Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 828 Vario dlg profin testin...  (Luettu 7536 kertaa)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: 828 Vario dlg profin testin...
viileemmäs hallis 714 ja 415 

***Mopoja.  :D
Tiiä häntä.   415 pesee aika joukon löysiä kuutosia.    Puhtia piisaa ja on ketterä.   :-*

--mites on peseekö puhdikas 415 saman talon 'löysän'? 714n.Jos oikein kattelin 415 on paperilla tehokkaampi ja taloudellisempi.Ojala osannee vastata jos molemmat löytyy

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: 828 Vario dlg profin testin...
viileemmäs hallis 714 ja 415 

***Mopoja.  :D
Tiiä häntä.   415 pesee aika joukon löysiä kuutosia.    Puhtia piisaa ja on ketterä.   :-*

--mites on peseekö puhdikas 415 saman talon 'löysän'? 714n.Jos oikein kattelin 415 on paperilla tehokkaampi ja taloudellisempi.Ojala osannee vastata jos molemmat löytyy

Kyl se 415 ärhäkämpi on  ::)
714 v e t ä ä kuitenkin niin laakealla tehokäyrällä älyttömän joustavasti ja laajalla kierrosalueella.
Koneet ihan eri tyyppisiä kun cr kone vastaa kuormitukseen raivokkaasti niin vanha kuutonen
huokaa mut silti vetää pyörtymättä  ::)  Pidempi akseliväli tekee 714 Variosta vakaan ja kankeamman
raskaan perävaunun edes. Esim tänään hyppyytin n.100km reissun 714:lla vaikka uudempi olis
kulkenu kovempaa 55,3 km/h , liukkaalla etupainon kans vanha on vakaampi ajaa  8)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: 828 Vario dlg profin testin...
Mites tuo polliisille selvitetää ku kaikki rentit kulkee mielenhäiriös yli sallitun ???

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: 828 Vario dlg profin testin...
viileemmäs hallis 714 ja 415 

***Mopoja.  :D
Tiiä häntä.   415 pesee aika joukon löysiä kuutosia.    Puhtia piisaa ja on ketterä.   :-*

--mites on peseekö puhdikas 415 saman talon 'löysän'? 714n.Jos oikein kattelin 415 on paperilla tehokkaampi ja taloudellisempi.Ojala osannee vastata jos molemmat löytyy

Kyl se 415 ärhäkämpi on  ::)
714 v e t ä ä kuitenkin niin laakealla tehokäyrällä älyttömän joustavasti ja laajalla kierrosalueella.
Koneet ihan eri tyyppisiä kun cr kone vastaa kuormitukseen raivokkaasti niin vanha kuutonen
huokaa mut silti vetää pyörtymättä  ::)  Pidempi akseliväli tekee 714 Variosta vakaan ja kankeamman
raskaan perävaunun edes. Esim tänään hyppyytin n.100km reissun 714:lla vaikka uudempi olis
kulkenu kovempaa 55,3 km/h , liukkaalla etupainon kans vanha on vakaampi ajaa  8)

 Kuinka sä oot sen 55,3 km/h saanut kulkemaan. Mulla ei mene kuin 52km/h(navin mukaan) vaikka mittarissa onkin 56km/h. Alamäessä menee kyllä kovempaakin.  :D Todellista keskinopeutta ei kyllä yli 50km/h saa, ainakaan kärryn kanssa. Eipä saa kyllä millään muullakaan, ainakaan jos täytyy pihasta lähteä. Joten erot ovat kuitenkin marginaalisia. Ja parin-kolmen minuutin ajan säästämiseksi ei kannata polttoainetta tuhlata ajamalla ihan nopeus tapissa, vaikka kierroksia ei olekaan kuin 1700-1800 rpm. Tiputtamalla vakkarinopeutta muutamalla kilsalla, säästyy polttoainetta aika merkittävästi, silti matka taittuu.
    Tai mitäs minä tässä mestaria rupean neuvomaan.  :-\
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: 828 Vario dlg profin testin...
Mites tuo polliisille selvitetää ku kaikki rentit kulkee mielenhäiriös yli sallitun ???
Niin kulkee jonnutkin  ;D Naapurin 6830 kulkee gepsin mukaan 56km/h ja toisen naapurin entinen 7430 kulki saman 56km/h eli kolometrin tarkkuudella samanverran :o Reutsi ei kulje kuin 52km/h  ???  En oo kuullut että valmetti miehetkään olis moitteita saaneet vaikka melkein jokainen lähiseudn liikennevallu kulkee 58km/h  ::)

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: 828 Vario dlg profin testin...
viileemmäs hallis 714 ja 415 

***Mopoja.  :D
Tiiä häntä.   415 pesee aika joukon löysiä kuutosia.    Puhtia piisaa ja on ketterä.   :-*

--mites on peseekö puhdikas 415 saman talon 'löysän'? 714n.Jos oikein kattelin 415 on paperilla tehokkaampi ja taloudellisempi.Ojala osannee vastata jos molemmat löytyy

Kyl se 415 ärhäkämpi on  ::)
714 v e t ä ä kuitenkin niin laakealla tehokäyrällä älyttömän joustavasti ja laajalla kierrosalueella.
Koneet ihan eri tyyppisiä kun cr kone vastaa kuormitukseen raivokkaasti niin vanha kuutonen
huokaa mut silti vetää pyörtymättä  ::)  Pidempi akseliväli tekee 714 Variosta vakaan ja kankeamman
raskaan perävaunun edes. Esim tänään hyppyytin n.100km reissun 714:lla vaikka uudempi olis
kulkenu kovempaa 55,3 km/h , liukkaalla etupainon kans vanha on vakaampi ajaa  8)

