Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe autonperäkärry  (Luettu 17537 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: autonperäkärry
Pikku muulit on aivan eri kärryjä kuin pro muulit .
Muuli pro 970 xl on ollut pari vuotta ,tukeva kärry.Pystyy tuomaan
rumppuputkia kun on lava 3,5 m pitkä ilman jatkoaisaa.
Urakoitsijoilla näkyy olevan noita järestään täällä päin ,on hitsatulla rungolla ei mikään pultti hässäkkä .
Maksaa jotakin 1600-1750 euroa.Hyvällä akselistolla.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: autonperäkärry
Mä ostin viime vuonna JT-Trailerin telikärryt, 330 pitkät kuomulla, moottorikelkka mahtuu hyvin kyytiin. Hyviltä vaikuttavat ja varsinkin hinta on kilpailukykyinen.

http://www.lakeudenterasrakenne.com/
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: autonperäkärry
Tervattu peräkärry, ponttilaudotuksella kaikista paree.  ;D Tuommonen yhdellä tutulla.  Painaa jotain 1000 kiloa, kantavuus 500kg. Jostain armeijan huutokaupasta saa halvalla, ja menee vähän korkeemmankin kannon yli.

teuturi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 276
Vs: autonperäkärry
http://www.rkktrailer.fi/
Tuola näkyy olevan näitä perinteisen mallisia kärryjä joissa renkaat laitojen ulkopuolella ja sitten näitä joissa renkaat lavan alla ja kaikki laidat aukeavat.
Jarrullisia ja jarruttomia.
Siistin näköistä tekoa.
Onkos kellään näitä käytössä?

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5329
Vs: autonperäkärry
http://www.masetti.fi/?p=perakarryt&brand=eduard

hinta/laatu suhde kohdallaan.
Itsellä on ollut tuo 8 neliön Apollo kolmatta vuotta, eikä mitään negatiivistä sanottavaa ole, vaikka käyttöä on ollut paljon ja kuormat suuria.
Samalla kokemuksella allekirjoitan täysin nuo kommentit ja kokemukset. Ketjun avaaja tosin haki muistaakseni henkilöauton perään. Itsellä takatuuppari-hiluksi ja siinä luvatut 1500 kg on vasta alkusoittoa tuon kärryn ominaisuuksille. On ehkä joskus mennyt vähän yli vetoauton sallitun... Eli harva henkilöauto antaa hyödyntää kärryä kunnolla.

Petri

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: autonperäkärry
Samoin, normi kuorma on 1700 kiloa öljyä kahdessa tankissa tai neljä suursäkkiä yht. 1850 kg. Eikä tunnu oikeesti vielä missään. Takalaitaan tein rajoitinketjut, ettei pitkän tavaran kanssa laita ole valojen edessä. Eteen tein sermin, mitä vasten voi suursäkit laittaa nojaamaan. Nastarenkaissa oli ensimmäisenä syksynä hakemista, kun piti löytää 13 tuumaa noilla kantavuuksilla. Ei löytynyt, hankittiin 14 tuumaiset matalammalla profiililla.
On muuten velho kuorma tuo 1700 kiloa loiskuvaa öljyä talvikelillä ja etuveto Transitilla. Onneks on sisällä vielä yks 1000 kiloa vähän tasaamassa menoa..
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: autonperäkärry
Hyvällä onnella onnella kunnes rysähtää ja ruumiita tulee. :o
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: autonperäkärry
No juuri juuri juuri sillä.
Ja kokemuksella.
Ei oo muuten edes laiton kuorma, että sikäli.
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: autonperäkärry
Ei oo muuten edes laiton kuorma, että sikäli.

Sulla on sitte ADR-lupa ???
Kuljetettavan öljymäärän kanssa kannattaa olla tarkkana. Voi vahingon sattuessa maksaa tosi paljon.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: autonperäkärry
Ei oo muuten edes laiton kuorma, että sikäli.

Sulla on sitte ADR-lupa ???
Kuljetettavan öljymäärän kanssa kannattaa olla tarkkana. Voi vahingon sattuessa maksaa tosi paljon.

Villi veikkaus että kyseessä ei ole polttoöljy!

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: autonperäkärry
Jontikan autoloota lykkää öljyt pihalle niin pitää olla aina öljyä varalla ;D :D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Verku

Vs: autonperäkärry
http://www.rkktrailer.fi/
Tuola näkyy olevan näitä perinteisen mallisia kärryjä joissa renkaat laitojen ulkopuolella ja sitten näitä joissa renkaat lavan alla ja kaikki laidat aukeavat.
Jarrullisia ja jarruttomia.
Siistin näköistä tekoa.
Onkos kellään näitä käytössä?

Kannattaa se peruskärry ainakin ostaa suoraan sieltä missä se oikeasti valmistetaan (Miro, Paku, Finn-carry, käsittääkseni samaa sarjaa), . Lavakärryt ainakin sen hintasia että kannattaa kattoa suoraan jarrullista adagosta, sarista jne. jos tuolle linjalle lähtee.

Mutta peruskärryä, kelpoa ja halpaa!!  ;)

Suosittelen kans tuota www.lakeudenterasrakenne.com kuten maalaispoikakin!!!!

Hinta/Laatu kohdallaan. Hitsisaumat kun viitsii katsoa läpi, että on sinkkissä kunnolla niin hyvä on.

Juurikin vielä 3300mm pitkänä ja korkealla laidalla, ikinä se ei ole liian pitkä!

Siis kärry ;D

Viimeksi muokattu: 20.02.11 - klo:11:12 kirjoittanut Verku

Kypsä tapaus

Verku

Vs: autonperäkärry
Yks pikku juttu.

Suosittelen kaikille peräkärryn renkaiden tasapainotusta, kärry merkistä riippumatta. Itse painotin nykyisen ja edellisen kärryn renkaat, 155R13 ja enin luku tais olla 105g painoa per rengas.......... ;D
Kypsä tapaus

nilihaara

  • Vieras
Vs: autonperäkärry
Yks pikku juttu.

Suosittelen kaikille peräkärryn renkaiden tasapainotusta, kärry merkistä riippumatta. Itse painotin nykyisen ja edellisen kärryn renkaat, 155R13 ja enin luku tais olla 105g painoa per rengas.......... ;D
Suurin syy näiden pikkukärryjen laakerivikoihin lienee just tuo kun niitä renkaita ei ole tasapainoitettu. Itellä kaksi joita toinen jarrullinen ja kummatkin tasapainoitin. JC stä halkesi napa kun vaihdoin nastarenkaat, vetäsin paineilmalla liian tiukkaan ja kiinnityslevy ohut joten halkesi.