Eiköhän se guggenheimikin sieltä synny aikanaan...
Saivathan hyvätveljet Tampereellakin rantatien tunnelin alulle, vaikka koko hanke oli jo syntyjään kallis, turha ja totaalisen järjetön.
Välillä tuntuu että nykysuomi on jokin hyväveliporukan laboratorio jossa kokeillaan ihan viittuillessan että miten pitkälle voi harjoittaa totalitaristista politiikkaa demokratian verhon takana. Nämä "suomi on korruptiovapaa maa" uutiset ajaa näiden mätämunien asiaa.
Sanoisin että tuo tunneli on lopulta kaupungin ja kaupunkilaisten etu, jos ikinä olet Paasikiven- ja Kekkosentietä aamuisin/iltaisin ajellut niin melkoista tervanjuontia se on. Tampereen sijainti kannaksella, kahden järven välissä, on liikenteellisesti jokseenkin haastava, lisäksi kun samalle alueelle luo painetta keskustan kehittäminen, niin tunneli oli ainoa oikea ratkaisu. Hintalapusta huolimatta.
Rakennusliikkeet ovat tietenkin syystäkin iloisia, mutta ei kai se huono juttu ole? Rakennusaika tuo eloa elinkeinoelämään näinä hieman huonompina aikoina. Hienointa on kuitenkin se, että tuokin alue tulee lopulta kannattavaksi ja liittymään kiinteästi kaupungin keskusta-alueeseen. Samaa ei voi sanoa monestakaan maakuntien rakennushankkeista...
Tampereen kaupungin keskustan kehittäminen pitäis tehdä ihan eri lähtökohdista kuin ohjaamalla autoliikenne sinne. Nytkin on parkkiluolissa satamäärin tyhjää kun on väenväkeen pitänyt rakentaa kalliilla parkkiluolia maanalle. Jalkakäytävät on tukossa kun huoltoliikenne ajaa päiväsaikaan tavaraa liikkeisiin. Kun keskustan savuttavat bussit korvattaisiin muutamalla raitiovaunulinjalla, niin taas vapautuisi kapasiteettia muulle liikenteelle.
Paasikiven-Kekkosentien ruuhkia liioitellaan, se on ruuhka suomessa jos tunnin aamuin illoin liikenne ajoittain seisoo.
Mut tehkööt niinkuin tahtoovat, ei tuo minua kosketa, mutta se häikäilemättömyys jolla asioita tuollapäin junaillaan pistää jo ulkopuolisenkin silmään.