Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vielä pari juttua Massikan 5455:stä  (Luettu 2600 kertaa)

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1042
Onko kellään tällaista mekaanisella suunnanvaihtajalla ja normikytkimellä.
Tässä sellainen suunnanvaihtaja  on ratin vasemmalla puolella.  Vaikuttaa hiukan takertavalta, eikä aina mene päälle, vaan rattaat murahtaa. Kone vm03 otettu käyttöön04.Toinen juttu on vaihteiston melko voimakas ääni kun kytkin on ylhäällä ja alue päällä.
Verkuista on paljon kokemuksia, mutta tämä uusi tuttavuus hiukan poikkeaa tekniikaltaan aiemmista.

puuhastelija

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: Vielä pari juttua Massikan 5455:stä
Oliskohan siinä suunnanvaihtajassa vaijeri vika , jos se on raskaskayttöinen , vastaavaan vaihdoin vaijerit pari vuotta sitten kun alkoi muuttua suunnanvaihto voimalajiksi ja lopulta katkeaa sieltä vaijerikotelun sisältä akseli, vaihdon jälkeen on kevyt käyttää ja kytkeytyy ilman rusahduksia.Näitä 5400 sarjaa ei paljoa ole mekaanisella suunnanvaihdolla , mutta ihan toimiva systeemi tämäkin.

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1042
Vs: Vielä pari juttua Massikan 5455:stä
Joo, ei tämä ole kovin raskaskäyttöinen, mutta erillainen kuin esim 3000 sarjan lattiavipu, jossa on selvä tuntuma ja liikkuu helposti kytkimen ollessa pohjassa.Tässä ei oiken tiedä koska se on vapaalla ja koska päällä eteen tai taakse. Käyttö vaatii vaihdekepin vapaa asennolle, muuten ei oikein mene päälle, vaikka kytkin on pohjassa. Samanlainen vaijerimekanismi on tässäkin kuin Puuhastelija kertoo. Hiukan on myös klappia tuossa käsivivun akselin aukossa, joka on ohjaukonsolin sisällä olevassa lootassa.

puuhastelija

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: Vielä pari juttua Massikan 5455:stä
kuulostaa ihan tutulta sitten , eli siinä kotelossa siellä ohjauskonsolin sisällä on alunperin ollut muovi puslat jos niitä enää edes löytyy , tähän omaani tuli koko paketti uutta siis vaijerit ja se kotelo, koska vanhasta katkesi se keinuvipu sieltä kotelon sisältä , nämä muovi puslat on korvattu mesinki puslilla varaosana  , toki kaikki osat olisi saanut erikseen, mutta hinta olisi ollut juuri sama , vaikka sen kotelon olisi jättänyt siitä vanhasta.
epäilen kyllä edelleenkin sitä vaijeri vikaa, se suunnavaihto on noilla uusilla vajereilla mekaaniseksi tosi kevyt käsitellä

mah

  • Vieras
Vs: Vielä pari juttua Massikan 5455:stä
Vaarana leimautua massikkamieheksi, mutta minulla oli 4365 varmaankin liki samalla suunnanvaihtimella. Se oli ainakin kevyt käyttää, eikä rutissut. Kunnes vaijeri alkoi takellella, olisiko ollut reilu 2000 tuntia silloin. Eikä ollut kuormaajakäytössäkään. En vaihtanut vaijeria, mutta traktorin kyllä.... :-X

+250

  • Vieras
Vs: Vielä pari juttua Massikan 5455:stä
Vaarana leimautua massikkamieheksi, mutta minulla oli 4365 varmaankin liki samalla suunnanvaihtimella. Se oli ainakin kevyt käyttää, eikä rutissut. Kunnes vaijeri alkoi takellella, olisiko ollut reilu 2000 tuntia silloin. Eikä ollut kuormaajakäytössäkään. En vaihtanut vaijeria, mutta traktorin kyllä.... :-X
Mahhi on massikkamies  :-X

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1042
Vs: Vielä pari juttua Massikan 5455:stä
 Vieläkö Puuhastelija muistaa miten tuohon vaijerikoteloon pääsi käsiksi eli pitikö irroittaa mittaritaulu tms

puuhastelija

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: Vielä pari juttua Massikan 5455:stä
ei tarvitse irroittaa mitarikoteloa, ensin otetaan se suunnanvaihtajan vipu irti, paljekumin alla on sellainen kartiotappi joka on mutterilla lukittu sen kun avaa ja naputtelee tapin pois irtoaa vipu, sitten poistetaan ne muoviset suojat siitä ohjauskonsolin sivulta tais olla kiinni ylhäältä ja alhaalta sitten pääseekin siihen koteloon käsiksi joka on kahdella ruuvilla kiinni, se etummainen on hieman ahtaassa paikassa , kotelonhan saa sitten halkaistua taisi olla kolmella pultilla kasassa.