Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rajut-Piriset-Salpaset  (Luettu 10571 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Rajut-Piriset-Salpaset
Kiviset ja Soraset.

Vuokkoset.

 :)
Kui mää ain olen paras?

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: Rajut-Piriset-Salpaset
Meillä on kaikilla noilla kiinnitystavoilla paripyöriä.Minusta ne on vaarallisia,koska yläkiinnikettä viritellessä paikalleen,on se sitten ketju tai koukkurauta,saattaa pyörä kaatua päälle.Mulla on pieni hiiappi,jolla laitan pyöriä paikoilleen.Pelakuuniaan on helppo laittaa levikkeet kun painaa nostolaitteella takapään oikeaan koroon.Mutta alkuperäinen oma vanne on heikko,ja lautanen siitä reikäpiirin yläpuolelta saattaa revetä,ja vaatii vahvistushitsauksen.Pian on levikeaika käsillä,jos ensiviikolla pääsisi pellolle lopultakin.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5280
Vs: Rajut-Piriset-Salpaset
Pelakuuniaan ...alkuperäinen oma vanne on heikko,ja lautanen siitä reikäpiirin yläpuolelta saattaa revetä,ja vaatii vahvistushitsauksen.Pian on levikeaika käsillä,jos ensiviikolla pääsisi pellolle lopultakin.
Tuota olen miettinyt itsekin, sitä vannetta. Hirvittää suoraan peltiin kiinnittää Rajun (sellaiset taitaa olla tulossa...) U-rauta. Kuinkahan ison (ja paksun) aluslevyn sinne toiselle puolelle laittaisi, josko se riittää?

Petri

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Rajut-Piriset-Salpaset
Itse asennan aina kahdestaan jonkun kanssa, ja nykyään tehdään homma siten, että ajetaan traktori reilun puun päälle ja sitten nostetaan pyörä pienkuormaajalla roikottamalla vanteelle. Sitten yläketju kiinni ja vaara ohi! Eikä tarvii sitä rengasta pyöritelläkään, siinäkin on omat vaaransa, ja selkä kovilla jos alkaa päälle kaatua! Siihen voi sitten ihan itse kehitellä haluamansa koukun tai liinankorvakkeen siihen paripyörään, uusimmissa kun on niitä reikiä vannekehällä ylimääräisiäkin, niin on niihin helppo laittaa vaikka minkälainen nostoväline kiinni!
Taitaa tarvita mennä vannehtimaan vanteet lavaan kiinni!! ;)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5906
Vs: Rajut-Piriset-Salpaset
Itse asennan aina kahdestaan jonkun kanssa, ja nykyään tehdään homma siten, että ajetaan traktori reilun puun päälle ja sitten nostetaan pyörä pienkuormaajalla roikottamalla vanteelle. Sitten yläketju kiinni ja vaara ohi! Eikä tarvii sitä rengasta pyöritelläkään, siinäkin on omat vaaransa, ja selkä kovilla jos alkaa päälle kaatua! Siihen voi sitten ihan itse kehitellä haluamansa koukun tai liinankorvakkeen siihen paripyörään, uusimmissa kun on niitä reikiä vannekehällä ylimääräisiäkin, niin on niihin helppo laittaa vaikka minkälainen nostoväline kiinni!
Taitaa tarvita mennä vannehtimaan vanteet lavaan kiinni!! ;)
Mä nostan trukin piikeillä keskeltä. Pyörän saa ajamalla huulloksen pohjaan asti lähes kokonaan, loput saa vedettyä ketjuilla tai käsin pyörää piikkien päällä liikuttelemalla.
Onnistuu ihan täysin yksin tehden kun pyörä jämäkästi piikin päällä verrattuna jonkun narun tai ketjun päässä heiluvaan.

Viimeksi muokattu: 04.05.13 - klo:09:01 kirjoittanut bouli

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Rajut-Piriset-Salpaset
Rajun teleskooppitangoilla (eli ketjujen paikalla on teleskooppitangot) lukittavat parikkaat laittaa ihan helposti yksinään... 20.8/38 kokoiset... Pattinki+lauta traktorin renkaan alle ja korkeus just passeli että se parikas menee heittämällä paikalleen... 42 tuumasten kanssa vois jo semmonen asennuskärry olla mukava.. Piriset oli vanhassa natikassa joskus ja kun ne sai paikkalleen ja sompi vivun narulla niin pysyivät ja joskus pois otettaessa olivat niin tiukassa etteivät meinanneet edes irrota :D 

marhoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 228
Vs: Rajut-Piriset-Salpaset
24 tuumaset etulevikkeet umpivanteel vähän ahdasta laittaa tappeja paikalleen niin heitin ketjut valmiiks ja mutterit irti... Oli helpompi työntää kierretapit vaan läpi ja laittaa mutterit paikoillee... Ei vaan mahtunu kahta kättä samaan aikaan umpivanteen keskiöstä et olis jotain viel pystyny tehdä..