Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kaivinkolehien alavaunuusta  (Luettu 9823 kertaa)

Masinisti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: kaivinkolehien alavaunuusta
Laita suosiolla jostain isommasta koko alakerta. Noista mitoista päätellen siellä on nelosen ketjua ja se ei tule kestämään niiden leveiden lappujen kanssa, jos vielä töitäkin pitäisi tehdä.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: kaivinkolehien alavaunuusta
ketjun vaihdostaki oli puhetta.. no saa nähdä, pitää tutkaalla. nuo vekon tutut on ehkä vähä kaukana..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

merheres

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 668
Vs: kaivinkolehien alavaunuusta
Toholampinen suokko yrittäjä/rakentelija oli tekemässä tuota levitys hommaa johonkin alustan, kun naapuri tuli tontille ihmettelemään. Oli tokassu että on nuo alarullat paljon helpompi huoltaa, kun leikkaa pilleillä telarungon irti ja kääntää nurinpäin. ;D

Eikös tuo alustan levittäminen ole selvää pajahommaa. Leikkaa ohjarin avulla telan irit, ja laittaa sopivat soirot väliin. Ei tuossa pitäis olla mitään ihmeellistä. ;)

leku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 77
Vs: kaivinkolehien alavaunuusta
eihän homma ole mitenkään kummallinen paja miehelle. miettii vaan hetken mitä tekee, itse aika paljon telekoneiden alavaunu remppoja tehneenä pari vinkkiä/kommentteja kirjoituksiin: koneen maavara ei nouse jos laitetaan leveämmät telat, silloin pitää telarungon ja keskirungon väliin laittaa vaakatasossa levike, laput on aina vahvempia jos kiinnitys keskellä. muuten putää korottaa myös telarunko.  leveillä lapuilla ehdottomasti sukset. samoin hitsaa laput peruskettinkiin kiinni. vaihda peruskettinki isompaan jos pikkuisenkin kuluneisuutta ja meinataan tehdä jokunen tunti koneeseen samalla työmaalla, vähintään b-sarjaan, samalla menee myös laput.
Vaihda samalla työllä kärkipyörät yms järeämpiin, ei vie rahaa eikä työtunteka mutta helpottaa käyttöä 1000 tunnin jälkeen pirusti....
leveillä lapuilla kärkipyörän kehdon vahvistaminen välttämätön.. yms

veko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: kaivinkolehien alavaunuusta
alavaunun levityksessä kannatta muistaa myös kuletushommat elikkä meneekö perusketjut kuinkapaljon yli 255. Kuljetusitilöitäkinhän on monen levyistä ja kokoista mutta niillähän ei sitten saa kuskata normitavaraa

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: kaivinkolehien alavaunuusta
mites tuo lappojen hitsaus ketjuun, millä hitsannu? ja onko todellista hyötyä? tuos ny pariin koneeseen tehny ja toiseen toispuoloset eikä oo löystynykkää, toki niillä ny ei montaa tuhatta h ajettu viä.. sitte tuos yhes 1100 n. 7th ajettu eikä kiristelty.. tuos ei tuu viä onkelmaa leveydes, kun itessään kapia alavaunu..

Viimeksi muokattu: 26.12.11 - klo:17:42 kirjoittanut jusu

mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

veko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: kaivinkolehien alavaunuusta
Lappujen hitsauksesta ketjuun en ole kyllä kuullu,voi toimiakin ihan hyvin. omissa levityksissä on laitettu sitten yläpuolinen suksi/luistin suojaamaan kääntökehän pultteja jos on tullu tarpeeksi lähelle kehää lapunpäät.  onko kone alunperin normi alustalla vaiko metsämallilla.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: kaivinkolehien alavaunuusta
Äläkää ny sentään ruvekko lappuja hitsaamaan ketjuun kiinni jos pulteillakin pysyvät ::) ::)

Kestävyydestä sen verran että kyllä ne telat varmaan paremmin kestää jos kone pysyy pinnalla ;D

select o speed

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 153
Vs: kaivinkolehien alavaunuusta
Älä ihmees hitsaa lappuja perusketjuun,pysyy pulteillakin kun vaan asennusvaiheessa vedät paperilaikalla lapun ja ketjun vastinpinnat puhtaaksi. Duuni paikan 450 Daewoosta ei oo remontin jälkeen ykskään lappu löystyny vaik koko ajan ollaan louhoksen päällä.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: kaivinkolehien alavaunuusta
Älä ihmees hitsaa lappuja perusketjuun,pysyy pulteillakin kun vaan asennusvaiheessa vedät paperilaikalla lapun ja ketjun vastinpinnat puhtaaksi. Duuni paikan 450 Daewoosta ei oo remontin jälkeen ykskään lappu löystyny vaik koko ajan ollaan louhoksen päällä.
Luulen että pysymistä voi auttaa myös laittamalla kierteisiin hyvää rasvaa,  saa samalla voimalla pultit huomattavasti kireämmälle.

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: kaivinkolehien alavaunuusta
Älä ihmees hitsaa lappuja perusketjuun,pysyy pulteillakin kun vaan asennusvaiheessa vedät paperilaikalla lapun ja ketjun vastinpinnat puhtaaksi. Duuni paikan 450 Daewoosta ei oo remontin jälkeen ykskään lappu löystyny vaik koko ajan ollaan louhoksen päällä.
Luulen että pysymistä voi auttaa myös laittamalla kierteisiin hyvää rasvaa,  saa samalla voimalla pultit huomattavasti kireämmälle.
Sprayterva vois olla myös hyvä kierteisiin laittaa, ite käyttänyt pyöränpulteissa. Pysyy kiinni mutta lähtee myös irti helposti.