Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Miksi Helsinkiin pitäisi päästä nykyistä nopeammin ?  (Luettu 2341 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28342
  • vastustan
Eikö siinä pääradalla voisi olla joku ohituskaista, jota käyttäisivät nämä "kiireiset" matkaajat. Tarvitseeko sitä uutta linjaa rakentaa korpeen? Ja vielä kuntoilijoille joku resiinarata vaikka ajolankojen yläpuolelle. Ennemmin Lahesta Jyväskylään joku kiskobussirata. Tai Rovaniemeltä Nuorgamiin ja Kilpisjärvelle sähkörata.

Jos työkseen pitäisi kulkea Tampereen ja hesan väliä, ehtii sillä tavallisellakin junalla kulkea. London vaterloostakin kun lähtee esikaupunkialueille, joka helvetin kläphäm tsanksoneissa ja vimpledoneissa juna pysähtyy. Tietokoneilla työtä tekevien ei tarvitse matkustaa mihinkään koskaan. Ja jos asumiskustannuksien vuoksi asuu hesan ulkopuolella, rataverkostojen varsiltakin löytyy varmasti puoli-ilmaista mummon mökkiä. Paikallisjunalla perille pääsee helpoiten. Tampereen pää saattaa olla hiukan kalliimpi paikka asua.

Joten mitään oikeaa perustetta kaahaamisjunalle ei ole. Eikä varsinkaan uudelle reitille. Suuruudenhullujen haaveilijoiden projekti.
niin, kyllähän siinä tulee säästetylle minuutille hintaa ja jos sitte vielä mitään tuottavaa ei pääkaupungissa tehdä vaan vaikkapa johkaiun kulttuurin tae taiteen alan hommiin ollaan menossa :-\ :-\ :-\ :-\

tampere-heksinki väli näyttäisi olevan noin 180 kilometriä, ihan menee kakssatasella eemeli-mersullaki pariin tuntiin niin siitä sitten kun alkaa miettimään kuinka ison osan matkasta tuommosella junalla pystys vetää urku auki kun asemallekkin varmaan pitäis vähän hitaammin körötellä ja siellä sitte liikenne seisoo kun lunta vaihteissa tae ohjainklaitevika :-\ :-\ :-\ :-\

kyllä tuommoselle junalle täytyy varmaan olla omat asemat tai tunneli tallinnaan :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 72805
ja kulkeeko niiiiiin kiireisiä immeisiä tuolla välillä että niiin halvalla hinnalla kantsii pykätä rataa?   ja kohta siitä 20-30 % ennallistettava!     pikkasen hupsua hommaa..

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12861
Kiireestä pääsee eroon, kun istuu alas ja antaa kiireen mennä ohi.

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9237
  • Don't dream your life, live your dreams.
Tällainen kirjoitus oli eilen ruotsipersujen lehdessä.   Jos ei ole kannatavaa, ennusteiden mukaan pian 12 mij. asukkaan maassa, niin kuinka se voisi olla 5,5 milj. asukkan maassa, keskellä metsää vain kahden pienen kaupungin välillä?


”Viisaat aluepoliitikot haastoivat valtiopäivien liikennekomiteaa useista rautatien laajennuksista tiistaina. Puolueiden välillä sovittiin, että nopeudet eivät kiinnosta, vaan ratakapasiteetti.

Rautatiepolitiikassa on ollut monta vuotta utopistista hulluutta. Ihan kuin Ruotsi olisi Japani tai Kiina, jossa jokaisella suurnopeusradan rautatieasemalla on 20 miljoonaisia kaupunkeja.

Ei, Ruotsissa ei ole sen kokoisia kaupunkeja ja väestöä, että suurnopeusjunat olisivat kannattavia. Siksi Ruotsin hallitus kutisti hankkeen peukalon kokoiseksi

Mutta Ruotsi tarvitsee lisää rautateitä. Paljon muita rautateitä sekä työmatka- että rahtiliikenteeseen.

Tätä tarkoitusta varten valtiopäivien liikennekomitea haastoi alue- ja paikallispoliitikot Etelä-Ruotsista. He haluavat nähdä nelipariset ​​raiteet Hässleholmista Lundiin. Ja uusi rautatieyhteys Boråsista Göteborgiin, jotta matkaa voidaan lyhentää yli 1 tunnista ja 32 minuutista 37 minuuttiin.

Nämä ovat erittäin järkeviä vaatimuksia. Täällä matkustaminen on kokonaisvaltaista, Ruotsin suurten asutuskeskusten välillä.

Tässä hallituksen pitäisi nopeasti saada aikaan suuntaamispäätökset, suunnittelu ja rakentamisen aloitus.”
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.