Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Siitä on lähdettävä että tähän on tultu  (Luettu 1300 kertaa)

Eläkelläisviljelijä

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Siitä on lähdettävä että tähän on tultu
Suomessa ei ole varaa ostaa velkaa loputtomiin. Kyllähän valtio nytkin osan velasta kattaa obligaatioilla, mutta se on vain pieni osa. Miksi ostaa niitä, jos markkinoilta saa paremman tuoton?

Todellisuus on siinä, että suuri osa suomalaisista ei haluaisi rahoittaa valtion touhuja, koska sitä rahaa laitetaan aivan ihmeellisiin asioihin. Kukaan ei vaan halua sanoa sitä ääneen. Vaikka nämä valtion jaostolliset nuotiopiirit ja niiden ideologinen rahanjako ei olisikaan suuri menoerä, se laskee uskoa valtioon ja valtion tapaan toimia. Yhteen hiileen puhaltaminen loppuu.

Sitä vaan mietin. Ett kyl näiden joilla on enempi puolustettava tässä maassa, niin pitäis niitä ohjuksia ostaa. No Nalle Wahlroosin ei tarvii. Kun hää jo pakeni Ruotsiin.
Ja niin luulen muiden siihen rikkaimpaan kymmenykseen kuuluvien tekevän.

Mopomies

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Niin että vasuristolle kyllä kelpaa, että muut ottavat kaiken vastuun.

Suomea on rakennettu verovaroin menestyksellä toisen maailmansodan jälkeen. Ja sitten kai elämä alkoi olemaan liian valmista. Julkista rahaa alettiin työntämään kaikenlaisiin paikkoihin. Ideologiat alkoivat pesiytymään julkisen rahan ympärille. Yle on hyvä esimerkki julkisesta taloudesta. Ilmainen raha luo vasemmistolaista toimintaa.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Apilas Jr.

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Hauska tää Purran visio veronalennuksista. Purran mukaan veronalennukset rikkaamalle kymmenykselle maksaa itse itsensä. Rikkaista tulee kuulemma ahkerampia (lue ahneempia). Toisaalta Purra on väittänyt että köyhempi kymmenys tulee ahkerammaksi kun heiltä ottaa loputkin pois.

Reaganin aikana keksitty trickle down-teoria on sata kertaa todettu paskapuheeksi, mutta silti sillä saadaan edelleen myytyä hyvätuloisten veronalennukset keskituloisille wannabe-hyvätuloisille. Itse ainakin vähentäisin työntekoa, jos sama tili tulisi vähemmällä duunaamisella. Kyllä mulle veronalennus kelpaa, mutta ei se kyl valtiontaloutta paranna millään muotoa.
"How dare you godless bastards step on my land?
How dare you touch my daughters and sons?
This will be your last steps, unless you turn
Put your two-headed eagle in your arse and run!"

-Ignea-

Perussuomalainen porvari

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Hauska tää Purran visio veronalennuksista. Purran mukaan veronalennukset rikkaamalle kymmenykselle maksaa itse itsensä. Rikkaista tulee kuulemma ahkerampia (lue ahneempia). Toisaalta Purra on väittänyt että köyhempi kymmenys tulee ahkerammaksi kun heiltä ottaa loputkin pois.

Reaganin aikana keksitty trickle down-teoria on sata kertaa todettu paskapuheeksi, mutta silti sillä saadaan edelleen myytyä hyvätuloisten veronalennukset keskituloisille wannabe-hyvätuloisille. Itse ainakin vähentäisin työntekoa, jos sama tili tulisi vähemmällä duunaamisella. Kyllä mulle veronalennus kelpaa, mutta ei se kyl valtiontaloutta paranna millään muotoa.

Sinä ja sinunlaisesi ette muutenkaan ole kuin painolastia kansantaloudelle.