kannattaa panostaa renkaisiin. ei pompota ja säästää renkaan hinnan vuodessa.
ihan uskomaton ero ryssäpyörällä ja nokian coyntrykingillä. tuntus että koneeseen tuli 50hv lisää voimaa kärryn vaihdon myötä.
-----
ajelin äsken soraa, 9m3 paino 16500kg+lava 1500kg+alusta 3800kg=21800kg kokonaispaino(max paino saa olla 23t=pitkätelinen metakan koukkukärry)
tämä muistutukseksi siihen kärryjen ilmoitettuun kantavuuteen.isohkossa normi kärryssä saa olla max18t telillä ja max3t aisalla. aisapainohan menee aina yli ennen telipainoa, ellei lava oo joku 4 metrinen. eli jos kärryt antautuu 12m3 sorakuorman alla, kannattaa kattoa vika peilistä...
------
jos rankkaan maansiirtoon alkaa niin unohtaisin nämä keinutelit. rakenne on paha saada kestäväksi, vääntöjä tulee paljon. suorat akselit ja jousitus parabelillä,ilmalla tai hydrauliikalla. ajomukavuuskin ihan toistaluokkaa.
------
kuorma-autosta tehdytkin on hieman tuurista kiinni, millä on ajettu miljoona millä 2 ennen katkaisua kärryksi. itse meinasin kaataa hakekärryn kun jousi katkes, oli heikommassa hapessa kuin kainuteli ryssä.
ei oo niin helppo sanoa mikä se kestävin on.
mites nää chieftainit, herbstit,mc*****t sun muut? onko semmosia kellään ajossa?
Viimeksi muokattu: 07.12.08 - klo:18:59 kirjoittanut retku