Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Itämerivähennys!  (Luettu 3822 kertaa)

optimisti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1527
Vs: Itämerivähennys!
mitenhän muuten nuo muutamat euroopan maat jotka vie maataloustuotteita sakelinmoiset määrät oikein pärjää?  esim. tanskassa taitaa sikojakin olla pikkasen yli kolmin kertainen määrä omaan kulutukseen...

Kait ne siitä viennistä saa enempi iloa kun me hömpästä  ::)

Kurjuus alkaa vasta ensi tukikaudella jos rahakasvit poistuu ja pitää ruveta jotain tuottamaan saadakseen alemman tukitason. Sitähän se MTK kävi perjantaina huutamassa.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Itämerivähennys!
mitenhän muuten nuo muutamat euroopan maat jotka vie maataloustuotteita sakelinmoiset määrät oikein pärjää?  esim. tanskassa taitaa sikojakin olla pikkasen yli kolmin kertainen määrä omaan kulutukseen...


minä kyllä luulen, jotta lääketeollisuus tukee tanskan sikataloutta. eikkai lie muutoin selitettävissä ne penisilliinin valtavat käyttömäärät ja lihan polkuhintainen ulosvienti.

sitä kai se lie äsh-ryhmän taavi tyhmempi tarkoitti, kun se sanosi, jotta jos suomalaiselle tuotannolle maksetaan oikea hinta, nin tuontiruoka valtaa alan. miten lie, onko ketään nähnyt, jotta uiko se tanskan possu ja brasilian nauta ihan itsekseen omin voimin itämeren yli, vai auttaako siinä joku. jos uivat, nin sitkeitä ovat. per keleet.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: Itämerivähennys!
Todellisuus on että viemään joudutaan niin lopetettaisiin suoraan nuo tuotannon vähentämis hömpät ym. kun ei niitä niin paljoa saa kuitenkaan laittaa että tuotanto menisi alle kotimaan tarpeen. Lisää tavaraa vaan, että on mistä viedä reilusti ja suoraan loppuasiakkaalle, ei minkään saksan/ranskan kautta. Ja ne prkl väylämaksut järkeviksi.
Mitenhän paljon todellisuudessa vaikuttaa viljanhintaan nämä kohonneet rahtimaksut ties minkä syyn takia mm.sen takia Suomi noudattaa tiukasta päästörajoituksia,jotka on vielä tiukemmat kuin eteläisessä euroopassa?

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65793
Vs: Itämerivähennys!
ja aktkin tiétysti ottaa osansa siitä välistä mutta mitä siitä...

Maakalle

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 826
Vs: Itämerivähennys!
Todellisuus on että viemään joudutaan niin lopetettaisiin suoraan nuo tuotannon vähentämis hömpät ym. kun ei niitä niin paljoa saa kuitenkaan laittaa että tuotanto menisi alle kotimaan tarpeen. Lisää tavaraa vaan, että on mistä viedä reilusti ja suoraan loppuasiakkaalle, ei minkään saksan/ranskan kautta. Ja ne prkl väylämaksut järkeviksi.
Mitenhän paljon todellisuudessa vaikuttaa viljanhintaan nämä kohonneet rahtimaksut ties minkä syyn takia mm.sen takia Suomi noudattaa tiukasta päästörajoituksia,jotka on vielä tiukemmat kuin eteläisessä euroopassa?

Paitsi että rahtimaksuthan on vähentynyt. Laivojen päästorajojen noston kustannuksien arviossa oli pari miljardia lobbausvaraa, toteutumana rahtihinnat laskeneet öljyn hinnan kanssa. Myös rekkarahti halventunut.