estämään yritykseltä kaikki mahdollisuudet selviytyä mahdollisesti tilapäisistäkin ongelmistaan
En usko minkään rekisterin haittaavan tahi vastavuoroisesti edistävänkään tuota nk. selviytymistä. Kun elinkeinonharjoittaja tekee tulosta vaihteeksi, että saa velkansa maksetuksi, sillä ne verovelat kuittaantuu. Aika moni ajattelee, että kun seuraavien keikkojen maksatukset tulee, niin silloin voi verovelat maksaa. Normaalissa yritystoiminnassa tuloksenteko kuitenkin merkitsee jälleen uusia ALV - tilityksiä. Se on kierre, josta on vaikea pyristellä pois, jos on joutunut käyttämään vaikka vuoden alv-tilitykset ja YEL-maksut ym. tärkeämpiin kuluihin.
Sellainen tuntuma on, että nuo piilossa olevat viivästyneet maksut eivät tahdo suttaantua, vaikka kuinka hellästi ja empaattisesti kohdeltaisiin, vaan ne ongelmat sitten lopun tultua "aukeavat" Asiakastiedon sivuille. Itsellä on jäänyt tavaraa juuri tuolla tavalla pesään, tarkistin monta kertaa Asiakastiedosta, mitään ei näkynyt, sitten kun kuukauden päästä tuli konkurssiin hakeutumisen ilmoitus, aukesi velkojien lista Asiakastiedossa parinkin vuoden mittaiseksi; oli verovirastoa ja eläkevakuutusyhtiötä, valtiokonttoria (palkkaturva) sun muuta Vinnveraa. Eli nykyään ei kyllä ole yhtään luottoa noihin maksuvalmiuspalveluihin, pitää itse käydä urkkimassa kivet ja kannot, jotta uskaltaa antaa tavarat pois. Etumaksulle nämä korskeat Suomen tulevaisuuden toivot, riskiyrittäjät, nauravat halveksivasti. Jotenkin niitä narreja jostakin vaan tarjoutuu toimittamaan tavaraa, tai sitten on kyse kokonaisesta ketjusta näitä salassapitoa tarvitsevia hankkijoita, jotka kaatuvat sitten ketjussa myös.
Taisi miinuksista päätellen osua johonkin, jolle varmaankin on veroviraston perintäilmoitus tullut muutama päivä sitten, joskus näitä osuu vahingossa vääriin postilaatikoihin; yksi tuli juuri vahingossa avatuksikin, se tieto on sitten tiukkaa omankäden tietoa, ei tarvita rekistereitä...ei uskoisi, miten laajassa yrittäjäkunnassa voi kenessä vaan asua se pieni verovelallinen.
-SS-