Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe SAK:n Eloranta: "Satamat kiinni 100 vuotta"  (Luettu 629 kertaa)

Syyllinen

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7606
  • Never Trust a Hippy
Hevosmies tuli ratsuineen vastaan ja minähän ajoin heti traktorin vältteineen poikittain tielle(jäi vähän kynnöt syksyllä kesken enkä viitsinyt irrottaa, onpahan keväällä valmiina) ja pysäytin hevosmiehen. Sitten ryhdyin kyselemään.

Virallisestihan Eloranta kertoo, että jatkuvatko lakot vasta klo 12, mutta hevosmiehellä oli ennakkotieto, niinkuin olin arvannutkin. Hevosmiehen mukaan siis SAK ei ole luovuttamassa ja on valmis jatkamaan lakkoa ainakin 100 vuotta.

Orpon reaktiosta hevosmies ei tiennyt, sillä Orpo ei ole kuulemma saanut hevosmiestä pysäytetyksi, on kuulemma yrittänyt.
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

Eläkelläisviljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3563
Vs: SAK:n Eloranta: "Satamat kiinni 100 vuotta"
Hevosmies tuli ratsuineen vastaan ja minähän ajoin heti traktorin vältteineen poikittain tielle(jäi vähän kynnöt syksyllä kesken enkä viitsinyt irrottaa, onpahan keväällä valmiina) ja pysäytin hevosmiehen. Sitten ryhdyin kyselemään.

Virallisestihan Eloranta kertoo, että jatkuvatko lakot vasta klo 12, mutta hevosmiehellä oli ennakkotieto, niinkuin olin arvannutkin. Hevosmiehen mukaan siis SAK ei ole luovuttamassa ja on valmis jatkamaan lakkoa ainakin 100 vuotta.

Orpon reaktiosta hevosmies ei tiennyt, sillä Orpo ei ole kuulemma saanut hevosmiestä pysäytetyksi, on kuulemma yrittänyt.

No mä luulen että meno on kuin Mikkelin valtuustossa.
https://yle.fi/a/74-20081966
Persut ollu kaks vuotta eikä mitään järkevää saatu aikaan sanoo Sami.
Oksa vois kommentoida kuin menee nyt, kun kepu menetti persujen hajoamisesta suurimman ryhmän statuksen. Valtola sanoo kokoomuksella menevän hyästi  ;)

Syyllinen

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7606
  • Never Trust a Hippy
Vs: SAK:n Eloranta: "Satamat kiinni 100 vuotta"
Hevosmies tuli ratsuineen vastaan ja minähän ajoin heti traktorin vältteineen poikittain tielle(jäi vähän kynnöt syksyllä kesken enkä viitsinyt irrottaa, onpahan keväällä valmiina) ja pysäytin hevosmiehen. Sitten ryhdyin kyselemään.

Virallisestihan Eloranta kertoo, että jatkuvatko lakot vasta klo 12, mutta hevosmiehellä oli ennakkotieto, niinkuin olin arvannutkin. Hevosmiehen mukaan siis SAK ei ole luovuttamassa ja on valmis jatkamaan lakkoa ainakin 100 vuotta.

Orpon reaktiosta hevosmies ei tiennyt, sillä Orpo ei ole kuulemma saanut hevosmiestä pysäytetyksi, on kuulemma yrittänyt.

No mä luulen että meno on kuin Mikkelin valtuustossa.
https://yle.fi/a/74-20081966
Persut ollu kaks vuotta eikä mitään järkevää saatu aikaan sanoo Sami.
Oksa vois kommentoida kuin menee nyt, kun kepu menetti persujen hajoamisesta suurimman ryhmän statuksen. Valtola sanoo kokoomuksella menevän hyästi  ;)
No kokoomukseen kelpaavat kaikki. Ano Turtiainenkin. Ehkäpä kokoomuslaiset maanittelevat juuri tällä hetkellä Anoa liittymään kokoomukseen. Anohan on vapaa liittymään nyt, kun sai potkut VKK:n johdosta.
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

Talepan

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 759
Vs: SAK:n Eloranta: "Satamat kiinni 100 vuotta"
eikö saatana mene jakeluun, että sähköpostit on yksityisiä?

