Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kivaa kun lunta tuloo, -nyt!  (Luettu 1852 kertaa)

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1584
Vs: kivaa kun lunta tuloo, -nyt!
Mulla kävi tässä talvella huutokaupassa tosi huonosti. Joskus aina huudan jotain jos hinta on tosi matala, huusin yhtä peräkärryä ja hitto se jäi mulle. Oli vielä Rovaniemellä, sain peruttua kaupan, onneksi. Mutta en ole enään uskaltanut.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: kivaa kun lunta tuloo, -nyt!
onpa teillä hauskoja harrastuksia.   mites on kun peruu kaupat ni onko jälkiseuraamuksia?     mainehaittaa?

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9782
Vs: kivaa kun lunta tuloo, -nyt!
Mulla kävi tässä talvella huutokaupassa tosi huonosti. Joskus aina huudan jotain jos hinta on tosi matala, huusin yhtä peräkärryä ja hitto se jäi mulle. Oli vielä Rovaniemellä, sain peruttua kaupan, onneksi. Mutta en ole enään uskaltanut.

 ;D ;D ;D

Mulle tuloo normaalistikkin ostokrapula niin oon oikeastaan keskittynyt vaan katselemaan noita huutokauppoja tai sitten ostanut vaan erityisen halvalla sellaista tavaraa jota myydään joka viikko. Caravan halli 4,5*9m oli tälläinen. Ollut jo monta vuotta sortuneena  ::) Puimuri opetti mitä tarkoittaa käyttökuntoinen , ei puintikuntoista vaikka olisi voinut niin olettaa. Tuon kaupan olis varmaan saanut hajallekkin, mutta sen verta viputti ja myyjä selitteli aina mustaa valkoiseksi. Elhon 1620 käärijä käytössä , kääritty n. 4*enemmän kuin myyjä uskoi käärityn. Tosin sanoi, että ei tiedä oikeaa lukemaa . Sain toisella kertaa muistaakseni jonkun 1,5k halvemmalla, kuin ensimmäisellä kertaa kun tarjoukseni oli voittava. Aika toki muuttui ja tarvitsijat vähissä. Jaa niin tuossakin nosto kepukat oli revennyt hitsauksesta ja aluksi ihmeteltiin mikä piru siinä on kun se ei jaksa nostaa. Nykyään toimiva ja tykätty peli. Uuden karhea Hankmo odottaa vielä koeajoa  8)

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5156
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: kivaa kun lunta tuloo, -nyt!
Menee nyt jo ohi aiheen mut ainakin huutokaupat comissa on loppujen lopuksi oikeasti todella vähän sellaista hyvää tavaraa edulliseen hintaan. Nämä kyllä huomaa muutkin ja niissä onkin sitten reilusti huutajia. 98% ylihintaista paskaa yritetään kaupata eteenpäin...
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: kivaa kun lunta tuloo, -nyt!
tuota juuri ihmetelty kaverin kanssa.    joillain on pokkaa pyytää jopa uutta enemmän kun on niiiiin hyää tavaraa.        ite en ole etes toria käyny kattomassa sen jälkeen kun siitä tehtiin hankalaa..      saati laittannu myyntiin..

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9782
Vs: kivaa kun lunta tuloo, -nyt!
Ilman pohjahintojahan noi melko usein, mutta oikeudella hylätä tai hyväksyä tarjous. Jos liikkeiden maataistelu koneita myydään niin aika yleisesti mielestäni lähtee liikeen pyynti - (miinus) 20% hinnalla kiertoon. Ja jos joku menee oikein halvalla, niin kyllä ne jossain myyntiin tulee kaksinkertaisella hinnalla  ;D Noi pikku krääsät on menneet siihen , että nouto ei mahdollista ja lähetys- ja käsittelykulut tavaraa arvokkaammat ja silti porukka huutaa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: kivaa kun lunta tuloo, -nyt!
jokos on alkannu toimia tuo torin uutuus?   saat tavaran ja ilmotat virmaan että ei ole tullu ja saat rahat takas,   ja lisänä se tilattu tuote..!!!   on kyllä aika pervo systeemi!

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1584
Vs: kivaa kun lunta tuloo, -nyt!
Pääasiassa ylihintaista romuahan siellä on. Samoin nettikoneen yksityisten koneet. -05 valmetteja 20000€ ja ilman alv.

Pulu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 271
Vs: kivaa kun lunta tuloo, -nyt!
Menee nyt jo ohi aiheen mut ainakin huutokaupat comissa on loppujen lopuksi oikeasti todella vähän sellaista hyvää tavaraa edulliseen hintaan. Nämä kyllä huomaa muutkin ja niissä onkin sitten reilusti huutajia. 98% ylihintaista paskaa yritetään kaupata eteenpäin...
En tiiä onko mulla ollu vaan hyvää tuuria vai mistä johtuu, kun viimesen kahen vuoden aikana olen huutokaupasta voittanut 4/5 kauppaa joihin olen osallistunut. Noi kaikki 4 oli sellaisia joihin ei kukaan muu osallistunut ja itelle vielä ihan tarpeellista tavaraa. Ja huutokohteet laidasta laitaan lasten leikkipuistotarvikkeista työkoneen varaosien kautta viljakärryaihioon. Valtran vannepainopino oli ainoa jossa oma kantti loppui kesken enkä lähtenyt mukaan kahden muun huutajan kilpailuun. Jälkiviisaana painot oli reilun 10km päässä myynnissä ja lopullinen hinta jäi silti vielä halvemmaksi kuin kaupassa

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9782
Vs: kivaa kun lunta tuloo, -nyt!
Tuo on aika hyvin , jos kukaan muu ei ole kiinnostunut huudettavasta kohteesta. Mä oon kerran saanut ostaa 10kpl ostoskärryjä hintaan 20+ALV , kun kukaan muu ei niitä sillä kertaa hiniööny.  Normaalisti nousi 40-100e / 10 kpl. Nuollakaan nyt mitään järkevää käyttöä. "romun" säilytykseen karjakeittiössä ja tilasäiliöhuoneessa. Esim pesuaine pöntöt nätisti tarjottimella , kun sen lasten istuimen ensin modifioi. 1,5m3 polttopuusäkin klavut mahtuu viiteen ostoskärryyn , kun ne sinne pinoaa.