Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe multirappio  (Luettu 6966 kertaa)

navettapiika

  • Vieras
Vs: multirappio
melekeenhän se piti Heinolla aamupaskalla istuissa ja kännyn kautta näetä lukkissa silimänurkkoa pyyhkästä.... kiitos emppatiseeraamisesta
Kyllä sieltä mettän takkaa jotain huminaa kuulu, ei ne pahemmin hanttiinkaan panneet. Jospa ne nyt iltaseurossa nykäsee ajatuksen sinun käärijänkin sielunvoinnin paranemiseen.. :P

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: multirappio
Tuo multirappio on ihan kauhea himmeli just sähköjen osalta, suosittelen etsimään jotain missä lukee kverneland tai mchale. Elho 1010 ja 1520 olivat tarpeeksi kauan, ettei kotimaisia heinäkoneita enää kovin helpolla tule.
Mikäs vika 1520:ssä on? Meillä on ollu kohta 15vuotta ja on varmasti paras hankinta tähän taloon. Ikinä ei oo ollu rikki. Ainut pysäyttävä vika on ollu laskurin patterien tyhjentyminen kesken....
Kuuntelin kyllä eilen yhen isännän avautumista tuosta, on kuulemma aina rikki. Mutta onko tuo kumma jos sillä kantaa kolmea paalia kerralla ja vetää poikkipeltoon 40kmh... Käärintävarsiki oli kuulemma revenny irti. Ei käsitä miten joillaki ei kestä mikään.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9864
Vs: multirappio
Tuo multirappio on ihan kauhea himmeli just sähköjen osalta, suosittelen etsimään jotain missä lukee kverneland tai mchale. Elho 1010 ja 1520 olivat tarpeeksi kauan, ettei kotimaisia heinäkoneita enää kovin helpolla tule.
Mikäs vika 1520:ssä on? Meillä on ollu kohta 15vuotta ja on varmasti paras hankinta tähän taloon. Ikinä ei oo ollu rikki. Ainut pysäyttävä vika on ollu laskurin patterien tyhjentyminen kesken....
Kuuntelin kyllä eilen yhen isännän avautumista tuosta, on kuulemma aina rikki. Mutta onko tuo kumma jos sillä kantaa kolmea paalia kerralla ja vetää poikkipeltoon 40kmh... Käärintävarsiki oli kuulemma revenny irti. Ei käsitä miten joillaki ei kestä mikään.

Mites tuo kolmen paalin kanto onnistuu, ainakaan mun härpäkkeellä ei onnistu kun kahden ;) Aika rimpulahan se on tuo 1520, toki se meilläkin on tainnut kohta 15v olla (uutuushan se ostettaessa oli). Hidashan tuo on ku piru, siksi meillä kannetaankin paljon toisella vehkeellä käärimelle, varsinkin jos on epätasaisuutta pellossa tai "pitkät sivut". Eipä tuossakaan oikein suuria vikoja , ensimmäisenä vuonna irtoili hydeletkuista rässäyksiä  ;D Pystyyn kääntäjä oli aluksi täys susi , vieläkin joskus konstikas. Joka vuosi jotain parannusta siihen yritetty väsätä. Luultavasti yks ketjunlukko oli väsätty väärinpäin ... sillä uudekseltaan laittoi lähtemään kaukaisimmilta lohkolta ketjulukon hakuun :( Kyytiin nostaja siloitteli ensimmäisen kesän paalin päitä ... onneksi siihen lähetettiin lopuksi parannellut "lautaset" kun aikansa oli tehtaalle v*t*uillut :( Nostosylinterin pää irtos alku vuosina, paikallinen seppä korjas nätisti ja teki paremman kuin uutena ;D Enpä nyt mitenkään parhaana Elhon koneena osaa pitää, toki jos nyt ostaisin käärijän se vois hyvinkin olla 1620 , olishan siinä kaks vartta ja epätasaisuuksia poistava teli.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: multirappio
Tuo multirappio on ihan kauhea himmeli just sähköjen osalta, suosittelen etsimään jotain missä lukee kverneland tai mchale. Elho 1010 ja 1520 olivat tarpeeksi kauan, ettei kotimaisia heinäkoneita enää kovin helpolla tule.
Mikäs vika 1520:ssä on? Meillä on ollu kohta 15vuotta ja on varmasti paras hankinta tähän taloon. Ikinä ei oo ollu rikki. Ainut pysäyttävä vika on ollu laskurin patterien tyhjentyminen kesken....
Kuuntelin kyllä eilen yhen isännän avautumista tuosta, on kuulemma aina rikki. Mutta onko tuo kumma jos sillä kantaa kolmea paalia kerralla ja vetää poikkipeltoon 40kmh... Käärintävarsiki oli kuulemma revenny irti. Ei käsitä miten joillaki ei kestä mikään.

