Itte lähtisin rakentamaan tuota sähkökäyttöisestä (ei vacuumi) vakionopeussäätimestä. Niitähän on sellaisiakin malleja, joissa saa tallennettua vaikka 3 eri nopeutta.
Tästä tosin jää puuttumaan potikalla kierrosten säätö, ja varmuutta tuon säädön toimivuudesta tuossa käytössä ei ole (alkaako värähdellä tms.) ennen kuin kokeilee. Täytyypä silti laskea mitä omatekoinen laite kustantaisi... siihen voisi sitten helpoimmin lisätä ominaisuuksia, vaikka sen kauko-ohjauksen jota maraani kyseli...
Saisihan noihin muistipaikkoihin tallennettua vaikka 1500, 1650 ja 1800 rpm. Sitten jos kyseinen esivalinta ei miellytä, voisi "Acc" napista lisätä kierroksia sopiviksi ja sitten tallentaa uuden kierrosluvun johonkin muistipaikkaan. Kaikissa vakionopeussäätimissä on resume, jolla palautuu edellinen käytössä ollut nopeus. Monessa hommassa riittäisi siis, kun kierrosluvun asettelisi homman alussa kohdalleen, eikä noita muistipaikkoja edes tarvitsisi. Riittäisi siis normaalikin vakionopeussäädin.
Tuo värähtely on tietenkin melkein kokeiltava. Yleensähän noissa on dip-kytkimillä säädettävä vahvistus, jolla voi hakea sopivaa asetusta.
Vaimon autossa olisi tuollainen säädin, eikä sitä juuri käytetä. Pitäisköhän ruuvata irti joku päivä
Ainakin ennen auton myyntiä pitää se irrotella, parin tonnin autossa menee ilmaiseksi mukana.