Pohjois-Amerikan osakemarkkinoille sekä vähäisempi sijoitukseni Pohkois-Amerikan listautumattomiin yrityksiin ovat tehty sekä OP: n että Nordean ja jonkin verran myös Nordnetin kautta. Pohjois- Amerikka on maailman talouden veturi.  Olen harjoittanut sijoitustoimintaa 18- vuotiaasta lähtien, jolloin sain vanhemmiltani ylioppilaslahjaksi ensimmäiset rahastosijoituspääomani. Olen tutkinut alaa, opiskellut sitä, pyrkinyt joka kuukausi sijoittamaan lisää. Olen tehnyt sijoituksistani sekä huteja että täysosumia. Huteihin voisin laskea senkin, että Bitcoineihin en tajunnut lähteä ihan ensimmäisten joukossa. Pyrin hajauttamaan sijoituksia mahdollisimman laajalle, kotimaassa sekä ulkomailla. Onneksi en Venäjälle sijoittanut koskaan, siihen oli syynä syvä inhoni ja vihani ryssiä kohtaan, jonka olen verenperintönä saanut ( suurkiitos tästä, isä ja äiti!)👍👍

Seppo, sinulle taitaa olla tuntematon ns.korkoa korolle- efekti? No, katsopas vaikka tästä, miten vaikkapa 200 euron kuukausittainen säästäminen kasvattaa pääomaa vaikkapa vaatimattomalla 6% vuosituotolla, kun tuotto sijoitetaan uudelleen ja sijoitusaika on 40 vuotta?
Sijoittamasi kokonaissumma on 96 000, mutta korkoa korolle- efekti on kasvattanut pääomasi 383 000 euroon.😁😁😁

Leiki Seppo numeroilla, ja mieti, miten tyhmä oletkaan ollut. Otin tuon 200 euron summan esimerkkinä siksi, että sen verran pystyy tahtoessaan kyllä lähes jokainen keskivertopalkansaaja kuukaudessa säästämään. Jos ei pysty, sitten on pelannut korttinsa huonosti ja syyllinen löytyy sieltä kylmän makuuhuoneen peilistä.😁😁😁

https://danskebank.fi/sinulle/tyokalut/saastolaskuri

3) Seppo,nähtävästi sen lisäksi, ettet osaa kirjoittaa niin sinä et osaa myöskään lukeakaan.😎😎😎😁😁😁
 Kiihkossasi et  nähnyt, etten kertonut omakotitalojen rakentamisesta, vaan sellaisten talojen ostamisesta, jotka ovat rakennettu
" lähesvalmiiksi" tai puolivalmiiksi. Tällaisia onnistuu saamaan tänäkin päivänä sopuhintaan rakennuttajan rahojen loputtua ja kun itse omaan kaikki talonrakennukseen tarvittavat taidot, talon lopulliseen kuntoonsaattamiseen ei tarvita paljoakaan pääomaa oman työn lisäksi, joten itse asunnon arvonnousu on näin toimien todella hyvä. Jos talolle ei löydä nopeasti ostajaa, sen voi vaikka vuokrata.😎😎😎

Kateutesi määrä menestyneitä kohtaan jaksaa aina vain hämmästyttää. Mitä itse luulet, Seppo, onko syynä umpivasemmistolainen maailmankuvasi vai pelkkä savolaisuuteen kuuluva mielentilassa? Vaiko molemmat yhdessä?

😉😉😉
de citonniltaki olisi tippunut kultalisikka suusta jos kaverit olisi saanu rippilahjaksi  96 000 euroa  :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Eläkelläisviljelijä

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Pers'porarilta meni pasmat sekaisin. Paljasti koko elämänsä historian. No ei se totta ole. Satusetä kun ukko on.
  Mutta nyt on pers'porarille oikea sijoituskohde. Ei oo mamut vastuksina eikä viheriät.

https://www.hs.fi/kirjeenvaihtajana/art-2000011377946.html

Syyllinen

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Never Trust a Hippy
Pers'porarilta meni pasmat sekaisin. Paljasti koko elämänsä historian. No ei se totta ole. Satusetä kun ukko on.
  Mutta nyt on pers'porarille oikea sijoituskohde. Ei oo mamut vastuksina eikä viheriät.

https://www.hs.fi/kirjeenvaihtajana/art-2000011377946.html

Ano Turtiaisen paratiisi. :D
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

Eläkelläisviljelijä

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
https://yle.fi/a/74-20179416
Kannattaa heti miettiä hiukan, jos yrityksen juuret ovat Seinäjoella.
   Pari viikkoa sitten tuli tyyppi pihaan. Kertoi että myyvät sähkön kulutuksenohjaus järjestelmiä. Tulisivat tarkistamaan tilanteen ja tekisivät tarjouksen. Tyypin murteesta selvisi mistä päin on. Ajattelin pitää tää kattoo. No sit tuli kaks' miestä tekemään tarjousta. Hienot oli prosyyrit. Kysyin monta kertaa paljonko maksaa? Se tuntui olevan vaikeaa sanoa. Selitystä vaan kuin paljon säästää ohjauksella. No lopuksi tuli.
Lähes viisi tonnia ja kausimaksut päälle. Silloin multa pääsi nauru. Sanoin että ei tuu kauppoja niin vakuuttavasti että läppärin kansi lässähti heti kiinni.
   Sieltä lännestä niitä yrittäjiä tulee.
Shelly DIN kiskoon kiinnitettävä pörssisöhkön ohjausrele maksaa 85€ Kärkkäisellä.
Hoitaa tuon homman hyästi.
   Muistamma hyästi jätevesimyllyt.

Talepan

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
r1puli p@ska

ohhoijjakkaa.

No

Tele- merkin p@ska ei hai- se.

Ånnex.

Perussuomalainen porvari

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Aijjaa.

No, perustele väitteesi, Seppo S., sinä Mikkelin lahja Suomessa asuville venäläisille.😎😎😎