Mites tuo kolmen paalin kanto onnistuu, ainakaan mun härpäkkeellä ei onnistu kun kahden ;) Aika rimpulahan se on tuo 1520, toki se meilläkin on tainnut kohta 15v olla (uutuushan se ostettaessa oli). Hidashan tuo on ku piru, siksi meillä kannetaankin paljon toisella vehkeellä käärimelle, varsinkin jos on epätasaisuutta pellossa tai "pitkät sivut". Eipä tuossakaan oikein suuria vikoja , ensimmäisenä vuonna irtoili hydeletkuista rässäyksiä  ;D Pystyyn kääntäjä oli aluksi täys susi , vieläkin joskus konstikas. Joka vuosi jotain parannusta siihen yritetty väsätä. Luultavasti yks ketjunlukko oli väsätty väärinpäin ... sillä uudekseltaan laittoi lähtemään kaukaisimmilta lohkolta ketjulukon hakuun :( Kyytiin nostaja siloitteli ensimmäisen kesän paalin päitä ... onneksi siihen lähetettiin lopuksi parannellut "lautaset" kun aikansa oli tehtaalle v*t*uillut :( Nostosylinterin pää irtos alku vuosina, paikallinen seppä korjas nätisti ja teki paremman kuin uutena ;D Enpä nyt mitenkään parhaana Elhon koneena osaa pitää, toki jos nyt ostaisin käärijän se vois hyvinkin olla 1620 , olishan siinä kaks vartta ja epätasaisuuksia poistava teli.
Joo tuo on muuten näkemisen arvonen suoritus :o Yks kääritty tällätään siihen pystyynkääntäjän päälle, yks käärimätön pöydällä ja yks nostopihdissä. En oo ikinä edes yrittäny omalla koneella, paalikärryt erikseen...

Koko ajan mitä tuo on ollut nii kaikki paalit on tuolla kuskattu pellonlaitaan. Koskaan ei oo toisella kannettu, eikä oo kyllä koskaan ollu käärintätraktorisa etukuormaajaakaan.

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: multirappio
voe pertteei, ei oo tuo akronikin paalaen paska, varsinki kun verrataan klaassin nelikuutoseen, jonka saen pitkällä kepillä työnnettyö liettuon poijjille. Aenu vika tuossa meikän akronikissä on se että helevetinmoenen piippaus koko ajan sakastissa, millon on liijjan vähä kiemuroeta ja millon verkkosyöttö tahi katkasu ei muka pellaa, vaekka pellaaki. VArsinnii tuo sijonnan yksinkertasuus on kuus kilometrie eillä klaassija...

sen sijjaan tuo nhk käärijä ei kunnijamaenintoja kerrää, koko kesän kirosanavarasto hupeni tännään kun yritin saaha sitä pellaamaan, laehoen tuloksin. Nyt kaet se vissiin pittää ruveta nostamaan ne paalit kyytiin teussilla ja jospa se sitte keärisi. Kaikkie ne perkeleet tekkeeki


van tiätkö kuule. jos et oo millonkaan elhon kymppikympillä myttyjä muovittanu, niin et tiijä helevetin olemassaolosta mitään. siinä se on semmonen perkeleen keksintö, jootta rupijaa hilijasempoohi miestä vi tuttammaa. on parempi kahtoa ettei ole kirkonmiehie liki, kun elholla kelemutetaan. vissiin sillä laassin mytyt menee, mutta jos paalaimen jälille lähetään, niin noitumiseks se per kele menee.
Joskus aikanaan kun 1010:llä ekaa kertaa käärin, niin piti seisattaa ihan pellon laitaan ja istuu miettimään että mitähän elhon suunnittelijalla on sinä aamuna liikkunu mielessä kun keksi 1010 alulle laittaa ;D

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9864
Vs: multirappio
voe pertteei, ei oo tuo akronikin paalaen paska, varsinki kun verrataan klaassin nelikuutoseen, jonka saen pitkällä kepillä työnnettyö liettuon poijjille. Aenu vika tuossa meikän akronikissä on se että helevetinmoenen piippaus koko ajan sakastissa, millon on liijjan vähä kiemuroeta ja millon verkkosyöttö tahi katkasu ei muka pellaa, vaekka pellaaki. VArsinnii tuo sijonnan yksinkertasuus on kuus kilometrie eillä klaassija...

