Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tiemäärärahat  (Luettu 3550 kertaa)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6139
Vs: Tiemäärärahat
Kekkosen aikana tiemääträrahat jaettiin tasaisesti ympäri maata. Liikennemäärillä ei ollut väliä.

Kepun jouduttua sivuraiteille tuli tähänkin vääryyteen muutos: mm. meilläpäin on saatu huomattavia parannuksia teihin ja talouselämä on ollut tyytyväinen.

Nyt on pidetävä huoli siitä, että kepu ei pääse taas sorkkimaan tierahoja, onhan esim. Lapissa jo pienet polutkin päällystetty.

Kekkonen rakennutti hyvät tiet mm. Kainuuseen seurauksella, että niitä pitkin ihmiset muuttivat Ruåtsiin.

Kekkonen olis viisas mies! Teki tiet mitä pitkin ihmiset voi muuttaa Ruotsiin polittisiksi pakolaisiksi kun suomessa on sinipuna! ;D

Tuolloin 1970-luvulla oli vallassa kepu+vasemmisto...riippumatta vaalien tuloksesta.

Aiheellisesti voikin kysyä, että kuinka hyvin yritystoiminta olisikaan täällä etelässä kehittynyt, jos tierahat olisi käytetty Kekkosen aikana järkeväsi.

kekkosen  aikan  ei  etelässä  huonoja  teitä   ollut,,,,,,,nyt   on  ,,,,,miksi  kokoomus  ei  tee  mitään  ???

hölö hölö, meillepäin tulivat ensimmäiset päällysteet v. 1973, vedettiin huonon soratien päälle. Kunnon teitä alkoi tulla, kun kepu oli saatettu oppositioon.

Noin voi kirjoittaa vain täysin maanrakennuksesta tietämätön kokoomusyksilö. Kalusto, tientekotekniikka ja asfaltointi on edennyt aimo harppauksen noista ajoista. Eikä se edelleenkään ole kallista, muiden kuin  mitättömien poliitikkojen mielestä tuo tienpito.

Noissa savi-soratien päälle vedetyissä soppi päällysteissä oli alunperin ideana ettei niitten pitänytkään kestää kuin 5 vuotta, sitten tie piti päällystää uudelleen.
Tuon oli siihen aikaan laskettu tulevan edullisemmaksi kuin soratien ylläpito.

No, sen nyt tietää minkälainen tuollainen tie on kun päällysteen uusimisväli venyy 15 vuoteen..

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Tiemäärärahat
Taitaa olla pian legendaa Pirkanmaankin uljaat tiet. Päällysteiden "urakehitys" on huolestuttavan hyvää läpi maan.

http://yle.fi/uutiset/sekavat_tienpaikkausurakat_kuriin_ja_jarjestykseen/6639484
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Tiemäärärahat
Kekkosen aikana tiemääträrahat jaettiin tasaisesti ympäri maata. Liikennemäärillä ei ollut väliä.

Kepun jouduttua sivuraiteille tuli tähänkin vääryyteen muutos: mm. meilläpäin on saatu huomattavia parannuksia teihin ja talouselämä on ollut tyytyväinen.

Nyt on pidetävä huoli siitä, että kepu ei pääse taas sorkkimaan tierahoja, onhan esim. Lapissa jo pienet polutkin päällystetty.

Kekkonen rakennutti hyvät tiet mm. Kainuuseen seurauksella, että niitä pitkin ihmiset muuttivat Ruåtsiin.

Kekkonen olis viisas mies! Teki tiet mitä pitkin ihmiset voi muuttaa Ruotsiin polittisiksi pakolaisiksi kun suomessa on sinipuna! ;D

Tuolloin 1970-luvulla oli vallassa kepu+vasemmisto...riippumatta vaalien tuloksesta.

Aiheellisesti voikin kysyä, että kuinka hyvin yritystoiminta olisikaan täällä etelässä kehittynyt, jos tierahat olisi käytetty Kekkosen aikana järkeväsi.

kekkosen  aikan  ei  etelässä  huonoja  teitä   ollut,,,,,,,nyt   on  ,,,,,miksi  kokoomus  ei  tee  mitään  ???

hölö hölö, meillepäin tulivat ensimmäiset päällysteet v. 1973, vedettiin huonon soratien päälle. Kunnon teitä alkoi tulla, kun kepu oli saatettu oppositioon.

Noin voi kirjoittaa vain täysin maanrakennuksesta tietämätön kokoomusyksilö. Kalusto, tientekotekniikka ja asfaltointi on edennyt aimo harppauksen noista ajoista. Eikä se edelleenkään ole kallista, muiden kuin  mitättömien poliitikkojen mielestä tuo tienpito.

Noissa savi-soratien päälle vedetyissä soppi päällysteissä oli alunperin ideana ettei niitten pitänytkään kestää kuin 5 vuotta, sitten tie piti päällystää uudelleen.
Tuon oli siihen aikaan laskettu tulevan edullisemmaksi kuin soratien ylläpito.

No, sen nyt tietää minkälainen tuollainen tie on kun päällysteen uusimisväli venyy 15 vuoteen..

Näiltä urakoitsijoilta pitäisi vaatia samanlainen takuu teille, kun on rakennuksillakin, eivät huijaisi niin paljoa kun joutuisivat omaan piikkiin jotain korjaamaan  8)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: Tiemäärärahat
Kekkosen aikana tiemääträrahat jaettiin tasaisesti ympäri maata. Liikennemäärillä ei ollut väliä.

