Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Saksalaista laatua.  (Luettu 5363 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52027
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Saksalaista laatua.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Saksalaista laatua.
Lainaus
Ajattelin tähän kirjoitella omaa kokemustani 123d:stä. 11/2008 ja 145tkm.

Hain pari viikkoa sitten Saksasta 123d:n. Koeajot ja kaikki ok, sekä matka ajaen Saksasta Suomeen meni ihan mukavasti.

Sitten eksyin foorumeille ja löysin aihetta jakopään "tyyppivioista" kyseisessä autossa. Katselin videoita ja yritin erottaa onko omassani moista ääntä.

Yhtenä päivänä lämpimällä koneella nelosella ajellessa pienellä kuormalla ikkuna auki ~1500rpm erotin sellaisen helinän jonka aikaisemmin olin ajatellut kuuluvan ihan ko. moottoriin. Vein auton välittömästi Autokeskukselle Tampereelle tarkistettavaksi. Muutenkin moottori vaikutti äänekkäämmälle kuin mitä luulisi.

Nyt auto on jakopäärempassa. Ilmeisesti ongelma johtuu liian jyrkistä rattaan hampaista tms. ja koskee myös isoa osaa kampiakseleista. 3/2009 kohdalla ilmeisesti kampiakseli päivittyy.

Ketju siis venyy ja venyy, kunnes kiristin ei enää hyödytä ja sitten napsahtaa poikki.

Omassani kone on irroitettu kopasta, mukaan lukien vaihdelaatikot jne. Siihen vaihdetaan seuraavaa:
Kampiakseli laakereineen ja pultteineen
Jakopää rattaineen, voiteluineen, ketjuineen, ohjureineen ja kiristimineen
Kannentiiviste yläpään tiivarisarjan kera
Alapään tiivistesarja

Samalla muuta huoltoa, kuten kytkimen vaihtoa asetelmineen, imusarjan pesua ja toisen turbon huoltoa luvassa.

Tällä hetkellä kone on atomeina pajalla. Työarvio on 23h ja BMW korvaa Goodwillinä osat, itse maksan työt (a´102,47€/h)

Kuuleman mukaan BMW maksaa osat alle 4- vuotta ja alle 150tkm oleviin autoihin, joten hopihopi omianne tarkistamaan mikäli sattuu sama vaivaamaan.

Pitäis olla tällainen 123 d niin ei ketjut venyis eikä paukkuis  :D



Minä suuresti ihmettelen kuka ostaa uusia ranskalaisia autoja tai foordeja ? muutaman vuoden ikäisinä ovat yleensä jo hyviä ostoksia kun hinnat tippuneet roimasti, mutta että uuden hinnalla niin huhhuh...

Viimeksi muokattu: 13.08.16 - klo:13:03 kirjoittanut Hervast

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52027
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Saksalaista laatua.
2000-Luvulle asti ketjuja on kaksi.

W210:ssä ainakin.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

carhu

  • Vieras
Vs: Saksalaista laatua.
On ne laadukkaita autoja niillä kaikki haluaa ajaa.http://www.kauppalehti.fi/uutiset/nain-kopioidaan-auton-avain--lahes-kaikki-folkkarit-vaarassa/NdNsPcJr?ref=iltalehti:0a76&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=1.3300531.2051342967.1462724658

Vai että laadukkaita. Mullakin tuossa -90 luvun Ww vaikka avaimet aina virta lukossa ,niin ei kelepaa kenellekkään,eikä ole koskaan kelvannu.Vaan Amerikan Voortista veivät joskus rattaatkin alta kun muuta ei saaneet.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Saksalaista laatua.
Täällä päin on monta noita dacia dustereita eikä niissä ole ihmeempiä ollut vaikka on ajettu jo pitkälti toistasataatuhatta.
Iskarit menee siinä vähän toisella sadalla tuhanella.Tuon jos uutena ostaa ja pitää aina sen kolme vuotta niin ei korkealta tipu ei.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Saksalaista laatua.
Volkkarista niin huonoja kokemuksia, että vaikka ovet olisivat auki, auto käynnissä, ketään muuta ei paikalla, niin en varastaisi.

carhu

  • Vieras
Vs: Saksalaista laatua.
Volkkarista niin huonoja kokemuksia, että vaikka ovet olisivat auki, auto käynnissä, ketään muuta ei paikalla, niin en varastaisi.

Niinpä ja iltalehti levittää tietoa, että saksalainen laatumerkki joka viedään käsistä.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26262
  • vastustan
Vs: Saksalaista laatua.
Volkkarista niin huonoja kokemuksia, että vaikka ovet olisivat auki, auto käynnissä, ketään muuta ei paikalla, niin en varastaisi.
kyllähän volkkari aina foortin päivittää, semmonen peltikeulapassatti on kuin tehty veetille 8) 8) 8) 8)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Saksalaista laatua.
Pitäs olla joka autossa pieni merkki, jotta onko oma maksettu auto alla. Sais autoilla uhoaminen vähän todellisuuden makua. Daciat säilyttää muuten melko hyvin hintansa.

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Vs: Saksalaista laatua.
Pitäs olla joka autossa pieni merkki, jotta onko oma maksettu auto alla. Sais autoilla uhoaminen vähän todellisuuden makua. Daciat säilyttää muuten melko hyvin hintansa.

En ole koskaan omistanut autoa.

Pappaleasing, vaimoleasing, SEBleasing.
Grow the feed, not the weeds!

Köntys

  • Vieras
Vs: Saksalaista laatua.
Pitäs olla joka autossa pieni merkki, jotta onko oma maksettu auto alla. Sais autoilla uhoaminen vähän todellisuuden makua. Daciat säilyttää muuten melko hyvin hintansa.

En ole koskaan omistanut autoa.

Pappaleasing, vaimoleasing, SEBleasing.

Täälläkin kylässä on on yks äijä, joka ei voi laittaa nimiinsä mitään omaisuutta.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66085
Vs: Saksalaista laatua.
ja meikäläinen ei ole koskaan ajannu autolla...   vain volvoilla, fiateilla, saabeilla ja relluilla ja nyt kulkee myös tojolla...    ai niin, kerran ajannnu valskulla... siis kait autolla... das bil!!