Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kiinanpskaosat  (Luettu 4646 kertaa)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Kiinanpskaosat
Tuli vähän yli vuosi sitten tehtyä emämunaus.7000 tunnin jälkeen Komatsun laturi simahti.Tilalle laitettiin hintasyistä Kiinalainen pskahalpislaturi.Se kesti bauttiarallaa 350 tuntia,13,5 kk.Kyllähän osas tää 'halpa' teettää töitä ja kustannuksia.Härveli nimittäin simahti sikäli oudosti,että ensiksi jäi koneeseen virrat päälle kun sähköinen pääkytkin sai sähköt laturin kautta.Kaiken huipuksi mittaamalla tuon ekan häiriön jälkeen laturi vielä jopa latasi yhden päivän.Virtalukkokin vaihdettiin kun sitä räpläämällä pajatso heräsi henkiin.Nyt sitten tänään aamulla kone hyytyi kokonaan ja loppujen lopuksi kiskoin laturin irti ja vein testiin,sökö mikä sökö.Missään vaiheessa latauksen merkkivalo ei syttynyt palamaan.Viitti tässä kaikkia hommia mitä tehtiin edes selostaa.Suunnilleen koko koneen sähköjärjestelmä käytiin läpi.Kehtasivat vielä olla sitä mieltä,että takuuta ei ole kun vuosi on täynnä.

Paikallisen Valtterihuollon mukaan ei ole kovin outoa että laturi simahtaa siten että merkkivalo ei syty.

Jumankauta tää kiinanpskaosien myynti on vielä aivan huippukannattavaa myyjille ja kaiken huipuksi kunnollisia osia ei kohta saa ollenkaan.On on prkelettä...

Sori asiaton kielenkäyttö,mutta olen kyllä aika lailla oppositiossa näihin Kiinanromuihin,ei tää laturi eka huono kokemus ollut.

cosmic_cowboy

  • Vieras
Boschin kierrätys
VOlkkariin hain paikallisesta Valeo laturin ja sai hyvitystä kun vei alkuperäisen Boschilaisen vaihdossa. Ne käyttävät niitä runkoja uudelleen ja laittavat kulutusosat uusiksi.

Sellainen sitten Passattimeen paikkaansa. Sähkövehkeet toimii vähän sumeasti vaikka laturi kehitti jännitettä OK ja epäilin että on kehno liitos jossain. Olin siinä pusaillut ja suojaillut kaikki "isojen johtojen" liitokset. Vemputtelin sitten +kenkään liitettyjä johtoja ja valot kirkastui ja sekoilut loppuivat. Tyhmyyttäni räpelsin käydessä ja eikös se piru sitten käräyttänyt uuden laturin diodit.

Netistä löytyi numero diodeille, mutta ei ole maahantuontiohjelmassa. Netikaupoissa löytyy Brasiliassa ja Vennäällä ym. anti€-maissa. Niin, ja tietty Suomessa Boschin diodisiltoja siihen alkuperäiskokoonpanoon.  :-[

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1345
Vs: Kiinanpskaosat
Ei sentään kärvähtänyt piirilevykortti ko koneesta,
on muuten aikas suolasen hintanen :o ???
eli pientä harmitusta vaan.

Melkeimpä kaikki huokeamman hintaluokan sähkövärpäkkeet
tulee kiinasta, (ja kalliimmakkin)
mm akkuporakoneitten sähkömoottorit, ym

eipä iskaran laturitkaan kovin hääppösiä ole kestoltaan
mm valtrassa , slovakiassa valmistetaan

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: Kiinanpskaosat
Tahtoo olla nykyaikana,että Kiinassa tms.maassa tehdään se alkuperäinen ja tarvike.
Jopa samassa tehtaassa.
Laadunvalvontaa voi kalliimmissa vähän olla enemmän ja parempia komponentteja.
Eurooppa on kai kuin Jenkkien Motown,pääkonttorit on mutta tuotanto on pois.

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Kiinanpskaosat
Ei sentään kärvähtänyt piirilevykortti ko koneesta,
on muuten aikas suolasen hintanen :o ???
eli pientä harmitusta vaan.

Melkeimpä kaikki huokeamman hintaluokan sähkövärpäkkeet
tulee kiinasta, (ja kalliimmakkin)
mm akkuporakoneitten sähkömoottorit, ym

eipä iskaran laturitkaan kovin hääppösiä ole kestoltaan
mm valtrassa , slovakiassa valmistetaan

totta, mulla laturi kesti vain noin 9000h
allekirjoittanut

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Kiinanpskaosat
Prrhana minulla kesti vain vajaat 8500 h. Uuden ostin paikallisesta varaosaputkasta. Missälie tehty, mut mukana oli testausdokumentit ja toistaseksi on hyvin ladannut.

Myös 148 verkun tarvikestartissa oli mukana testipaperit, hyvin sekin starttaa vaikka olin kuullut myös pahaa noista IKH:n kauppaamista vermeistä.

