Luin tuon artikkelin ja olen täysin samaa mieltä Eeropekka Rislakin kanssa, hienoa, että Helsingissä on tuollainen ravintola, jossa saa aitoa kyytön maitoa.
Älkääpäs pojat nyt vääntäkö tätäkin keskustelua joksikin MTK-kepu väännöksi, ei se kiinnosta ketään, mutta se kiinnostaaa, että vastustetaan näitä hygieniahysteerikkoja, jotka meitä holhoavat, ja haluavat meidän syövän VARMASTI TURVALLISTA ruokaa, tämä ruokaturvallisuus ja hygieniavouhotus alkaa mennä överiksi, kohta tässä maaassa on vain muutama iso ruokafirma, jotka tekevät kaikki elintarvikkeet isoissa tehtaissa, jotta VARMASTI voidaan VARMISTAA ruoan turvallisuus, mutta onko bakteeriton ja "puhdas" ja prosessoiotu ruoka enää ruokaa, pikemminkin se on epämääräistä mössöä, josta vatsa kyllä tulee täyteen, mutta joka ei ole enää oikeaa ruokaa.
No pannaan tää nyt sitten niinpäin että kepu-MTK,eikä mitään vääntöä,kyllä sen jokainen iäkkäämpi maajussi muistaa sen ajan kun näitä säännöksiä ajettiin tiukemmaksi,60-luvulla oli vielä kaupan nurkassa tonkka josta asiakas voi kauhoa omaan astiaan maidon, mutta eihän se oikein sopinut etenkään näille "omille" siis Valiolaisille.
Sekin on nuoremmilla vähän hämärtynyt se oman osuuskunnan käsite,siihen aikaan oli vielä osuuskuntia joitten jäsenet mahtuovat kokoustamaan yhteen saliin päätöksiä tekemään,mutta jos osuuskunta ei markkinoinut tuotteitaan Valion kautta niin olivat rintamakarkureita joita piti sitten saada kitkettyä joukosta noiden poliittisten painostuksien kautta.
Kysyisinkin mitenkä se "omistajan"ääni nykyään vaikuttaa näissä Valiolaisissa suurosuuskunnissa.
Hyvä kirjoitus. Eihän siinä mitään järkeä olekkaan kaikkien alkaa myydä maitoa suoraan tai jonkun pienen toimijan kautta, kun on valmis tehokas organisaatio valmiina. Maitotuotteita on aivan liikaa. Oikealla markkinoinnilla, laadun muuttamisella(mm.homogenointi) enemmän aitoon suuntaan, olo on nolo, saadaan maito uuteen arvostettuun asemaan. Kasvava joukko kuluttajia on laatu- ja terveystietoista, nimenomaan aidon sekä luomutuotteiden käyttäjiä. Eikä näitä edes mediamyllytyksessä mainosteta, tieto on haettava itse. Todellista kuluttajavaatii-käyttäytymistä.
Kenen itressien mukaista on myydä ja
markkinoida ruokaa vain AITONA? Kenen itressien mukaista se
ei ole?
Mitä sanoo omistaja? Ainakaan eivät ole ajantasalla, puhumattakaan aikaansa edellä.
VALIOhan on ollut paremassa omistajaohjauksessa, ainakin paremmassa kuin kuin mitkään muut osuuskunnat.