 Kuinka sä oot sen 55,3 km/h saanut kulkemaan. Mulla ei mene kuin 52km/h(navin mukaan) vaikka mittarissa onkin 56km/h. Alamäessä menee kyllä kovempaakin.  :D Todellista keskinopeutta ei kyllä yli 50km/h saa, ainakaan kärryn kanssa. Eipä saa kyllä millään muullakaan, ainakaan jos täytyy pihasta lähteä. Joten erot ovat kuitenkin marginaalisia. Ja parin-kolmen minuutin ajan säästämiseksi ei kannata polttoainetta tuhlata ajamalla ihan nopeus tapissa, vaikka kierroksia ei olekaan kuin 1700-1800 rpm. Tiputtamalla vakkarinopeutta muutamalla kilsalla, säästyy polttoainetta aika merkittävästi, silti matka taittuu.
    Tai mitäs minä tässä mestaria rupean neuvomaan.  :-\


Onko Vinnamo laittanu deutzin vaihtoon ja ostanut ventin?? Minkä mallisen ventin oot ostanu?

Palmu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52
Vs: 828 Vario dlg profin testin...
Viikko aikaa mittasin massikan vauhin liikkuvien tutkalla. Näytti 56 km/h ja maksoi 85 € rikesakon verran. Mittari kyllä näytti vaan 54, oli se hyvä että tuli tarkistettua. Ja kone on MF 6485 -07.

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: 828 Vario dlg profin testin...
viileemmäs hallis 714 ja 415 

***Mopoja.  :D
Tiiä häntä.   415 pesee aika joukon löysiä kuutosia.    Puhtia piisaa ja on ketterä.   :-*
Kaverilla on 415 ja sanoi paalinajossa menevän samaa tahtia kuin lastutettu T140 Valtra, tosin sillä erotuksella että samalla reissulla menee Fendtillä alle puolet polttoaineesta eikä lastatessa tartte polokia puolta hehtaaria.

Niin ja kärryllä kulukee 22 paalia, tehty McHalella.

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: 828 Vario dlg profin testin...
Nii, eikä tarvii olla repullista käsinojan joikkareita matkassa. ;)
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: 828 Vario dlg profin testin...

 Kuinka sä oot sen 55,3 km/h saanut kulkemaan. Mulla ei mene kuin 52km/h(navin mukaan) vaikka mittarissa onkin 56km/h. Alamäessä menee kyllä kovempaakin.  :D Todellista keskinopeutta ei kyllä yli 50km/h saa, ainakaan kärryn kanssa. Eipä saa kyllä millään muullakaan, ainakaan jos täytyy pihasta lähteä. Joten erot ovat kuitenkin marginaalisia. Ja parin-kolmen minuutin ajan säästämiseksi ei kannata polttoainetta tuhlata ajamalla ihan nopeus tapissa, vaikka kierroksia ei olekaan kuin 1700-1800 rpm. Tiputtamalla vakkarinopeutta muutamalla kilsalla, säästyy polttoainetta aika merkittävästi, silti matka taittuu.
    Tai mitäs minä tässä mestaria rupean neuvomaan.  :-\

Ei se vanhempi mene navin mukaan kun sen 50 noin, uudemmas ei navia ole viä kokeeltu, pers
tuntumalta meni selevästi kovempaa  ::)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: 828 Vario dlg profin testin...

 Kuinka sä oot sen 55,3 km/h saanut kulkemaan. Mulla ei mene kuin 52km/h(navin mukaan) vaikka mittarissa onkin 56km/h. Alamäessä menee kyllä kovempaakin.  :D Todellista keskinopeutta ei kyllä yli 50km/h saa, ainakaan kärryn kanssa. Eipä saa kyllä millään muullakaan, ainakaan jos täytyy pihasta lähteä. Joten erot ovat kuitenkin marginaalisia. Ja parin-kolmen minuutin ajan säästämiseksi ei kannata polttoainetta tuhlata ajamalla ihan nopeus tapissa, vaikka kierroksia ei olekaan kuin 1700-1800 rpm. Tiputtamalla vakkarinopeutta muutamalla kilsalla, säästyy polttoainetta aika merkittävästi, silti matka taittuu.
    Tai mitäs minä tässä mestaria rupean neuvomaan.  :-\

Ei se vanhempi mene navin mukaan kun sen 50 noin, uudemmas ei navia ole viä kokeeltu, pers
tuntumalta meni selevästi kovempaa  ::)

 Kyllähän joka vehkeessä pitää olla oma navigaattori. Ei ne paljoa maksa.  :P
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: 828 Vario dlg profin testin...
[

 Kyllähän joka vehkeessä pitää olla oma navigaattori. Ei ne paljoa maksa.  :P

Jos ajaa alle 100m matkaa niim just vielä pärjää ilman  ::)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: 828 Vario dlg profin testin...
[

 Kyllähän joka vehkeessä pitää olla oma navigaattori. Ei ne paljoa maksa.  :P

Jos ajaa alle 100m matkaa niim just vielä pärjää ilman  ::)
Pärjäähän sitä moni ilman radiotakin, mutta navigaattori traktorissa luo agri-uskottavuutta!  :D :D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.