Syyllinen

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7606
  • Never Trust a Hippy
Vs: SAK:n Eloranta: "Satamat kiinni 100 vuotta"
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12122
Vs: SAK:n Eloranta: "Satamat kiinni 100 vuotta"
Tää nopeuttaa satamien digitalisoimista. Kysyin jo tekoälyltä suunnitelmaa. Joku oli varmaan kysynyt samaa aiemmin, koska vastaus oli hyvä (poikkeuksellisesti).


ChatGpt vastaa:  All right, tässä on ehdotukseni toimintamalliksi satamissa toimivien ahtaajien korvaamiseksi:

    Automaattinen lastaus- ja purkujärjestelmä: Kehitetään automaattinen järjestelmä, joka kykenee lastaamaan ja purkamaan merikontteja laivoihin ja laivoista trukeilla tai vastaavilla laitteilla. Tämä järjestelmä voisi perustua esimerkiksi robotteihin ja konenäköön, jotka tunnistavat konttien sijainnit ja käsittelevät niitä tarvittavalla tavalla.

    Automaattinen trukkien hallinta: Käytetään autonomisia trukkeja, jotka voivat itsenäisesti liikkua satamassa ja nostaa sekä siirtää kontteja. Nämä trukit voivat olla varustettuina erilaisilla antureilla ja ohjelmistoilla, jotta ne voivat navigoida sataman alueella turvallisesti ja tehokkaasti.

    IoT-pohjainen seurantajärjestelmä: Käytetään IoT (Internet of Things) -tekniikkaa konttien seuraamiseksi ja hallitsemiseksi satamassa. Jokaiseen konttiin voidaan asentaa seurantalaitteita, jotka lähettävät reaaliaikaista tietoa niiden sijainnista ja tilasta. Tämä auttaa optimoimaan konttien käsittelyä ja varastointia satamassa.

    Koneoppimiseen perustuva suunnittelujärjestelmä: Kehitetään koneoppimiseen perustuva järjestelmä, joka analysoi sataman toimintaa ja optimoi konttien käsittelyprosessia. Tämä järjestelmä voi oppia sataman toimintaympäristöstä ja antaa suosituksia tehokkaammista tavoista käsitellä kontteja satamassa.

    Työntekijäkoulutus ja uudelleenkoulutus: Tarjotaan koulutus- ja uudelleenkoulutusohjelmia satamien nykyisille ahtaajille, jotta he voivat siirtyä uusiin tehtäviin, jotka liittyvät esimerkiksi automaattisten järjestelmien valvontaan ja ylläpitoon. Tämä auttaa minimoimaan työvoiman vähennykset ja auttaa työntekijöitä sopeutumaan muutoksiin.

    Yhteistyö alan sidosryhmien kanssa: Yhteistyössä satamien omistajien, hallinnon, työntekijäjärjestöjen ja muiden sidosryhmien kanssa voidaan kehittää kokonaisvaltainen suunnitelma satamien automatisoinnista ja ahtaajien korvaamisesta. Tämä varmistaa, että muutos toteutetaan tasapainoisesti ja ottaen huomioon kaikki osapuolten edut.

Tämä toimintamalli pyrkii hyödyntämään uusinta teknologiaa ja parhaita käytäntöjä satamien toiminnan tehostamiseksi ja ahtaajien korvaamiseksi. Samalla se tarjoaa ratkaisuja työntekijöiden uudelleenkouluttamiseen ja työllistettävyyden parantamiseen muutoksen keskellä.

Eläkelläisviljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3563
Vs: SAK:n Eloranta: "Satamat kiinni 100 vuotta"
Harmillista että lopettivat noin hyät lakot. Mutta kerkee ne aloittaa uudestaan.  :)

Syyllinen

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7606
  • Never Trust a Hippy
Vs: SAK:n Eloranta: "Satamat kiinni 100 vuotta"
Harmillista että lopettivat noin hyät lakot. Mutta kerkee ne aloittaa uudestaan.  :)
Niin, tai sitten AKT:n Ismo Kokko haukkuu Elorannan nynnyksi ja ilmoittaa AKT:n pitävän edelleen satamat kiinni.

Vesku Loirihan harhaili autiomaassa päiväkausia ilman vettä Hirttämättömät elokuvassa ja sitten lopulta löytäessään vettä totesi, että ei hän ala näin hyvää janoa pilaamaan juomalla vettä.
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

Eläkelläisviljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3563
Vs: SAK:n Eloranta: "Satamat kiinni 100 vuotta"
Harmillista että lopettivat noin hyät lakot. Mutta kerkee ne aloittaa uudestaan.  :)
Niin, tai sitten AKT:n Ismo Kokko haukkuu Elorannan nynnyksi ja ilmoittaa AKT:n pitävän edelleen satamat kiinni.

Vesku Loirihan harhaili autiomaassa päiväkausia ilman vettä Hirttämättömät elokuvassa ja sitten lopulta löytäessään vettä totesi, että ei hän ala näin hyvää janoa pilaamaan juomalla vettä.

Katsellaan mitä Satonen keskustelee. Häähän on sanonut että ei keskustele ennenkuin lakot loppuu. Mutta Suomi taantuu, jos hallituksen suunnitelmat menee läpi. Kukahan tulee tänne ulkomailta töihin?
 https://yle.fi/a/74-20081928
Mie oon aatellu että ostan aina ulkomaista, kun suomalaista työntekijää sorretaan.
Näinhän aina sanotaan ettei saa ostaa vinkuintiasta, kun siellä työntekijää sorretaan.

Viimeksi muokattu: 04.04.24 - klo:14:52 kirjoittanut Eläkelläisviljelijä

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19308
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: SAK:n Eloranta: "Satamat kiinni 100 vuotta"
Mie oon aatellu että ostan aina ulkomaista

Jepz, nuin on seppputeus teheny ainaki viimiset viiskytä vuotta...    🎅
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Eläkelläisviljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3563
Vs: SAK:n Eloranta: "Satamat kiinni 100 vuotta"
Mie oon aatellu että ostan aina ulkomaista

Jepz, nuin on seppputeus teheny ainaki viimiset viiskytä vuotta...    🎅

Ei ollu mahdollista ennen vuotta 1995. Sit rajat aukes. Maahankintalaki ja maataloustulolaki kumottiin.🎅

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19308
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: SAK:n Eloranta: "Satamat kiinni 100 vuotta"
Mie oon aatellu että ostan aina ulkomaista

Jepz, nuin on seppputeus teheny ainaki viimiset viiskytä vuotta...    🎅

Ei ollu mahdollista ennen vuotta 1995. Sit rajat aukes. Maahankintalaki ja maataloustulolaki kumottiin.

Haapa Rannalta hajit. Mosko Vitsin takakontin täythen...    🎅
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Eläkelläisviljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3563
Vs: SAK:n Eloranta: "Satamat kiinni 100 vuotta"
eikö saatana mene jakeluun, että sähköpostit on yksityisiä?

Riippuu sähköpostista onko vai ei.

Talepan

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 759
Vs: SAK:n Eloranta: "Satamat kiinni 100 vuotta"
eikö saatana mene jakeluun, että sähköpostit on yksityisiä?

Riippuu sähköpostista onko vai ei.

Ymmärrätkö, että minulle ei makseta teidän ruokkimisesta?

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9782
Vs: SAK:n Eloranta: "Satamat kiinni 100 vuotta"
Ymmärrätkö, että minulle ei makseta teidän ruokkimisesta?

Sun lääkitys ei ihan taida olla kohdallaan.