Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MF 699 'SUPER'  (Luettu 9164 kertaa)

Pesusieni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 55
MF 699 'SUPER'
Minkalaine kones ois? Onko toi Super joku varustetaso, jos on niin mitä sisältää?
Konedatasta ei tietoa irtoa.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: MF 699 'SUPER'
Minkalaine kones ois? Onko toi Super joku varustetaso, jos on niin mitä sisältää?
Konedatasta ei tietoa irtoa.
Naapurissa on tuollainen, vm. 1984. Aika karu jo nykyisellään...ihan ok peli, jos jotain kiksejä saa jalkovälivaihteisesta massikasta :) Turbottomana kuutosena suht laiska mun käteen. Onhan siinä mm. jarruventtiili jo vakiona. Naapurin isäntä kerto, että aikanaan markkinoitiin "kevytkuutosena", kai se sitten oli köykäisempi kuin kilpailijat siihen aikaan.

Super siinä tosiaan nokkapellissä lukee, en tiedä mikä superior siitä puuttuis jos ei olis super.

Ei tuollakaan ole ajettu ku joku reilu 4000 tuntia, kytkinremontin on teettänyt joskus 3500 kohdalla. Viimeiset 6-7 vuotta ollu piharaktorina, sitä ennen veti kait sillä äestä keväisin.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: MF 699 'SUPER'
Minkalaine kones ois? Onko toi Super joku varustetaso, jos on niin mitä sisältää?
Konedatasta ei tietoa irtoa.

Suomessa asennettu turbo ???

 "erotuksena Suomessa rakennetuista turbomalleista tehoa vastaava 13" kytkin"
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26253
  • vastustan
Vs: MF 699 'SUPER'
jokin vaisto neuvoo välttämään kaikki 500 ja 600 sarjan nelivetomassikat, osta vaikka foorti...
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Herranketku

  • Vieras
Vs: MF 699 'SUPER'
Minkalaine kones ois? Onko toi Super joku varustetaso, jos on niin mitä sisältää?
Konedatasta ei tietoa irtoa.

Suomessa asennettu turbo ???

 "erotuksena Suomessa rakennetuista turbomalleista tehoa vastaava 13" kytkin"

Ei ole 699 malli turbona uutena ollut, 698 kylläkin. Super-malleissa mm. rengaskoko suureni vain joissakin malleissa (690-4 super).

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: MF 699 'SUPER'
jokin vaisto neuvoo välttämään kaikki 500 ja 600 sarjan nelivetomassikat, osta vaikka foorti...

Jos on niin isot pellot että senaikaisella neliveto-fordilla mahtuu kääntymään.

MFV8

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 410
Vs: MF 699 'SUPER'
Minkalaine kones ois? Onko toi Super joku varustetaso, jos on niin mitä sisältää?
Konedatasta ei tietoa irtoa.

Suomessa asennettu turbo ???

 "erotuksena Suomessa rakennetuista turbomalleista tehoa vastaava 13" kytkin"

Super = neliveto.

13" kytkin näissä on kaikissa, tuo lause koskee 698T, 390T malleja eli tehdasturboja vrt. 390 ja 690 jotka 12" kytkimellä.

699 on kova kone, paitsi etuakselista. Eikä sekään yleensä petä mistään mutta väljistyy olkatapeista ja keinusta herkästi. Toinen miinus on 32 kmh vauhti, lisäkierroksilla n. 35 menee.

Omalla ajettu 8500h ja vain kytkin laitettu kerran jossain 5000h paikkeilla. Alunperin sintterilevy eli ei kestä luistatusta. Vedetty maakärryä, 4-siip. paluuauraa ja 6m äestä, on kokoisekseen väkevä ja pirteäkin imukoneeksi. Ja erittäin pieniruokainen.