Kepun jouduttua sivuraiteille tuli tähänkin vääryyteen muutos: mm. meilläpäin on saatu huomattavia parannuksia teihin ja talouselämä on ollut tyytyväinen.

Nyt on pidetävä huoli siitä, että kepu ei pääse taas sorkkimaan tierahoja, onhan esim. Lapissa jo pienet polutkin päällystetty.

Kekkonen rakennutti hyvät tiet mm. Kainuuseen seurauksella, että niitä pitkin ihmiset muuttivat Ruåtsiin.

Kekkonen olis viisas mies! Teki tiet mitä pitkin ihmiset voi muuttaa Ruotsiin polittisiksi pakolaisiksi kun suomessa on sinipuna! ;D

Tuolloin 1970-luvulla oli vallassa kepu+vasemmisto...riippumatta vaalien tuloksesta.

Aiheellisesti voikin kysyä, että kuinka hyvin yritystoiminta olisikaan täällä etelässä kehittynyt, jos tierahat olisi käytetty Kekkosen aikana järkeväsi.

kekkosen  aikan  ei  etelässä  huonoja  teitä   ollut,,,,,,,nyt   on  ,,,,,miksi  kokoomus  ei  tee  mitään  ???

hölö hölö, meillepäin tulivat ensimmäiset päällysteet v. 1973, vedettiin huonon soratien päälle. Kunnon teitä alkoi tulla, kun kepu oli saatettu oppositioon.

Noin voi kirjoittaa vain täysin maanrakennuksesta tietämätön kokoomusyksilö. Kalusto, tientekotekniikka ja asfaltointi on edennyt aimo harppauksen noista ajoista. Eikä se edelleenkään ole kallista, muiden kuin  mitättömien poliitikkojen mielestä tuo tienpito.

Noissa savi-soratien päälle vedetyissä soppi päällysteissä oli alunperin ideana ettei niitten pitänytkään kestää kuin 5 vuotta, sitten tie piti päällystää uudelleen.
Tuon oli siihen aikaan laskettu tulevan edullisemmaksi kuin soratien ylläpito.

No, sen nyt tietää minkälainen tuollainen tie on kun päällysteen uusimisväli venyy 15 vuoteen..

Näiltä urakoitsijoilta pitäisi vaatia samanlainen takuu teille, kun on rakennuksillakin, eivät huijaisi niin paljoa kun joutuisivat omaan piikkiin jotain korjaamaan  8)


johan  olet  vitsikkäällä  päällä   vaikka  joskus  esiinnyt  talousasiantuntijana,,,,,, montakoos
metriä  luulet   takuuteitä   valmistuvan   määrärahoilla ???

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Tiemäärärahat
Kekkosen aikana tiemääträrahat jaettiin tasaisesti ympäri maata. Liikennemäärillä ei ollut väliä.

Kepun jouduttua sivuraiteille tuli tähänkin vääryyteen muutos: mm. meilläpäin on saatu huomattavia parannuksia teihin ja talouselämä on ollut tyytyväinen.

Nyt on pidetävä huoli siitä, että kepu ei pääse taas sorkkimaan tierahoja, onhan esim. Lapissa jo pienet polutkin päällystetty.

Kekkonen rakennutti hyvät tiet mm. Kainuuseen seurauksella, että niitä pitkin ihmiset muuttivat Ruåtsiin.

Kekkonen olis viisas mies! Teki tiet mitä pitkin ihmiset voi muuttaa Ruotsiin polittisiksi pakolaisiksi kun suomessa on sinipuna! ;D

Tuolloin 1970-luvulla oli vallassa kepu+vasemmisto...riippumatta vaalien tuloksesta.

Aiheellisesti voikin kysyä, että kuinka hyvin yritystoiminta olisikaan täällä etelässä kehittynyt, jos tierahat olisi käytetty Kekkosen aikana järkeväsi.

kekkosen  aikan  ei  etelässä  huonoja  teitä   ollut,,,,,,,nyt   on  ,,,,,miksi  kokoomus  ei  tee  mitään  ???

hölö hölö, meillepäin tulivat ensimmäiset päällysteet v. 1973, vedettiin huonon soratien päälle. Kunnon teitä alkoi tulla, kun kepu oli saatettu oppositioon.

Noin voi kirjoittaa vain täysin maanrakennuksesta tietämätön kokoomusyksilö. Kalusto, tientekotekniikka ja asfaltointi on edennyt aimo harppauksen noista ajoista. Eikä se edelleenkään ole kallista, muiden kuin  mitättömien poliitikkojen mielestä tuo tienpito.

Noissa savi-soratien päälle vedetyissä soppi päällysteissä oli alunperin ideana ettei niitten pitänytkään kestää kuin 5 vuotta, sitten tie piti päällystää uudelleen.
Tuon oli siihen aikaan laskettu tulevan edullisemmaksi kuin soratien ylläpito.

No, sen nyt tietää minkälainen tuollainen tie on kun päällysteen uusimisväli venyy 15 vuoteen..

Näiltä urakoitsijoilta pitäisi vaatia samanlainen takuu teille, kun on rakennuksillakin, eivät huijaisi niin paljoa kun joutuisivat omaan piikkiin jotain korjaamaan  8)

Kyllä ne on Destian jätkät jotka lappaa samat savet tiehen toiseen kohtaan! urakoitsia kun tekee, niin on vaihdettava maamassat peruskalliota myöten!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!