Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vanhempien Mersun pakujen kestot  (Luettu 13855 kertaa)

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Mulla on -03 112 CDI Vito ollut vuodesta 2006 ja eipä siinä mitään suurempaa vikaa ole ollut. Kaikki kyllä muistaa kysellä, mitä vikoja siinä on ollut. Kertaakaan ei ole tielle jättänyt, eikä jää jalkoihinkaan, kun tehot on ohjelmoitu noin 150 hevoseen. Mitä ruostumiseen tulee, nyt on ruvennut ovissa näkymään listan kohdalla ruostetta, aika yllättävää yli 10 vuotta vanhalle autolle. Yksi tuttu automaalari sanoi, että 2-3 vuotta vanhoja volkkareita joutuu jo maalaamaan ruosteen takia.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
sprintereitä ollu 3 ensin 03 vm 313 myydessä 220tkm siitä meni korkeapainepumppu ja jotain pientä ja vähän ruostui että joutui alaosat ja takaovet jakonepellin maalaamaan. seuraava oli313 vm 09 myydessä 180tkm  siinä oli enemmän vikoja intercooler egr,kaasuläppäkotelo,pakoputken paine-ero anturi piti vaihtaa ja kuivata pakkasilla useasti,mikä parasta ei ruostetta.tällä hetkellä 318 automaatti vm08 kilometrejä nyt 421 tkm pelaa kuin kello(täytyy koputtaa puuta)tosi mukava ajaa ja tehot riittää.ei myöskään ruostetta.

BigPack

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 84
Vs: Vanhempien Mersun pakujen kestot
Itsellä ollut pari vitoa. Ensimmäinen 112cdi -01 automaatti. Tykkäsin kovasti, aika vähän vikoja, muistaakseni keskuslukitus oli ainoa vika ja sitäkään en korjauttanut. Itse ajoin sillä 180tkm-265tkm. Eli teknisesti hyvä auto, mutta ne pellit... Maalautin pariin otteeseen pahimpia kohtia, maalari sanoi, että pitäisi vaihtaa kunnolla peltiä, jos haluaa hyvän. Eli pelleissä paljon pieniä läpi asti ulottuvia reikiä, joista ruoste iski aika nopeasti uudestaan maalin läpi. Ajaisin tuolla varmaan vieläkin, jos olisi ollut pelleiltään hyvä.

Toisena oli 111cdi -04, eli uudempikoppainen. Tässäkään ei teknisesti pahoja ongelmia, mutta taas ne pellit... Ruostui ihan samalla tavalla, kuin edellinenkin. Ainoa kalliimpi vika oli automaattilaatikon jonkin piirilevyn hapettuminen, joka johtui siihen päässeestä vaihteistoöljystä. Öljy tuli vuotavasta stefasta. Pieni, vika ja edullinen osa, mutta töineen makso tonnin, koska laatikko irti ja auki...

Nyt elämä ilman vitoa ja jatkossa ehkä hieman vähemmän ruostetta autoissa... Ajettavuus oli kyllä hyvä ja henkilöautomainen. Siitä pidin, jos nyt vertaa esim. Hiaceen...