Pesusieni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 55
Vs: MF 699 'SUPER'
toinen vaihtoehto olis JD 2140 SG2- ohjaamolla. miten eroaa toisistaan, oon kuullut että jontikka tuntuu mukavammalta kun näyttää? hieman eri hp-luokka, mutta voishan aina ruuvata sen 90 hepoa siihen, kun normaalisti on 70 ja rapiat  ::)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: MF 699 'SUPER'
toinen vaihtoehto olis JD 2140 SG2- ohjaamolla. miten eroaa toisistaan, oon kuullut että jontikka tuntuu mukavammalta kun näyttää? hieman eri hp-luokka, mutta voishan aina ruuvata sen 90 hepoa siihen, kun normaalisti on 70 ja rapiat  ::)
Ne on sitten ihan eri planeetalta, vaikken ookaan käyttäny kuin vähän uudempaa 2650 -mallia (~80 hp). Eiks SG2 -ohjeemossa oo aina vaihteet sivulla ja muutenkin vähän mukavampi? Mut nelari on nelari, ei voi verrata kuutoseen. Ja JD kuluttaa varmaan suhteessa enempi mitä 699, ainakin meillä vaikka tuossa 2650:ssä turbokin on.

Mutta jontikka ei_sovi_mun_käteen - en tiä miks. Mää aina eksyn sinne hyttiinkin... :(
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

MFV8

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 410
Vs: MF 699 'SUPER'
Eiks SG2 -ohjeemossa oo aina vaihteet sivulla ja muutenkin vähän mukavampi?

Vaihteiden porrastus prc:stä eteen-taakse hommissa, Verkussa kivasti 1-pakki vasemmalla kädellä.

Eikä tuos SG kopis oo kyllä lopulta mikään asia paremmin kuin 600-sarjan ohjaamossa. Varsinkin kulkemisen helppoudessa suuri ero. JD:ssä vielä joku piirikortti jota joutuu tinaamaan  :D.

ps. Tutulla 2140 talon pihakoneena ja ilmeisesti mäntä hajos viime talvena, kone pitää kovaa kirskuntaa ja työntää paksua valkoista savua huohottimesta ja piipusta. Onko tyypillistä?

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: MF 699 'SUPER'
Eiks SG2 -ohjeemossa oo aina vaihteet sivulla ja muutenkin vähän mukavampi?

Vaihteiden porrastus prc:stä eteen-taakse hommissa, Verkussa kivasti 1-pakki vasemmalla kädellä.

Eikä tuos SG kopis oo kyllä lopulta mikään asia paremmin kuin 600-sarjan ohjaamossa. Varsinkin kulkemisen helppoudessa suuri ero. JD:ssä vielä joku piirikortti jota joutuu tinaamaan  :D.

ps. Tutulla 2140 talon pihakoneena ja ilmeisesti mäntä hajos viime talvena, kone pitää kovaa kirskuntaa ja työntää paksua valkoista savua huohottimesta ja piipusta. Onko tyypillistä?
Vaihteista samaa mieltä, aluetta ei voi vaihtaa laitteen ollessa liikkeellä. Samoin kulkeminen on yhtä tuskaa, paras jos vaan menis sinne aamulla ja olis iltaan asti :D Sulakerasiaa saa tinailla tai vaihtaa uuteen. Mittariston piirilevy, jossa valokatkaisijat ym. on meidänkin koneesta sökö jne.

Ite oon ollu sitä mieltä, että JD on meillä se, johon ensimmäisenä koneremontti tehdään, jos ei pääse eroon ennen. Nyt tunteja 5800. Öljyä pölläyttelee, olisko rengas jumissa tai poikki?
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

David Brown

  • Vieras
Vs: MF 699 'SUPER'
MF on hyvin suunniteltu traktori työhön kuin työhön, on keskihebit, potkimet sillai sopivasti matalalla ettei tarvitse jalkoja paljo nostella.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: MF 699 'SUPER'
Eiks SG2 -ohjeemossa oo aina vaihteet sivulla ja muutenkin vähän mukavampi?

Vaihteiden porrastus prc:stä eteen-taakse hommissa, Verkussa kivasti 1-pakki vasemmalla kädellä.

