Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Himo verotukseen  (Luettu 3604 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65914
Vs: Himo verotukseen
jaappanista olen ottanukkin mallia, toi 25 vuotias tojo se vaan uskollisesti kuskaa meikää paikasta toiseen ja pensa palaa!     ihan kuin entisen hirohiton aikaan!          en kyllä ymmärrä mikä autuus noi uutet autot olis kun kattelee miten niitä paapotaan!   ja ite ei sitten tehä muuta kuin vaan ajetaan ja ajetaan ja ajetaan.   hitto, kun sitä joutuu välillä passaamaankin niin arvostaa niitä vähiä kilometrejä joita säälien ajelee...                   ja taas valtio killittäää!

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Himo verotukseen
Jos suomessa olisi kuten japanissa, että yli 5v autot ovat verotuksen ansiosta lähinnä ongelmajätettä, niin tuskinpa niitä tarvisi paapoa että kestäisivät elinkaarensa loppuun.

Jotain kertoo suomalaisesta vaatimattomuudesta se, että täällä voidaan ylpeillä vanhoilla romuilla ajamisella.

selassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 353
Vs: Himo verotukseen
Olisihan vielä yks vero jota nää ministerit ei oo hoksannu,--eli partavero---.

Kaikista yli kaksiviikkoisista parroista pitäisi maksaa kunnon vero.

Tämä jo 1600 luvulla ollut veromuoto uudelleen käyttöön !!!

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Himo verotukseen
Autot ja kiinteistöt, se näkyy olevan kakon linja verotuksessa  :(
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Himo verotukseen
Toki ostaisin mieluummin autoni halvalla kuin kalliilla ja sama koskee bensiiniäkin, mutta kun josain on verotuloja saatava ja autot ja polttoaineet ovat tuontitavaraa ja polttoainene palamine aiheuttaa ilmansaasteita, niin pakko kai autoiluakin on verottaa. Tämä on realiteetti, jonka kanssa on elettävä.

Kun kerran veroetaan, pitää enää vain päättää, miten.

Minusta kaksi vanhaa, koeteltua ja hyväksi havaittua veromuotoa n ylitse muiden.
Auton hankintahintaan sisältyvä autovero ja polttoiaineen hintaan sisältyvä polttoainevero / valmistevero / alv.

Molemmilla on helppo säädellä eli hillitä ja tarvittaessa piristääkin kulutusta. Autojen verottaminen on kansantaloudelle järkevää, koska se hillitsee uusien autojen tuontia. Uudet autot on masettava valuutalla ja ne työllistävät lähinnä aasialaisia. Sen sijaan vanhojen autojen pelityöt, korjaamiset, katsastamiset, maalaamiset, ruostesuojaamiset jne työllistävät kotimaassa. Kun uusiakin autoja kuitenin ostetaan, ne saadaan tänne verolandiaan halvemmalla tehdashinnalla kuin verotomiin maihoin. Esim. Toyota Avensiksen perusmalli maksaa Suomessa vain noin 1000 euroa enemmän kuin Saksassa. Saksalainen tilittää siis omalle verottajalleen vähemmän mutta japaniin enemmän kuin suomalaisasiakas.

Jos halutan kannustaa pienikulutuksisiin autoihin ja verottaa tien käytöstä kilometrien mukaan, niin on turha keksiä mitään polttoaineveroa monimutkaisempaa. Mitä enemmän ajat, sitä enemmän maksat. Mitä isokulutuksisempi auto on, sitä enemmän sillä ajaminen maksaa. Ja täällä käyvät ulkomaalaiset maksavat myös.

Kaikki muut veromuodot em. lisäksi ovat tehottomia kaikilla mahdollisissa mittareilla. Miksi ihmeessä joku haluaa tehdä asioita vaikeasti, kun ne voisi tehdä helpostikin.

Jos syrjäkyliä pitää erityisesti suosia ja huomioida, siihen on varmaan muitakin keinoja. Norjassa on ansiotuloverotuksessa erityinen syrjäseutuvähennys. Suomessa tosin todennäköisempi olisi pääkaupunkivähennys, sillä siellä raitiovaunujen ja metrojen ja talonmiespalveluiden ja aurattujen teiden keskellä, kaupan yläkerrassa, koulun naapurissa, asuminen on kuulemma niiiiiiiin kallista.
Jos syrjäseudulla on töissä niin kyllä se elämä on huomattavasti halvempaa ja työmatkat on todistetusti pääkaupunkiseudulla pisimmät. Jos ei ole töissä niin sitten ei tarvitse missään käydäkään, ainakaan halvalla. Muuten ole suurinpiirtein samaa mieltä.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Himo verotukseen
Pääkaupunki seudulla voisi autoilua rankasti verottaa tietulleilla ja samaa voisi muissakin isommissa kaupungeissa harkita! Pääkaupunki seudulta jos saisi puolet yksityis autoista pois, niin julkinen liikenne varmaan tuplais nopeutensa!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Himo verotukseen
Olisihan vielä yks vero jota nää ministerit ei oo hoksannu,--eli partavero---.

Kaikista yli kaksiviikkoisista parroista pitäisi maksaa kunnon vero.

Tämä jo 1600 luvulla ollut veromuoto uudelleen käyttöön !!!



no jose ny per kele siitä parrasta ristin lykkäs. mieron tiellekö tästä pitäis parran takia. kyllä minusta olis kohtuus, jotta jos siloposkipojillen sitä veroa ;D
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26207
  • vastustan
Vs: Himo verotukseen
Pääkaupunki seudulla voisi autoilua rankasti verottaa tietulleilla ja samaa voisi muissakin isommissa kaupungeissa harkita! Pääkaupunki seudulta jos saisi puolet yksityis autoista pois, niin julkinen liikenne varmaan tuplais nopeutensa!
mitäs jos alettais käyttää vaan dieseliä mpö.n sijaan , tullimiehet pääsis tärkeinpiin hommiin, säliöautojen käyttö tehostuis ja terminaattorinkaan ei tarttis panna tenaville rahatukkoa mukaan kun kouluun lähtevät, farmarsäiliöllä vaan hetken käspumpulla nytkyttäis  ;) ;D 8) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...