sen sijjaan tuo nhk käärijä ei kunnijamaenintoja kerrää, koko kesän kirosanavarasto hupeni tännään kun yritin saaha sitä pellaamaan, laehoen tuloksin. Nyt kaet se vissiin pittää ruveta nostamaan ne paalit kyytiin teussilla ja jospa se sitte keärisi. Kaikkie ne perkeleet tekkeeki


van tiätkö kuule. jos et oo millonkaan elhon kymppikympillä myttyjä muovittanu, niin et tiijä helevetin olemassaolosta mitään. siinä se on semmonen perkeleen keksintö, jootta rupijaa hilijasempoohi miestä vi tuttammaa. on parempi kahtoa ettei ole kirkonmiehie liki, kun elholla kelemutetaan. vissiin sillä laassin mytyt menee, mutta jos paalaimen jälille lähetään, niin noitumiseks se per kele menee.
Joskus aikanaan kun 1010:llä ekaa kertaa käärin, niin piti seisattaa ihan pellon laitaan ja istuu miettimään että mitähän elhon suunnittelijalla on sinä aamuna liikkunu mielessä kun keksi 1010 alulle laittaa ;D

Kyllä tällä alueella paljonkin paalaavilla ja rahtia ajavilla on ollut 1010:jä mielestäni aika paljon ja itse en ole edes ikinä ole ajatellut että siinäkin on heikkouksia. Tosin eilen ajelin sellaisen työmaan ohi, että en oikein tajunnut mikä siinä oli homman nimi. Näytti siltä että sitä käärittävää paalia pyöritettiin toisella traktorilla etukuormaajan piikeillä tasaisen välein "tönkimällä"  :D Jotenkin olisin ymmärtänyt jos paalit olis ollut "epäkurantteja" , mutta kun ne oli todella särmiä 355 Claassin paaleja kuivan näköisestä heinästä. Kaippa sinä Elhos oli joku vika :o

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: multirappio
voe pertteei, ei oo tuo akronikin paalaen paska, varsinki kun verrataan klaassin nelikuutoseen, jonka saen pitkällä kepillä työnnettyö liettuon poijjille. Aenu vika tuossa meikän akronikissä on se että helevetinmoenen piippaus koko ajan sakastissa, millon on liijjan vähä kiemuroeta ja millon verkkosyöttö tahi katkasu ei muka pellaa, vaekka pellaaki. VArsinnii tuo sijonnan yksinkertasuus on kuus kilometrie eillä klaassija...

sen sijjaan tuo nhk käärijä ei kunnijamaenintoja kerrää, koko kesän kirosanavarasto hupeni tännään kun yritin saaha sitä pellaamaan, laehoen tuloksin. Nyt kaet se vissiin pittää ruveta nostamaan ne paalit kyytiin teussilla ja jospa se sitte keärisi. Kaikkie ne perkeleet tekkeeki


van tiätkö kuule. jos et oo millonkaan elhon kymppikympillä myttyjä muovittanu, niin et tiijä helevetin olemassaolosta mitään. siinä se on semmonen perkeleen keksintö, jootta rupijaa hilijasempoohi miestä vi tuttammaa. on parempi kahtoa ettei ole kirkonmiehie liki, kun elholla kelemutetaan. vissiin sillä laassin mytyt menee, mutta jos paalaimen jälille lähetään, niin noitumiseks se per kele menee.
Joskus aikanaan kun 1010:llä ekaa kertaa käärin, niin piti seisattaa ihan pellon laitaan ja istuu miettimään että mitähän elhon suunnittelijalla on sinä aamuna liikkunu mielessä kun keksi 1010 alulle laittaa ;D

Kyllä tällä alueella paljonkin paalaavilla ja rahtia ajavilla on ollut 1010:jä mielestäni aika paljon ja itse en ole edes ikinä ole ajatellut että siinäkin on heikkouksia. Tosin eilen ajelin sellaisen työmaan ohi, että en oikein tajunnut mikä siinä oli homman nimi. Näytti siltä että sitä käärittävää paalia pyöritettiin toisella traktorilla etukuormaajan piikeillä tasaisen välein "tönkimällä"  :D Jotenkin olisin ymmärtänyt jos paalit olis ollut "epäkurantteja" , mutta kun ne oli todella särmiä 355 Claassin paaleja kuivan näköisestä heinästä. Kaippa sinä Elhos oli joku vika :o
Varma toiminenhan se on, että ei siinä sen puoleen ikinä työt kesken jääny. Mutta kaikki muu koneen suunnittelu on kyllä p...stä.