Eikä tuos SG kopis oo kyllä lopulta mikään asia paremmin kuin 600-sarjan ohjaamossa. Varsinkin kulkemisen helppoudessa suuri ero. JD:ssä vielä joku piirikortti jota joutuu tinaamaan  :D.

ps. Tutulla 2140 talon pihakoneena ja ilmeisesti mäntä hajos viime talvena, kone pitää kovaa kirskuntaa ja työntää paksua valkoista savua huohottimesta ja piipusta. Onko tyypillistä?
Vaihteista samaa mieltä, aluetta ei voi vaihtaa laitteen ollessa liikkeellä. Samoin kulkeminen on yhtä tuskaa, paras jos vaan menis sinne aamulla ja olis iltaan asti :D Sulakerasiaa saa tinailla tai vaihtaa uuteen. Mittariston piirilevy, jossa valokatkaisijat ym. on meidänkin koneesta sökö jne.

Ite oon ollu sitä mieltä, että JD on meillä se, johon ensimmäisenä koneremontti tehdään, jos ei pääse eroon ennen. Nyt tunteja 5800. Öljyä pölläyttelee, olisko rengas jumissa tai poikki?
Öljyn pölläyttely kertoo työnpuutteesta noissa jonnikoissa... Pitkän kevyen ajon jälkeen kun rupee rankaisemaan vaikkapa äkeen tai kyntöaurojen edessä niin öljyä ja karstaa lentää hetken aikaa  ;D  Kyllä tuommosilla hurjimmat ovat aikanaan ajaneet yli 20 000h ilman koneremontteja ja parhaimmassa tapauksessa tuli ketunhäntää kokoajan putken päästä kun kynteli savikoita... 

Herranketku

  • Vieras
Vs: MF 699 'SUPER'
Eiks SG2 -ohjeemossa oo aina vaihteet sivulla ja muutenkin vähän mukavampi?

Vaihteiden porrastus prc:stä eteen-taakse hommissa, Verkussa kivasti 1-pakki vasemmalla kädellä.

Eikä tuos SG kopis oo kyllä lopulta mikään asia paremmin kuin 600-sarjan ohjaamossa. Varsinkin kulkemisen helppoudessa suuri ero. JD:ssä vielä joku piirikortti jota joutuu tinaamaan  :D.

ps. Tutulla 2140 talon pihakoneena ja ilmeisesti mäntä hajos viime talvena, kone pitää kovaa kirskuntaa ja työntää paksua valkoista savua huohottimesta ja piipusta. Onko tyypillistä?
Vaihteista samaa mieltä, aluetta ei voi vaihtaa laitteen ollessa liikkeellä. Samoin kulkeminen on yhtä tuskaa, paras jos vaan menis sinne aamulla ja olis iltaan asti :D Sulakerasiaa saa tinailla tai vaihtaa uuteen. Mittariston piirilevy, jossa valokatkaisijat ym. on meidänkin koneesta sökö jne.

Ite oon ollu sitä mieltä, että JD on meillä se, johon ensimmäisenä koneremontti tehdään, jos ei pääse eroon ennen. Nyt tunteja 5800. Öljyä pölläyttelee, olisko rengas jumissa tai poikki?
Öljyn pölläyttely kertoo työnpuutteesta noissa jonnikoissa... Pitkän kevyen ajon jälkeen kun rupee rankaisemaan vaikkapa äkeen tai kyntöaurojen edessä niin öljyä ja karstaa lentää hetken aikaa  ;D  Kyllä tuommosilla hurjimmat ovat aikanaan ajaneet yli 20 000h ilman koneremontteja ja parhaimmassa tapauksessa tuli ketunhäntää kokoajan putken päästä kun kynteli savikoita...

Joo, suurin riesa ne alimitoitetut lukkorenkaat vaihdelootassa. Halpa laittaa ennenkuin rämähtää. Moottorit umpirautoja noita liki 20 000 h ajettuja  tullutkin jokunen vastaan.
Kummallisuutensa molemmissa tuon aikakauden merkeissä, fergussa ja jontikassa. SG2-ohjaamossa meluttomuus ja hallintalaitteiden sijoittelu ne plussat. Verkussa nuo etuakseliprobleemit aika yleisiä,olka-akselit ja keinun laskeuminen sekä siitä johtuen kardaanivammat.

Viimeksi muokattu: 17.07.13 - klo:22:29 kirjoittanut Herranketku