Toenperrään kannattaa näissä sähkökorttivehkeissä katella säännöllisesti akunkengät ja putsailla ja kiristellä tarvittaessa. Säästyy monilta mystisiltä vaivoilta.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Ropsoni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 432
Vs: Kiinanpskaosat
Tuli vähän yli vuosi sitten tehtyä emämunaus.7000 tunnin jälkeen Komatsun laturi simahti.Tilalle laitettiin hintasyistä Kiinalainen pskahalpislaturi.Se kesti bauttiarallaa 350 tuntia,13,5 kk.Kyllähän osas tää 'halpa' teettää töitä ja kustannuksia.Härveli nimittäin simahti sikäli oudosti,että ensiksi jäi koneeseen virrat päälle kun sähköinen pääkytkin sai sähköt laturin kautta.Kaiken huipuksi mittaamalla tuon ekan häiriön jälkeen laturi vielä jopa latasi yhden päivän.Virtalukkokin vaihdettiin kun sitä räpläämällä pajatso heräsi henkiin.Nyt sitten tänään aamulla kone hyytyi kokonaan ja loppujen lopuksi kiskoin laturin irti ja vein testiin,sökö mikä sökö.Missään vaiheessa latauksen merkkivalo ei syttynyt palamaan.Viitti tässä kaikkia hommia mitä tehtiin edes selostaa.Suunnilleen koko koneen sähköjärjestelmä käytiin läpi.Kehtasivat vielä olla sitä mieltä,että takuuta ei ole kun vuosi on täynnä.

Paikallisen Valtterihuollon mukaan ei ole kovin outoa että laturi simahtaa siten että merkkivalo ei syty.

Jumankauta tää kiinanpskaosien myynti on vielä aivan huippukannattavaa myyjille ja kaiken huipuksi kunnollisia osia ei kohta saa ollenkaan.On on prkelettä...

Sori asiaton kielenkäyttö,mutta olen kyllä aika lailla oppositiossa näihin Kiinanromuihin,ei tää laturi eka huono kokemus ollut.

Mitäs siinä kitisemään, vuoden takuu on VUODEN TAKUU.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kiinanpskaosat
Ei sentään kärvähtänyt piirilevykortti ko koneesta,
Itse ainakin tuota pelkäisin sen verran että kovin epäilyttävää laturia en uskaltaisi laittaa :-\

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12260
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kiinanpskaosat
Mua kiinnostaa eniten se, että mitä alkuperäinen ja tarvikelaturi maksavat :)

Se mitä olen laturien kanssa pelannut, niin Lucaksen 60e:n latureita saa olla yllättävän usein vaihtamassa noihin meitinkin vanhoihin takatuupparikoneisiin. Ei montaa vuotta mene, niin on aina jollain tapaa sökö. En tiedä valmistetaanko laadukkaita latureita enää vai mitä tekisi. Noin niinkuin periaattellisella tasolla kyllästyttää saman osan vaihtaminen tämän tästä.

Killeri 1.0

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: Kiinanpskaosat
Timperin startti makso jondeerellä 1500 joten ostin konehallilta kiinalaisen 80€. Pelas n 2viikkoo jona aikana sain alakuperääsen korijautettua pikkufirmas suurin piirtein kinukin hinnalla. Konehallilla ottivat pskan takaasi, kiittelin lainasta ja laitoon alakuperääsen kiinni.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Kiinanpskaosat
Noiden laturien hintasuhde on jotakuinkin 1:4.Kestoikäsuhde 1:20.Tällä vauhdilla kiinanpskalaturien kustannus on 1€/h+20 vaihtotyötä ja ajankulua verrattuna yhteen..Alkuperäisen luokkaa 0,13€.
Eniten harmittaa se,että latausvalo ei syty kun laturi hajoaa.Toinen seuraus oli alijännitteen seurauksena virran jääminen päälle vaikka virran käänsi nollille.Nämä aiheuttivat vianetsinnän ihan väärässä järjestyksessä.

Harmittaa sekin,että alkuperäinen ,meni vaihto-osana.Siitä olisi saanut sähkökorjaamon laittamana laturin ton koneen loppuiäksi.

Valtran myyntimiehen kanssa oli juttua asiasta ja ongelma on se,että ostajat ostavat halpoja komponentteja,maakunnasta sitten nousee ääni.

Viimeksi muokattu: 21.12.11 - klo:22:40 kirjoittanut koivumaki

Ana

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Kiinanpskaosat
Omakohtaasesti iskran laturit on kestäny huonoiten vuosituhannen taittees,  huonoiten -98vm 900h 1kpl,  99vm 3600h 2kpl ja parhaiten 04vm 8000h 1kpl.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Kiinanpskaosat
Omat laturikokemukset noista Kiinan/Intian ihmeistä myös totaalisen masentavia. Vanha Valmet 502 pihakoneena ja klapikoneen pyörityksessä pääosin ja siitä meni alkuperäinen Cav laturi vuodelta -76 rikki n. 3300 tunnin kohdalla vuonna 2005. Ostin tuollaisen halvan tarvikeosan, kesti reilun kaksi vuotta ja melkein 200 käyttötuntia, en uskonut ja ostin uuden tarvikelaturin, toimii toistaiseksi, mutta ei lähde aina lataamaan heti vaikka miten on liittimet putsattu ja sisältä hiilipölyt siivottu jo kaksi kertaa. Vahvimpia ollut autossa Valeo vuodelta -94, toimii edelleen moitteetta n. 300tkm ajettuna. Alkuperäinen Iskra kesti Valmet 8450:ssa 7000 tuntia, sitten tuli korjattu vaihto-Iskra tilalle, se hyytyi tiistaina 2700 tunnin jälkeen. Ostin sitten uuden 95A Iskran, saa nähdä kuinka kauan menee se. Sanoivat sähkökorjaamolla että 95A Iskra kestää paljon paremmin kuin 120A Iskrat. Huonoimmat laturit olleet VW Transportertin Boschit, kolme mennyt

Viimeksi muokattu: 22.12.11 - klo:07:52 kirjoittanut SamiT

On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.